Здравейте.
Искам да попитам колко фреон събира Пасат В4, 1.6 бензин 1996 година ?
Също така и какъв вид е фреона R134a или R12 ?
Благодаря ви предварително.



В4 въпрос за фреон
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
lmm написа:Фреона ти е R134a а пасата ти събира 1150 ml / max 1200 ml


при мен системата събра точно 1150млл.

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Здравей joonnii,
Събира толкова, както са казали колегите. По-принцип се води 1175 ml +/- 25 ml
Когато се пълни на машина, просто се задава режима и тя си знае колко фреон, масло и т.н. Когато се прави ръчно трябва майстора да е начетен и най-вече съвестен. Понеже има и начетени, но мурдари без съвест.
Събира толкова, както са казали колегите. По-принцип се води 1175 ml +/- 25 ml
Когато се пълни на машина, просто се задава режима и тя си знае колко фреон, масло и т.н. Когато се прави ръчно трябва майстора да е начетен и най-вече съвестен. Понеже има и начетени, но мурдари без съвест.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Какви милилитри бе хора
.Прочетете внимателно лепенката - грамове. На всеки един климатик, без значение какъв е, количеството фреон се мери в грамове. Това не е антифриз, че да го мерите в милилитри.
Системата на Пасат В4 събира 1150 грама фреон +-50 грама по заводските данни. За нашия климат си се зарежда точно по предписаното количество - 1150 грама.
По повод типа фреон - при VW и европейските производители, смяната на типа фреон се извършва на 07.92-ра година. До тази дата всичкото производство на VW е с R12. След нея всичко излиза от завода с 134. Демек искам да кажа, че няма В4, който да е на R12, защото този модел се прави след края на Пасат В3 (което е някъде 8-ми месец 93-та година).



Системата на Пасат В4 събира 1150 грама фреон +-50 грама по заводските данни. За нашия климат си се зарежда точно по предписаното количество - 1150 грама.
По повод типа фреон - при VW и европейските производители, смяната на типа фреон се извършва на 07.92-ра година. До тази дата всичкото производство на VW е с R12. След нея всичко излиза от завода с 134. Демек искам да кажа, че няма В4, който да е на R12, защото този модел се прави след края на Пасат В3 (което е някъде 8-ми месец 93-та година).

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Да бе верно, грамове са.
Понеже съвпада със заглавието на темата, искам да питам нещо. Гледах един майстор пълнеше фреона ръчно - с един кантар следеше колко му олеква бутилката и така се ориентираше колко е вкарал. Обаче той напълни системата на един пасат Б4 с 700-800 грама фреон, като му обясни на собственика че така по-малко се натоварвал компресора, било по-добре. Има ли логика според вас?

Понеже съвпада със заглавието на темата, искам да питам нещо. Гледах един майстор пълнеше фреона ръчно - с един кантар следеше колко му олеква бутилката и така се ориентираше колко е вкарал. Обаче той напълни системата на един пасат Б4 с 700-800 грама фреон, като му обясни на собственика че така по-малко се натоварвал компресора, било по-добре. Има ли логика според вас?
-
- VW експерт
- Мнения: 13403
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
А системата напълно празна ли беше?
Щото ако работи с 2/3 добре,то още в завода така щяха да я направят.

Щото ако работи с 2/3 добре,то още в завода така щяха да я направят.

- Asko VW
- Мнения: 839
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Аман от некъдърни гаражни изпълнения, ако ще допълваш системата иди някъде, където си имат машина, задават се данните на колата, тя си прави проверка за налично количество и пълни колкото е зададено от производителя, като си слага и масло, прави проверки за херметичност и т.н., а не на око, по усмотрение на "майстора".
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Zdravko Zankov написа:А системата напълно празна ли беше?
Празна беше. С кантара следеше колко олеква бутилката, а в една чашка беше сипал маслото.
Asko VW написа:Аман от некъдърни гаражни изпълнения, ако ще допълваш системата иди някъде, където си имат машина, задават се данните на колата, тя си прави проверка за налично количество и пълни колкото е зададено от производителя, като си слага и масло, прави проверки за херметичност и т.н., а не на око, по усмотрение на "майстора".
Asko VW, знам за машината, моя пасат съм го зареждал на машина. Ако майстора е съвестен, може и без машината според мен - проверката за херметичност, гледа си манометрите, зарежда фреона с кантар, маслото от чашката и т.н. ...въпроса е да не е мурдар. Но не това ми беше мисълта. Майстора където го гледах умишлено зареди един пасат с 700-800 грама фреон, не можах да видя точно колко беше. Компресора е фабричния санден, не този от диавията. 'Та затова зададох въпроса, че ми стана любопитно...
ПП: Ако не е по темата се извинявам - модераторите да я заключат.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Зареждат ги на по-малко,за да е по-ниско налягането в системата...само че и температурата на изхода на системата е по-висока така и съответно охлажането на комопресора е по-слабо (фреона освен изпарителя вътре, охлажда и компресора когато постъпва в него студен).Ако системата не бешпе предвидена за 1150 грама,щяха да и сложат лепенка за 800 грама
.Иначе причината да се износват повече компресорите въобще не е в количеството фреон,а в лошото охлаждане на кондензатора (от което зависи високото налягане,което реално тормози и чупи компресора).При VW перките са зад водния радиатор т.е. въздуха минава от околната среда през питата на кондензатора,от там през питата на водния радиатор и перките го измъкват към двигателя. Когато са мръсни питите или разстоянието между двата,няма добро охлаждане на кондензатора и лъсва проблема с високото налягане и ниската ефективност на системата. Затова е важно радиаторите да се чистят профилактично и перките да са изправни и на двете си степени...иначе системите трошат компресорите.
Ако въпросния Пасат е със сменян кондензатор, има едни ментета (пазара е пълен с тях),които са по-малки от заводския,както и са с доста по-тънки тръби....резултата е, че при 1150 грама, системата въобще не може да работи нормално и държи много високи налягания и не духа добро студено...на около 750-800 грама работи прилично...ама това са единични случаи, където собственика не е искал да сложи нещо хубаво и да си реши проблемите.
Реално погледнато при тези големи системи 200-300 грама липса може и да не ги усетиш при нормално топло време навън (примерно 30 градуса)... от 3-4 градуса на духалките, ще качи на 5-6...голяма работа
...само че няма и почти никаква разлика в налягането на системата...примерно ще е по-ниско с половин или 1 атмосфера...което за система, която работи на почти 20 атмосфери, не е от никакво значение. Липсата на тези 200-300 грама се усеща когато навън е 45 градуса...тогава вече и проличава, че не са съвсем ок нещата.


Ако въпросния Пасат е със сменян кондензатор, има едни ментета (пазара е пълен с тях),които са по-малки от заводския,както и са с доста по-тънки тръби....резултата е, че при 1150 грама, системата въобще не може да работи нормално и държи много високи налягания и не духа добро студено...на около 750-800 грама работи прилично...ама това са единични случаи, където собственика не е искал да сложи нещо хубаво и да си реши проблемите.
Реално погледнато при тези големи системи 200-300 грама липса може и да не ги усетиш при нормално топло време навън (примерно 30 градуса)... от 3-4 градуса на духалките, ще качи на 5-6...голяма работа



-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
zfa159 написа:Иначе причината да се износват повече компресорите въобще не е в количеството фреон,а в лошото охлаждане на кондензатора (от което зависи високото налягане,което реално тормози и чупи компресора).
Тенкю zfa159. По принцип от това изречение имах нужда - сега ми се струва, че навързах пъзела в главата.


Re: Въпрос за фреон на В4 ?
А искам и аз да попитам колко ми събира системата на Пасат Б3 1.8 моно.. с климатроник е
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
aerox123 написа:А искам и аз да попитам колко ми събира системата на Пасат Б3 1.8 моно.. с климатроник е
При теб е доста важно коя година е колата.Ако е преди 7-ми 92-ра, събира 1200 грама фреон R12 (забранен за употреба).Тогава е малко по-особена ситуацията със зареждането на системата.Ако е след 7-ми 92-ра, събира колкото В4 (системата е една и съща) - 1150 грама R134a

- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Моя б4 го зареждах на машина преди месец и то не защото не работеше ,а защото откакто съм го купил преди 4 години не съм ходил на профилактика на климатика , както и да е машината източи 980 грама с 7 мл. масло и после го напълни 1050 гр. с 20 мл. масло като човека каза че може да събере още фреон но нямало смисъл да твари компресора.Също ми каза , че е хубаво на 3 години да се прави профилактика на климатика. 

Re: Въпрос за фреон на В4 ?
Пасата ми е 90-та година това че е забранен за употреба значи че няма да искат да ми го напълнят никъде така ли..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта