Здравейте,
Става въпрос за Passat B6 2.0 TFSI, 2007 година. Онази вечер както си карах светна червената лампичка за маслото с текст "Stop! Oil Pressure." или нещо от сорта. Веднага спрях (нямаше никаква промяна в работата на двигателя), проверих нивото на маслото, огледах за течове и каквото друго мога, не видях нищо нередно. Както и да е спрях колата и на другия ден веднага в сервиза - огледаха я хубаво, запалиха я - грешка няма. Провериха с механичен и с ел. уред налягането на маслото (дори и на много високи обороти - в червеното) - налягане има и то доста прилично - няма никакви симптоми.
Взех я сега и я карам редовно, но тази грешка от време на време пак се появява - като се появи гася и пак паля (понеже няма никакви симптоми и вече съм я карал в сервиза и що годе не ми тръпка сърцето) и грешката изчезва веднага за дълго време повечето пъти. Или като се появи давам малко по-рязко газ и изчезва грешката в движение.
Поръчах нов датчик за налягането, чакам го да пристигне - дано да е от него, но ако не е, от какво може да е?
Интересното е, но не е сигурно, че има връзка е, че за първи път ми я показа грешката 20-30km след като смених маслото. Новото масло което сложих е 5-30, а доколкото си спомням старото беше 5-40 или 10-40. Дали може да е от това?
Благодаря.



Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна
-
- VW експерт
- Мнения: 13391
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна
10/40 не е правилното масло.
От това,което съм прочел в този форум,може да имаш проблем с маслената помпа.
Огледайте този възел в автомобила.
От това,което съм прочел в този форум,може да имаш проблем с маслената помпа.
Огледайте този възел в автомобила.
- DjeFF
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 12:34
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: TDI 2006
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна
При мен същата случка стана на цариградско шосе, отбих и към сервиза с дърпане. Оказа се превъртял шестограм на маслената помпа, което си било проблем на модела (не знам дали на TFSI салгат същия шестограм). Майсторите залагаха дали ми е заминало турбото, двигателя или и двете :). Накрая се оказа, че благодарение на това, че съм спрял...нищо друго не е пострадало. След това дадох 500 лв за преработка на малоумния шестограм в зъбно колело(така ми гарантират доживотна гаранция на тази част)...и си готов.
Иначе имай предвид, че и при мен като изгасих и отново запалих колата не даде грешката.
Сега говорих с приятел ,на който му изписа същата грешка на TFSI и каза, че му е била запушена маслената помпа.
Иначе имай предвид, че и при мен като изгасих и отново запалих колата не даде грешката.
Сега говорих с приятел ,на който му изписа същата грешка на TFSI и каза, че му е била запушена маслената помпа.
Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна
Да ви кажа почнах да не трепкам много, много като ми светва тая малоумна грешка. На диагностика нищо не вади, само го има записано като грешка, че се е показала. Двигателя работи както винаги, няма някакви странни чукания или необичайни шумове. Както казах измерихме ги уж налаганията при всякакви обороти и ситуации, всичко изглежда наред, не знам вече. Масло не харчи, стои си на MAX. Дано да е датчика. Дали има вероятност да е от смяната на маслото от едно с друго?
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна
махни картера и си изчисти цетката на маслената помпа,ако не се оправи след смяната на датчика.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B6 2.0 TFSI, 2007 г - опасната лампичка светна
Отвий масления филтър и виж да няма останала гумичка от стария филтър. Ако няма- нов филтър и стягане с 20 N.m. не повече. Като се пренатегне се деформира филтъра- има клапанче в него и почват проблеми. Това го казвам специално за филтъра на 1.8 и 2.0 TFSI (TSI). Пренатегнат ти е филтъра , затова е проблема, става точно след смяна на масло .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта