Мнениеот zfa159 » Нед 09 авг 2015 8:55
С какъв фреон е - зависи от дюзите за зареждане. Те са различни, именно за да не се бърка фреона - има си стандарт за R12 (резбови) и за R134 (тип конусна бърза връзка). Общо взето това е определящо с акъв фреон е излезнал от производителя (монтажника в случая). Принципното правило е, че ако не е с дюзи за R134, а искаш да го заредиш с такъв, се изхвърля всичко, което е вътре, защото не е ясно какво е и след това си го зареждаш с 134. Другото, което може да погледнеш е дали има бележка на компресора за марка, модел и т.н. В общия случай производителя отбелязва за какъв фреон е агрегата. Ако е за 134 и въпреки това е със старите накрайници, значи 99% си е с 134 вътре. Ако компресора за 12, тогава изхвърляш всичко и зареждаш наново с 134 и преди зареждането се монтират адаптивни дюзи за 134, за да се знае занапред с какво е и да може всеки, който има техника за 134 да го обслужва директно (иначе трябват едни преходници).
По въпроса за колко фреон събира - действително само италианеца може да каже и в общия случай слагат бележка, която след няколко години въобще не се чете т.е. все едно я няма. Принципно тяхните системи са между 600 и 900 грама, според какъв и колко голям радиатор са сложили отпред и т.н. Обикновено зареждаме на 700гр. и вече започваме да го "гласим" със стъпка от 50 грама нагоре или надолу, докато стане, както трябва - хем високото налягане да не е прекалено високо, хем да е ефективен.