Здравейте колеги,
Искам да попитам няколко неща относно водачите на спирачните апарати. Става дума за Б4, комби, АФТ двигател, 1.6i. Тъй като от няколко дена насам се заслушах, че тропа здравата отзад, реших да посваля това-онова да видя що така. Водачите ми са под всякаква критика, самия апарат хлопа дори и на ръка да го разклатя. Сменил съм маншончетата гумените, всичките са здрави обаче отзад, горните 2 водача ( отляво и отдясно горните ) са износени на степени. Та, искам да питам - такива водачи САМО продават ли се и ако да - къде мога да ги намеря, че нещо не открих. Има ли разлика от предни и задни водачи ( и отпред и отзад съм с дискове ) ? Ако реша да дам на стругар да ми ги прави ... някакви чертежи , якост на тия железа ? И последно ... може ли да се скъса някой от тях ? в смисъл колко да се притеснявам ,че дрънча при най-малката неравност?



Б4, комби, 1.6i водачи на спирачни апарати
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Водачи на спирачни апарати
Аз съм с Голф, но и мен ме интересуват същите въпроси!
Някой с мнения?!
Колага, развити при теб има ли?!
Някой с мнения?!
Колага, развити при теб има ли?!
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: Водачи на спирачни апарати
Здравейте, миналата година и аз установих, че ми тропат супортите на спирачните апарати. Проверих и се оказа, че цената на желязото, в което са втулките, ново струва "само" 213 лв. в комплект с водачите. Замислих се за втора употреба, но тези които намирах по моргите имаха също голям луфт.
В крайна сметка намерих следното уж временно решение: Измерихме с един приятел горе-долу луфта и избрахме латунг с подходяща дебелина. Изрязяхме подходящи парчета от латунга, увихме ги около водачите, смазахме и ги набутахме във втулките на "желязото". По този начин обрахме луфта и тракането престана. За сега всичко е ОК. До кога - ще видим.
В крайна сметка намерих следното уж временно решение: Измерихме с един приятел горе-долу луфта и избрахме латунг с подходяща дебелина. Изрязяхме подходящи парчета от латунга, увихме ги около водачите, смазахме и ги набутахме във втулките на "желязото". По този начин обрахме луфта и тракането престана. За сега всичко е ОК. До кога - ще видим.
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Водачи на спирачни апарати
Аз дадох поръчка на стругар и ... довечера ще кача едни снимки да покажа как се справи. Познат ми беше и всичките водачи ми взе .. почти нищо. Един вид не върви да споменавам цифри. Иначе ... и на мен ми искаха по моргите за водач ... 1 бр - 20 лева.
Re: Водачи на спирачни апарати
И аз имам някакво хлопане, сякаш имам вода в багажника ама така и не разбрах от какво е.Тва за апаратите не бях се сетил, мерси 

Re: Водачи на спирачни апарати
Johnny_Brawo написа:Аз дадох поръчка на стругар и ... довечера ще кача едни снимки да покажа как се справи. Познат ми беше и всичките водачи ми взе .. почти нищо. Един вид не върви да споменавам цифри. Иначе ... и на мен ми искаха по моргите за водач ... 1 бр - 20 лева.
Сложи и точните размери.
Re: Водачи на спирачни апарати
И аз имах такъв проблем миналата година,вземи един добър водач и го занеси на стругар.
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Водачи на спирачни апарати
Точни размери едвали ще мога да ти дам ,щото сртугаря 40 минути само мери. Аз ... при цялото ми инженерно образование - мисля че няма да мога да сваля всички както трябва
. Лично аз не виждам какво толкова специално има на тия водачи, в смисъл такъв, че от нормален закален болт може да се стругова водач... мое мнение, може и да не съм прав.
Това което не съобразих първоначално беше, че дадох преден водач за мостра, а задните са по-къси. Което малко забави процеса докато върна за скъсяване 4бр ( задните ). Разликата е осезаема, просто трябва да се сети човек.
Иначе хлопането при мен не идваше толкова от водачите, колкото имах счупена накладка. Беше се откъснало от горна страна, желязото ,което държи накладката да не мърда ( незнам как му е названието ). Нещо като стоманен тел е. Разбира се след смяна И на накладки И на водачи - съвсем друго нещо
Кеф ! 

Това което не съобразих първоначално беше, че дадох преден водач за мостра, а задните са по-къси. Което малко забави процеса докато върна за скъсяване 4бр ( задните ). Разликата е осезаема, просто трябва да се сети човек.
Иначе хлопането при мен не идваше толкова от водачите, колкото имах счупена накладка. Беше се откъснало от горна страна, желязото ,което държи накладката да не мърда ( незнам как му е названието ). Нещо като стоманен тел е. Разбира се след смяна И на накладки И на водачи - съвсем друго нещо


-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Водачи на спирачни апарати
В сайта на Елит-кар се предлагаха комплект водачи за 45 лв. Не знам колко е достоверно, но може да проверите.
- offside
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
- Автомобил: Passat B5 1997
- Двигател: 1.8 20v ADR
- Местоположение: гр.София
Re: Водачи на спирачни апарати
Намирал съм ремонтни комплекти за някой ФВ-та за предни апарати (не знам дали има разлика м/у пасатови и голфови-тези бяха голфови)! На "мейле" и цената беше около тази която колегата е споменал
Поздрави!

Поздрави!
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Водачи на спирачни апарати
Е, какво стана с идеята за струговани такива?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Водачи на спирачни апарати
Не съм с инженерно образование или познание по металите, но понеже наскоро си монтирах задни дискови спирачки на пасата успях много добре да разгледам и да се запозная и с тези водачи. Наистина има разлика в диаметъра и формата на водачите. И едните както е посочил Johnny_Brawo са с конусни степени, но не от износване, а са така заводски и не могат да влязат на мястото на другите, които са с три шлица(нека да бъда корегиран, ако съм го описал неправилно). Т.е. този с конусните степени влиза, но до някъде. Разликата в диаметрите е минимална но достатъчна. Според мен те имат циментация, която им позволява да издържат на износване, а и самия материал не би следвало да позволява големи разширения, следствие на температурите, които достига целия апарат при натоварено спиране. Моите имаха лек луфт, но нищо не ми тропа. Важното е да се проверяват и профилактират.
Дано материала, от които са били струговани водачите на колегата да се окаже с подходящи параметри и да не му задържат супортите.
Дано материала, от които са били струговани водачите на колегата да се окаже с подходящи параметри и да не му задържат супортите.
Re: Водачи на спирачни апарати
Здравейте, колко е допустимата хлабина във водачите при апаратите Lucas/Girling? Взех големите апарати за диск 280, които са доста запазени, но водачите леко се поклащат в съпортите. Хлабината е грубо около 0,2~0,3 и като се гресират от самата грес ще намеалее, но ме притеснява, че изобщо има радиално мърдане, да не вземат да блокират или дрънчат. На няколко места намирам ремонтни комплекти с нови водачи, маншон и грес, тези водачи ремонтни ли са, с по-голям диаметър или са същите, но просто нови? Сега отворите на съпорта са около 8.5~8.6мм а самите водачи около 8.4мм в горния край и 8.2мм в долния, където са прави. В зависимост от конкретния водач или съпорт има разлики но са по малко от десета. При увиване на водача с тефлон 2, 3 пъти и вече почти не може дя влезе, тоест мисля, че ако въпросните ремонтни комплекти са по-дебели ще се уплътни добре.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Водачи на спирачни апарати
То и моите цял живот тракаха,купувах други супорти и водачи и все тая,докато се престраших да правя нови.Та принципно не изтъняват водачите,а леглата им се износват на елипса.Аз разпробих дупките и направих нови водачи по тях,с 2 стотни хлабина.Може би мина година или две,проблем нямам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта