В4 въпрос за фреон

Техническа и сервизна информация за Passat
joonnii
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

В4 въпрос за фреон

Мнениеот joonnii » Сря 17 юли 2013 12:43


Здравейте.
Искам да попитам колко фреон събира Пасат В4, 1.6 бензин 1996 година ?
Също така и какъв вид е фреона R134a или R12 ?
Благодаря ви предварително.




Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот lmm » Сря 17 юли 2013 12:53


Фреона ти е R134a а пасата ти събира 1150 ml / max 1200 ml


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот MITKO_DVD » Сря 17 юли 2013 16:01


lmm написа:Фреона ти е R134a а пасата ти събира 1150 ml / max 1200 ml

:th_up :th_up
при мен системата събра точно 1150млл. icon_idea


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот bachest » Чет 18 юли 2013 15:10


Здравей joonnii,
Събира толкова, както са казали колегите. По-принцип се води 1175 ml +/- 25 ml
Когато се пълни на машина, просто се задава режима и тя си знае колко фреон, масло и т.н. Когато се прави ръчно трябва майстора да е начетен и най-вече съвестен. Понеже има и начетени, но мурдари без съвест.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот zfa159 » Пет 19 юли 2013 21:09


Какви милилитри бе хора :icon_lol .Прочетете внимателно лепенката - грамове. На всеки един климатик, без значение какъв е, количеството фреон се мери в грамове. Това не е антифриз, че да го мерите в милилитри. :mhihi
Системата на Пасат В4 събира 1150 грама фреон +-50 грама по заводските данни. За нашия климат си се зарежда точно по предписаното количество - 1150 грама.
По повод типа фреон - при VW и европейските производители, смяната на типа фреон се извършва на 07.92-ра година. До тази дата всичкото производство на VW е с R12. След нея всичко излиза от завода с 134. Демек искам да кажа, че няма В4, който да е на R12, защото този модел се прави след края на Пасат В3 (което е някъде 8-ми месец 93-та година).
:beer


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот bachest » Чет 29 авг 2013 21:07


Да бе верно, грамове са. :redface
Понеже съвпада със заглавието на темата, искам да питам нещо. Гледах един майстор пълнеше фреона ръчно - с един кантар следеше колко му олеква бутилката и така се ориентираше колко е вкарал. Обаче той напълни системата на един пасат Б4 с 700-800 грама фреон, като му обясни на собственика че така по-малко се натоварвал компресора, било по-добре. Има ли логика според вас?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13403
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 30 авг 2013 9:51


А системата напълно празна ли беше?
Щото ако работи с 2/3 добре,то още в завода така щяха да я направят.

:beer


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 839
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот Asko VW » Пет 30 авг 2013 10:31


Аман от некъдърни гаражни изпълнения, ако ще допълваш системата иди някъде, където си имат машина, задават се данните на колата, тя си прави проверка за налично количество и пълни колкото е зададено от производителя, като си слага и масло, прави проверки за херметичност и т.н., а не на око, по усмотрение на "майстора".


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот bachest » Пет 30 авг 2013 13:59


Zdravko Zankov написа:А системата напълно празна ли беше?

Празна беше. С кантара следеше колко олеква бутилката, а в една чашка беше сипал маслото.


Asko VW написа:Аман от некъдърни гаражни изпълнения, ако ще допълваш системата иди някъде, където си имат машина, задават се данните на колата, тя си прави проверка за налично количество и пълни колкото е зададено от производителя, като си слага и масло, прави проверки за херметичност и т.н., а не на око, по усмотрение на "майстора".

Asko VW, знам за машината, моя пасат съм го зареждал на машина. Ако майстора е съвестен, може и без машината според мен - проверката за херметичност, гледа си манометрите, зарежда фреона с кантар, маслото от чашката и т.н. ...въпроса е да не е мурдар. Но не това ми беше мисълта. Майстора където го гледах умишлено зареди един пасат с 700-800 грама фреон, не можах да видя точно колко беше. Компресора е фабричния санден, не този от диавията. 'Та затова зададох въпроса, че ми стана любопитно...

ПП: Ако не е по темата се извинявам - модераторите да я заключат.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот zfa159 » Пет 30 авг 2013 14:22


Зареждат ги на по-малко,за да е по-ниско налягането в системата...само че и температурата на изхода на системата е по-висока така и съответно охлажането на комопресора е по-слабо (фреона освен изпарителя вътре, охлажда и компресора когато постъпва в него студен).Ако системата не бешпе предвидена за 1150 грама,щяха да и сложат лепенка за 800 грама :mhihi .Иначе причината да се износват повече компресорите въобще не е в количеството фреон,а в лошото охлаждане на кондензатора (от което зависи високото налягане,което реално тормози и чупи компресора).При VW перките са зад водния радиатор т.е. въздуха минава от околната среда през питата на кондензатора,от там през питата на водния радиатор и перките го измъкват към двигателя. Когато са мръсни питите или разстоянието между двата,няма добро охлаждане на кондензатора и лъсва проблема с високото налягане и ниската ефективност на системата. Затова е важно радиаторите да се чистят профилактично и перките да са изправни и на двете си степени...иначе системите трошат компресорите.
Ако въпросния Пасат е със сменян кондензатор, има едни ментета (пазара е пълен с тях),които са по-малки от заводския,както и са с доста по-тънки тръби....резултата е, че при 1150 грама, системата въобще не може да работи нормално и държи много високи налягания и не духа добро студено...на около 750-800 грама работи прилично...ама това са единични случаи, където собственика не е искал да сложи нещо хубаво и да си реши проблемите.
Реално погледнато при тези големи системи 200-300 грама липса може и да не ги усетиш при нормално топло време навън (примерно 30 градуса)... от 3-4 градуса на духалките, ще качи на 5-6...голяма работа :mhihi :screwy ...само че няма и почти никаква разлика в налягането на системата...примерно ще е по-ниско с половин или 1 атмосфера...което за система, която работи на почти 20 атмосфери, не е от никакво значение. Липсата на тези 200-300 грама се усеща когато навън е 45 градуса...тогава вече и проличава, че не са съвсем ок нещата.
:beer


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот bachest » Пет 30 авг 2013 15:21


zfa159 написа:Иначе причината да се износват повече компресорите въобще не е в количеството фреон,а в лошото охлаждане на кондензатора (от което зависи високото налягане,което реално тормози и чупи компресора).

Тенкю zfa159. По принцип от това изречение имах нужда - сега ми се струва, че навързах пъзела в главата. :smile А защо конкретно климатикаджията не беше напълнил системата до горе явно ще остане загадка - имал е някакви съображения.
:beer


Потребителски аватар
aerox123
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 24 юни 2013 14:50
Автомобил: Passat B3
Двигател: VR6

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот aerox123 » Пет 30 авг 2013 16:08


А искам и аз да попитам колко ми събира системата на Пасат Б3 1.8 моно.. с климатроник е


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот zfa159 » Съб 31 авг 2013 10:38


aerox123 написа:А искам и аз да попитам колко ми събира системата на Пасат Б3 1.8 моно.. с климатроник е

При теб е доста важно коя година е колата.Ако е преди 7-ми 92-ра, събира 1200 грама фреон R12 (забранен за употреба).Тогава е малко по-особена ситуацията със зареждането на системата.Ако е след 7-ми 92-ра, събира колкото В4 (системата е една и съща) - 1150 грама R134a
:beer


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот orbital » Съб 31 авг 2013 15:03


Моя б4 го зареждах на машина преди месец и то не защото не работеше ,а защото откакто съм го купил преди 4 години не съм ходил на профилактика на климатика , както и да е машината източи 980 грама с 7 мл. масло и после го напълни 1050 гр. с 20 мл. масло като човека каза че може да събере още фреон но нямало смисъл да твари компресора.Също ми каза , че е хубаво на 3 години да се прави профилактика на климатика. :gruebel


Потребителски аватар
aerox123
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 24 юни 2013 14:50
Автомобил: Passat B3
Двигател: VR6

Re: Въпрос за фреон на В4 ?

Мнениеот aerox123 » Вто 03 сеп 2013 13:43


Пасата ми е 90-та година това че е забранен за употреба значи че няма да искат да ми го напълнят никъде така ли..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта