Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Здравейте! Трябва да я сваля тази кутия за да я използвам за моя пасат. Двигателя е повреден. Операцията се извършва на пътя. При опит да изтегля кутията, привода/ фланеца/ за дясната полуоска опира в маховика. Как да го сваля този фланец? Трябва ли да източа маслото? Какво ще стане със зегерката, тя къде остава, в кутията или във фланеца? Трябва ли да заменя зегерката с нова? С какво да фиксирам сателитите срещу разместване, ако може с размери на приспособлението? Моля да ми отговорят хора, които са правили това.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Зегерката остава на фланеца за вътрешното каре.Фланеца се избива лесно,дори можеш да използваш три от болтовете за карето(поставени все едно в ъглите на триъгълник),които при завиването си ще избият фланеца.На мястото на фланеца трябва да се вкара подходящ по размер дорник,за да не изпадне сателита.При полеви условия вероятно ще намериш подходящ по размер маркуч или тръба с фи около 30мм.При вкарано положение трябва да е на нивото на семиринга,за да не ти пречи.При възможност не клати много агресивно кутията.Успех!
П.П Да ,добре е да се източи маслото!

П.П Да ,добре е да се източи маслото!
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Благодаря, следващата седмица ще я извадя и ще се отчета:-)
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Потърси с търсачката,имаше чалъм на вадене без да се избива чашката.Дали с просто завъртане или с повдигане на мотора-не помня,но знам,че има начин.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Има начин със завъртане задния край на кутията нагоре, ама е тегаво да се уцели, още повече ако колата е на място на пътя, защото освен повдигане на дифа нагоре, трябва края който е към петата предавка да падне ниско, за да мине под рога на колата. Много по лесен вариант е да се извади чашката
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
За да не се вади чашката се откача и предния тампон на двигателя и се сваля и двигателя надолу.
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Точно така сме вадили скоростна кутия на Пасат, с откачен тампон, двигателя си го намествахме с два крика. Имам спомен, че сваляхме и тампона на скоростите, двата му болта бяха на яко терсене място. Чашката не сме я сваляли, в общи линии с много закани към майката на Ханс нещата се получиха.
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Свалих я кутията. Благодаря на отзовалите се. Предния тампон се вади задължително. Чашката също. Опира в маховика, преди вала да е излязъл от съединителя /LUK на 10хиляди км, по ценен е от кутията/. Както и да я въртиш, не може да се измъкне с монтирана чашка. Маслото също се източва задължително. При мен излезе 0.6 литра по малко, при това с цвят на боза...не знам дали така трябва да изглежда. Камбаната на кутията е цялата в масло, а маховика и съединителя са чисти. Май трябва да сменям семерингата на първичния вал.
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Извадих кутията. Чашката трябва да се вади, защото опира в маховика преди вала да и излязъл напълно от съединителя. За това дали е излязъл се гледа през контролноя отвор за белезите на маховика. След като излезе вала, завъртате диференциала нагоре и спускате. Предния тампон се вади. Двигателя се избутва в дясно и се подпира. Аз го окачих на приспособление. Маслото се източва...при мен излезе някаква боза 0.6 литра по малко. "Камбаната" на кутията е оплескана с масло отвътре, а маховика и съединителя са сухи. Май трябва да сменям семеринга на първичния вал. Благодаря на всички които се отзоваха, много ми помогнахте. Имам опит само от ладата, но това изобщо не може да се сравнява. Кутията е много по тежка, непременно викайте помощник за свалянето.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Ама ти сам ли я метна да я сваляш? 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
3 пъти са ми я сваляли,без да се вади чашката и точи маслото.Вярно,на канал.gmoutafov написа: Както и да я въртиш, не може да се измъкне с монтирана чашка. Маслото също се източва задължително.
gmoutafov написа:Камбаната на кутията е цялата в масло, а маховика и съединителя са чисти. Май трябва да сменям семерингата на първичния вал.
Семеринга на коляновия вал смени.
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Маховика и съединителя са сухи, само кутията е мокра. Маслото не знам от къде е,тази кутия беше купена от моргата и още тогава си беше мазна. Сложиха я в сервиз. Взеха пари и за масло, но дали са го наляли не знам. След това е карана около 10х.км.,без проблеми. На коляновия вал няма да сменям нищо,той вече няма да се върти:-). Ако някой е сменял семеринг на първичен вал, да ми каже дали ми трябват някакви приспособления...предполагам че не трябва да се цепи кутията. А и за маслото...така ли трябва да е, като боза с кафе,без утаика и метални частици?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
За смяната на семиринга не се цепи кутията и не са необходими специални инструменти!Сваля се детайла(на три болтчета) по който се плъзга аксиалния лагер. Маслото не трябва да е с цвят на боза!
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
Благодаря, ще се отчета при монтажа. Мисля си да щракна и малко снимки.Задно с кутията ще сменям хидравлична рейка,тампони и маншони на полуоската. И abs -а ми е за презапояване...от последното поне разбирам, професия ми е.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B3 variant 1993 двигател ABS 1,8 кутия CGX 02A проблем със сваляне
С какъв АБС ти е колата?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта