Passat B4 1.8 ABS - Придърпва след смяна на бензинова помпа
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Passat B4 1.8 ABS - Придърпва след смяна на бензинова помпа
Здрасти на всички и Весели празници! Преди известно време ми се наложи да сменя бензиновата помпа тъй като моята изгоря. Сложихме VDO, чисто нова но след смяната колата започна да придърпва докато е студена. След като загрее се пооправя но при форисране, понякога излиза много дим от ауспуха. Вчера вечерта след форсиране се чу "пук" и хвърли пламък от гърнето! На какво би могло да се дължи това и дали има общо с помпата ?! Отделно ми се струва че разхода се е увеличил. Колата се кара само на бензин - 1.8 Моно ABS мотор.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
А да работи по-неравномерно на тихи обороти,нещо като леко тресене?
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Не съм усетил.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Според мен има проблем в мотора,няма връзка с помпата.Хубаво е да опишеш въпросния дим,за ориентир.
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Ами като сивкав ми се вижда. Лошото е че сега съвсем отказа да запали, а като реших да прегледам свещите, видях че са омаслени, което хич не ми харесва... Гумичките на клапаните са сменяни преди няма и 5000 км.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19708
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Омаслени или 'обинзени'?
Ако мирише на пресен бензин - напълно възможно е да дави, за това да не пали.
Принципно, не би трябвало да е от помпата, ако ти е наред регулатора на налягането на горивото.
Моноинжекциите работят с налягане 0.8 - 1.2 бара (първото е при наличие на вакуум в смукателния колектор, второто без)
Многоточковите електрически инжекциони са съответно 2.5 - 3 бара
Съответно горивните помпи правят налягания от 3 бара и 5.5бара.
Разликата в наляганията се връща по маркуча за обратното гориво в резервоара.
Ако при теб регулатора не работи, при 3 бара налягане на горивото при дюзата ще получиш точно описаните от теб симптоми.
... да не говори за случая, ако си имал късмета да купиш 5.5 барова помпа какво ще е!
Визуално двете се различават само по цвета на пластмасата в горния й край.

Ако мирише на пресен бензин - напълно възможно е да дави, за това да не пали.
Принципно, не би трябвало да е от помпата, ако ти е наред регулатора на налягането на горивото.
Моноинжекциите работят с налягане 0.8 - 1.2 бара (първото е при наличие на вакуум в смукателния колектор, второто без)
Многоточковите електрически инжекциони са съответно 2.5 - 3 бара
Съответно горивните помпи правят налягания от 3 бара и 5.5бара.
Разликата в наляганията се връща по маркуча за обратното гориво в резервоара.
Ако при теб регулатора не работи, при 3 бара налягане на горивото при дюзата ще получиш точно описаните от теб симптоми.
... да не говори за случая, ако си имал късмета да купиш 5.5 барова помпа какво ще е!

Визуално двете се различават само по цвета на пластмасата в горния й край.
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Честно казано не разбирам много от коли. Помпата я купихме по номера от малкия талон... Одеве като се опитах да запаля, се чуваше все едно се мъчи да запали и сякаш се дави. После спря и това да прави... А това с омасляването на свещите ? Стори ми се като масло не като бензин. На какво може да се дължи ?
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Вероятно са ти дали друга помпа /за многоточков инжекцион/ и сега ти дави мотора от по-високото налягане.А може и проблема да се окаже нещо друго,темп.датчик,но да се скапе баш когато си сменял помпата
Да не се е прегънал маркуча за обратния бензин?

Да не се е прегънал маркуча за обратния бензин?
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Не вярвам да е прегънат. Майстора който сменя помпата, се зачуди защо има филтър ( от тия малките прозрачните ) на обратния маркуч за бензина. Отговор нямам и аз защото така я купих, и веднъж съм го сменял.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Bai Sando написа:Вероятно са ти дали друга помпа /за многоточков инжекцион/ и сега ти дави мотора от по-високото налягане.А може и проблема да се окаже нещо друго,темп.датчик,но да се скапе баш когато си сменял помпата![]()
Да не се е прегънал маркуча за обратния бензин?
Аз доста успешно трета година карам с помпа за многоточков инжекцион на моно. Просто като смених диджифанта с моно използвах помпата. Придърпване имам ако съм на 4 или 5 предавка без газ и ускорявам от под 2000 оборота, но това го отдавам не на помпата, а може би на проблем с моното, че го взех от една скрападжийница
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19708
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Bai Sando написа:Вероятно са ти дали друга помпа /за многоточков инжекцион/ и сега ти дави мотора от по-високото налягане.

Не бъркай ориза с барута и боя с кавгата

Няма значение какво налягане дава помпата, стига да е над 1.5 бара (в конкретния случай)
За налягането към мотора (дюзата) се грижи регулатора на налягането на бензина.
Към автора - махни го този филтър, защото нищо чудно той да ти прави магариите.
Най-добре го замени с тънкостенна метална тръбичка
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Най - вероятно ще го разкарам филтъра. Като разбера какво е ще пиша. :)
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Пресен случай от една седмица,на едно пежо 406 му сложихме някаква опелска помпа,че палеше много трудно и тя такова налягане взе да прави,че чак маркучите се местят като дам контакт
От тогава взе да пали,но такъв черен пушек вдига,че е страшно.

От тогава взе да пали,но такъв черен пушек вдига,че е страшно.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Както правилно е отбелязъл Радо,вземи си прегледай бензиновия регулатор и свещите,дали е масло или бензин можеш да разбереш с пипане или с запалка.
Има някаква логика да се дави колата ако е протекъл регулатора.Може би има логика и да хвърли огън.Обаче е странно топла да не прави проблем...Можеш да свалиш капака на моното,да палиш и наблюаваш пръскането на дюзата,за теч и др.
Радо,сякаш грешно ми звучи изразът"разликата в наляганията се връща по маркуча...".Грешно до толкова,да се бърка дебит и налягане.Във всеки случай проблема не е помпата.
Проблема може да е и механичен,както и софтуерен.
Например е възможно да е прекъснат някой от кабелите на ТПС-а.Това ще обясни както трудното палене,така и давенето-компа хака повече гориво.
Изгорял клапан също би обяснил някои от симптомите,но не всички.
Просто трябва да се почне от някъде.
Има някаква логика да се дави колата ако е протекъл регулатора.Може би има логика и да хвърли огън.Обаче е странно топла да не прави проблем...Можеш да свалиш капака на моното,да палиш и наблюаваш пръскането на дюзата,за теч и др.
Радо,сякаш грешно ми звучи изразът"разликата в наляганията се връща по маркуча...".Грешно до толкова,да се бърка дебит и налягане.Във всеки случай проблема не е помпата.
Проблема може да е и механичен,както и софтуерен.
Например е възможно да е прекъснат някой от кабелите на ТПС-а.Това ще обясни както трудното палене,така и давенето-компа хака повече гориво.
Изгорял клапан също би обяснил някои от симптомите,но не всички.
Просто трябва да се почне от някъде.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19708
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Придърпва след смяна на бензинова помпа - Пасат Б4
Iezekil написа:Радо,сякаш грешно ми звучи изразът"разликата в наляганията се връща по маркуча...".Грешно до толкова,да се бърка дебит и налягане.
Така е, просто не се сетих как да се изразя.
Аз от този тип филтърчета, дето ти е на обратното гориво, си позволявам да си слагам само на водата за чистачките, за да не се запушват пръскалките.
Само дето за около 1/2 година се задръства филтърчето, та се налага да го сменям, че спира да пръска.
Залагам тук да е хипопотамчето... или май беше зайче...
