Б4, комби, 1.6i водачи на спирачни апарати

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Б4, комби, 1.6i водачи на спирачни апарати

Мнениеот Johnny_Brawo » Вто 06 апр 2010 9:04


Здравейте колеги,
Искам да попитам няколко неща относно водачите на спирачните апарати. Става дума за Б4, комби, АФТ двигател, 1.6i. Тъй като от няколко дена насам се заслушах, че тропа здравата отзад, реших да посваля това-онова да видя що така. Водачите ми са под всякаква критика, самия апарат хлопа дори и на ръка да го разклатя. Сменил съм маншончетата гумените, всичките са здрави обаче отзад, горните 2 водача ( отляво и отдясно горните ) са износени на степени. Та, искам да питам - такива водачи САМО продават ли се и ако да - къде мога да ги намеря, че нещо не открих. Има ли разлика от предни и задни водачи ( и отпред и отзад съм с дискове ) ? Ако реша да дам на стругар да ми ги прави ... някакви чертежи , якост на тия железа ? И последно ... може ли да се скъса някой от тях ? в смисъл колко да се притеснявам ,че дрънча при най-малката неравност?




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот yoan4o » Сря 30 юни 2010 9:52


Аз съм с Голф, но и мен ме интересуват същите въпроси!
Някой с мнения?!
Колага, развити при теб има ли?!


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот GVG » Сря 30 юни 2010 14:33


Здравейте, миналата година и аз установих, че ми тропат супортите на спирачните апарати. Проверих и се оказа, че цената на желязото, в което са втулките, ново струва "само" 213 лв. в комплект с водачите. Замислих се за втора употреба, но тези които намирах по моргите имаха също голям луфт.
В крайна сметка намерих следното уж временно решение: Измерихме с един приятел горе-долу луфта и избрахме латунг с подходяща дебелина. Изрязяхме подходящи парчета от латунга, увихме ги около водачите, смазахме и ги набутахме във втулките на "желязото". По този начин обрахме луфта и тракането престана. За сега всичко е ОК. До кога - ще видим.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот Johnny_Brawo » Сря 30 юни 2010 16:10


Аз дадох поръчка на стругар и ... довечера ще кача едни снимки да покажа как се справи. Познат ми беше и всичките водачи ми взе .. почти нищо. Един вид не върви да споменавам цифри. Иначе ... и на мен ми искаха по моргите за водач ... 1 бр - 20 лева.


Потребителски аватар
Maste-pro
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот Maste-pro » Сря 30 юни 2010 16:21


И аз имам някакво хлопане, сякаш имам вода в багажника ама така и не разбрах от какво е.Тва за апаратите не бях се сетил, мерси ;)


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот i.e.i » Чет 01 юли 2010 6:31


Johnny_Brawo написа:Аз дадох поръчка на стругар и ... довечера ще кача едни снимки да покажа как се справи. Познат ми беше и всичките водачи ми взе .. почти нищо. Един вид не върви да споменавам цифри. Иначе ... и на мен ми искаха по моргите за водач ... 1 бр - 20 лева.

Сложи и точните размери.


Потребителски аватар
vladii
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 08 ное 2008 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот vladii » Чет 01 юли 2010 7:39


И аз имах такъв проблем миналата година,вземи един добър водач и го занеси на стругар.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот Johnny_Brawo » Чет 01 юли 2010 8:43


Точни размери едвали ще мога да ти дам ,щото сртугаря 40 минути само мери. Аз ... при цялото ми инженерно образование - мисля че няма да мога да сваля всички както трябва :oops: . Лично аз не виждам какво толкова специално има на тия водачи, в смисъл такъв, че от нормален закален болт може да се стругова водач... мое мнение, може и да не съм прав.
Това което не съобразих първоначално беше, че дадох преден водач за мостра, а задните са по-къси. Което малко забави процеса докато върна за скъсяване 4бр ( задните ). Разликата е осезаема, просто трябва да се сети човек.
Иначе хлопането при мен не идваше толкова от водачите, колкото имах счупена накладка. Беше се откъснало от горна страна, желязото ,което държи накладката да не мърда ( незнам как му е названието ). Нещо като стоманен тел е. Разбира се след смяна И на накладки И на водачи - съвсем друго нещо :)Кеф ! :banana


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот aspetkov » Пет 02 юли 2010 18:34


В сайта на Елит-кар се предлагаха комплект водачи за 45 лв. Не знам колко е достоверно, но може да проверите.


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот offside » Пет 02 юли 2010 23:51


Намирал съм ремонтни комплекти за някой ФВ-та за предни апарати (не знам дали има разлика м/у пасатови и голфови-тези бяха голфови)! На "мейле" и цената беше около тази която колегата е споменал ;)
Поздрави!


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот ttony » Нед 04 юли 2010 21:32


Някой има ли наблюдения, дали има ефект от:

http://www.tyrolsport.com/index.php?p=p ... &parent=64


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот ChimeyJimmey » Нед 04 юли 2010 22:08


Е, какво стана с идеята за струговани такива?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот Dpop » Сря 07 юли 2010 10:28


Не съм с инженерно образование или познание по металите, но понеже наскоро си монтирах задни дискови спирачки на пасата успях много добре да разгледам и да се запозная и с тези водачи. Наистина има разлика в диаметъра и формата на водачите. И едните както е посочил Johnny_Brawo са с конусни степени, но не от износване, а са така заводски и не могат да влязат на мястото на другите, които са с три шлица(нека да бъда корегиран, ако съм го описал неправилно). Т.е. този с конусните степени влиза, но до някъде. Разликата в диаметрите е минимална но достатъчна. Според мен те имат циментация, която им позволява да издържат на износване, а и самия материал не би следвало да позволява големи разширения, следствие на температурите, които достига целия апарат при натоварено спиране. Моите имаха лек луфт, но нищо не ми тропа. Важното е да се проверяват и профилактират.
Дано материала, от които са били струговани водачите на колегата да се окаже с подходящи параметри и да не му задържат супортите.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот kgkep » Чет 23 юни 2016 11:49


Здравейте, колко е допустимата хлабина във водачите при апаратите Lucas/Girling? Взех големите апарати за диск 280, които са доста запазени, но водачите леко се поклащат в съпортите. Хлабината е грубо около 0,2~0,3 и като се гресират от самата грес ще намеалее, но ме притеснява, че изобщо има радиално мърдане, да не вземат да блокират или дрънчат. На няколко места намирам ремонтни комплекти с нови водачи, маншон и грес, тези водачи ремонтни ли са, с по-голям диаметър или са същите, но просто нови? Сега отворите на съпорта са около 8.5~8.6мм а самите водачи около 8.4мм в горния край и 8.2мм в долния, където са прави. В зависимост от конкретния водач или съпорт има разлики но са по малко от десета. При увиване на водача с тефлон 2, 3 пъти и вече почти не може дя влезе, тоест мисля, че ако въпросните ремонтни комплекти са по-дебели ще се уплътни добре.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Водачи на спирачни апарати

Мнениеот Iezekil » Чет 23 юни 2016 13:32


То и моите цял живот тракаха,купувах други супорти и водачи и все тая,докато се престраших да правя нови.Та принципно не изтъняват водачите,а леглата им се износват на елипса.Аз разпробих дупките и направих нови водачи по тях,с 2 стотни хлабина.Може би мина година или две,проблем нямам.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта