Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Техническа и сервизна информация за Passat
wpc
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 30 окт 2016 21:36
Автомобил:
Двигател:

Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Мнениеот wpc » Съб 19 ное 2016 2:24


Здравейте,

Става въпрос за Passat B6 2.0 TFSI, 2007 година. Онази вечер както си карах светна червената лампичка за маслото с текст "Stop! Oil Pressure." или нещо от сорта. Веднага спрях (нямаше никаква промяна в работата на двигателя), проверих нивото на маслото, огледах за течове и каквото друго мога, не видях нищо нередно. Както и да е спрях колата и на другия ден веднага в сервиза - огледаха я хубаво, запалиха я - грешка няма. Провериха с механичен и с ел. уред налягането на маслото (дори и на много високи обороти - в червеното) - налягане има и то доста прилично - няма никакви симптоми.

Взех я сега и я карам редовно, но тази грешка от време на време пак се появява - като се появи гася и пак паля (понеже няма никакви симптоми и вече съм я карал в сервиза и що годе не ми тръпка сърцето) и грешката изчезва веднага за дълго време повечето пъти. Или като се появи давам малко по-рязко газ и изчезва грешката в движение.

Поръчах нов датчик за налягането, чакам го да пристигне - дано да е от него, но ако не е, от какво може да е?

Интересното е, но не е сигурно, че има връзка е, че за първи път ми я показа грешката 20-30km след като смених маслото. Новото масло което сложих е 5-30, а доколкото си спомням старото беше 5-40 или 10-40. Дали може да е от това?

Благодаря.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13393
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 19 ное 2016 10:41


10/40 не е правилното масло.
От това,което съм прочел в този форум,може да имаш проблем с маслената помпа.
Огледайте този възел в автомобила.


Потребителски аватар
DjeFF
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 12:34
Автомобил: Passat B6
Двигател: TDI 2006
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Мнениеот DjeFF » Съб 19 ное 2016 11:46


При мен същата случка стана на цариградско шосе, отбих и към сервиза с дърпане. Оказа се превъртял шестограм на маслената помпа, което си било проблем на модела (не знам дали на TFSI салгат същия шестограм). Майсторите залагаха дали ми е заминало турбото, двигателя или и двете :). Накрая се оказа, че благодарение на това, че съм спрял...нищо друго не е пострадало. След това дадох 500 лв за преработка на малоумния шестограм в зъбно колело(така ми гарантират доживотна гаранция на тази част)...и си готов.
Иначе имай предвид, че и при мен като изгасих и отново запалих колата не даде грешката.

Сега говорих с приятел ,на който му изписа същата грешка на TFSI и каза, че му е била запушена маслената помпа.


wpc
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 30 окт 2016 21:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Мнениеот wpc » Съб 19 ное 2016 12:48


Да ви кажа почнах да не трепкам много, много като ми светва тая малоумна грешка. На диагностика нищо не вади, само го има записано като грешка, че се е показала. Двигателя работи както винаги, няма някакви странни чукания или необичайни шумове. Както казах измерихме ги уж налаганията при всякакви обороти и ситуации, всичко изглежда наред, не знам вече. Масло не харчи, стои си на MAX. Дано да е датчика. Дали има вероятност да е от смяната на маслото от едно с друго?


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Мнениеот maimo » Пон 28 ное 2016 21:03


махни картера и си изчисти цетката на маслената помпа,ако не се оправи след смяната на датчика.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна

Мнениеот vasko__2 » Вто 29 ное 2016 22:29


Отвий масления филтър и виж да няма останала гумичка от стария филтър. Ако няма- нов филтър и стягане с 20 N.m. не повече. Като се пренатегне се деформира филтъра- има клапанче в него и почват проблеми. Това го казвам специално за филтъра на 1.8 и 2.0 TFSI (TSI). Пренатегнат ти е филтъра , затова е проблема, става точно след смяна на масло .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта