28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Техническа и сервизна информация за Passat
murseiligno
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 8:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот murseiligno » Вто 07 мар 2017 22:03


От четири години карам пасат със същия двигател. Лично аз съм му навъртял 45хил.км. На 5000 6000км след смяната на масло нивото му пада на минимума и доливам 300 400мл. До смяната на 10хил.км. е над минимума. Не мога да се оплача , че гори масло. Не се хваля като тарикатите които "както го наливат така го източват" при смяната. По сервизна книжка Пасата е изминал 350хил. в Германия. Не знам колко има навъртени в България за четири години преди мен. До сега нямах течове, но от месец забелязвам, че губи масло от капака на клапаните и ремонта е неотложен защото слиза към ангренажа!!!




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4800
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 08 мар 2017 10:30


Аз току що вкарах моя в бокса за смяна на гарнитура капак клапани, семеринг разпределителен вал и гумички, така и така отваряме, избрах Viktor Reinz. 30лв части, 30лв труд ще споделя дали има някакъв спад в разхода, че моя е лейка откъм изпускателния колектор и отзад, чак на кората по ДВГ прави постоянно мокро петно и от време на време капва, мотора си е перманентно олят откакто съм я купил преди 4 години - 100хил км. Само да споделя, че семеринга elring няма пластмасовия дорник (презервативче) за монтаж на вала и не става. Смених го с Viktor Reinz и той си идва с дорничето.

edit: не всичко мина по план, нещо тръгна наопаки от самото начало :mhihi , при свалянето на разпределитения вал леко натиснахме датчика на Хол , даващ импулси за положението на вал-а. Пукнахме му крачетата, залепихме го накриво, едвам го счупихме пак, много здраво лепило... повторно лепене, стана както трябва. Гумички, семеринг, гарнитура всичко вървеше по план, сглобихме всичко, ангренажа малко трудно влезе обратно, но стана без да сваляме обтяжната ролка. Събрахме всичко, измихме всички части перфектно, мотора се оказа доста чист за 16 годишен автомобил , редовните 10 смени на масло при мен явно са го промили достатъчно, или пък и предния собственик си е бил съвестен. Сложихме капака на клапаните, бяхме напълно готови и гледам майстора забравил предпазния PVC екран над вала, айде капака пак долу, за да си е всичко както трябва. Стоя така 3-4 часа без да палим заради семеринга на вал-а, да се отпусне и да не текне от самото начало. Последва палене, двигателя се тресеше като , че му липсва един цилиндър, странно, светнаха лампита на ABS и ASR , след тях и Check-a , загасих и не пожела да запали след 2-3 опита, викам си айде тоя датчик, явно няма да го бъде нищо че всичко беше ок видимо... Направих диагностика с elm327 --- misfire detected cylinder 2, прегледах да не сме разместили някоя лула , всичко беше наред, малко :gruebel и майстора вика, сигурно някой хидравличен повдигач не се е е напълнил, пробвах пак да запали и вече всичко беше наред, Вече 50км изминати без някакви признаци за проблем. Датчика го изключихме, защото той щеше да влияе на всички цилиндри не само на втори :gruebel . Общо взето като не върви не върви и това си е , нещо дребно може да се обърне на 180 градуса.

п.с. гарнитурата и семеринга бяха на бакелит станали, ронеха се... гумичките поопечени, но може да се приеме, че бяха ок горе долу. Това от мен :love.vwclub


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11989
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот vaskoto1 » Съб 18 мар 2017 18:30


гледах снимките на занков. буталата са същите, като на АГГ. АГГ не ми пипа. не са буталата. друго е...
голямото бутало е от 2Е. малкото, както виждате, е същото... а е от АГГ...
P1010621.JPG


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 993
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот netizen » Съб 18 мар 2017 19:32


Липса на охлаждане ли е според теб? Нещо като 2.0TFSI?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11010
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 18 мар 2017 20:01


Васко, с един приятел водим дискусия дали липсата на "пола" също допринася по някакъв начин за проблема с разхода на масло.
Иначе по чуждите форуми съм чел, че дефектните сегменти са основна причина. Даже някъде се споменаваше обърнати сегменти, на мотор асемблиран в Мексико.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11010
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 18 мар 2017 20:02


netizen написа:Липса на охлаждане ли е според теб? Нещо като 2.0TFSI?

Охлаждане има с маслени фонтани под буталата.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4310
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот Pet_rov » Нед 19 мар 2017 13:49


Полата според мен допълнително уплътнява и стабилизира движението на буталото в цилиндъра.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11010
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 19 мар 2017 15:03


Има логика, но AGG е концепция на 20 години, а народът няма подобни проблеми.


tiso
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот tiso » Нед 19 мар 2017 18:44


Здравейте! Със същият двигател съм/AZM/ Смених маслото със 15/50 полусинтетика. Разхода намаля драстично. Не знам за двигателя ще има ли някакви последици.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11989
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот vaskoto1 » Сря 22 мар 2017 10:16


възможно е да са каналите на сегментите. материала на буталата... при голямо температурно разширение да "свива" канала и да "щипе" сегмента...
и това го има... замислете се-почва да харчи масло доста повече, като я напънеш... голяма скорост, много загрял...
аз бих направил едно по детайлно сравнение и при доволен съвпадък, бих пробвал да сложа буталца от АГГ... идейка просто...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11010
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 22 мар 2017 10:56


Интересното е, че карайки с висока скорост, магистрално, се наложи да долея половината количество масло, спрямо обичайното. При градско и извънградско, до 3000 об/мин, 110км/ч доливах 0.5л за 700км.
Враца - Търново - Созопол - Враца - София, над 1200км,0.5л.
А това не е само мое впечатление.


z_chakarov
Мнения: 195
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот z_chakarov » Нед 16 апр 2017 14:12


При мен е обратно.Магистрално и обороти над 3000 доливам.При каране до 3000 оборота за 10 хиляди 1 литър.


BurgasVW
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 01 мар 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот BurgasVW » Сря 31 май 2017 21:03


Е , колеги нека вече обобщя резултата от моя ремонт : за 4000км-1л масло изчезва :icon_sad .Няма кълбета дим като преди.Сега с горещините смятам че ще се повиши.Днес навън беше 27 градуса и забелязох че като подам трета предавка на ниска за нея скорост се дочува леко метално почукване (претракване) от мотора.Някъкви идеи??


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11010
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 31 май 2017 21:19


Само на трета ли?


BurgasVW
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 01 мар 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот BurgasVW » Сря 31 май 2017 21:30


Мисля че да но не съм на 100 % сигурен.Едва-едва е докато колата набере.Но на по хладно време го нямаше.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ivcho, Majestic-12 [Bot], Пламен.Сотиров и 9 госта