Здравейте!
От известно време като запаля, оборотите стоят ниски и гасне. На бензин прави същото.
Преди ги качваше до около 1000 докато загрее колата и после ги сваляше.
Свалих моторчето, което регулира оборотите, смазах го, почистих контактите вътре, замерих ги с мултицет - дава верига. Прибира и изважда буталцето като му подам ток на ръка с два кабела.
Когато е на колата и съм изкарал буталото максимално навън, при даване на контакт се завърта и връща в изходно положение. Но при ниски обороти не ги качва. Ако подам директно ток на клемите вдига оборотите.
Моля дайте идея в какво може да е проблема?
Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
Виж TPS плочката. Износени писти на празния ход може би? От БГ 65лв, от Китай 20лв
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
инжектопляктор написа:Виж TPS плочката. Износени писти на празния ход може би? От БГ 65лв, от Китай 20лв
Днес минах през един сервиз и там ми казаха същото - най вероятно е датчика на дроселовата клапа.
Имаш ли идея за номера на частта на тази плочка, или как се казва на английски, да потърся на AliExpress?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
Потенциометър има вътре.
Последна промяна от stefan4o на Пет 15 ное 2019 10:44, променено общо 1 път.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
stefan4o написа:Не е датчик, а е потенциометър.
за това ли става дума: https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
То това е ТПС, ама не зная, дали ще пасне на твоята кола. Хубаво огледай, да не си дадеш парите. Мой приятел си купуваше от алито за Пасата преди доста време. Конкретно този пасва на ABS, за твоя мотор не зная дали става.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
ludmil написа:за това ли става дума: https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html
Не. Ти си моноинжекция. Потенциометърът трябва да изглежда нещо такова Цък
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
инжектопляктор написа:ludmil написа:за това ли става дума: https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html
Не. Ти си моноинжекция. Потенциометърът трябва да изглежда нещо такова Цък
Поръчах го днес.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
ludmil написа:Поръчах го днес.
Имай предвид, че оригинално самият потенциометър не се предлага като резервна част, а върви с цялата дроселова клапа и струва майка си и баща си като оригинален модул. Плочката и изместването й е заводски калибрирана. Като го вземеш трябва да го нагласиш с хубав мултиметър. На определено изместване на клапата трябва да отговаря определено съпротивление/напрежение.
Ако намеря таблицата ще ти я дам. Като цяло въобще не е толкова просто да се направи и се калибрира трудно, защото като завиваш болтовете и се измества. Но е постижимо.
Това е единствения датчик в тая кола, заедно с едно ключе в стъпковото моторче на стержена му.
ТПС-а който беше дал ти е за пълно инжекционните модели, където вече е консуматив и се сменя отделно от дросела.
Въобще - някои части струват стотинки производствено, а се продават на безумни цени. Като тая плочка, заради която купуваш цял дросел, ако я нямаше китайска. Аз търся за скоростен лост резервна част и гредата е голяма. Пластмаска за 2лв струва 200 оригинално.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
инжектопляктор написа:ludmil написа:Поръчах го днес.
Имай предвид, че оригинално самият потенциометър не се предлага като резервна част, а върви с цялата дроселова клапа и струва майка си и баща си като оригинален модул. Плочката и изместването й е заводски калибрирана. Като го вземеш трябва да го нагласиш с хубав мултиметър. На определено изместване на клапата трябва да отговаря определено съпротивление/напрежение.
Ако намеря таблицата ще ти я дам. Като цяло въобще не е толкова просто да се направи и се калибрира трудно, защото като завиваш болтовете и се измества. Но е постижимо.
Това е единствения датчик в тая кола, заедно с едно ключе в стъпковото моторче на стержена му.
ТПС-а който беше дал ти е за пълно инжекционните модели, където вече е консуматив и се сменя отделно от дросела.
Въобще - някои части струват стотинки производствено, а се продават на безумни цени. Като тая плочка, заради която купуваш цял дросел, ако я нямаше китайска. Аз търся за скоростен лост резервна част и гредата е голяма. Пластмаска за 2лв струва 200 оригинално.
Ей тук намерих нещо по въпроса:
https://www.youtube.com/watch?v=evEf1IVMXI4&vl=en
https://www.youtube.com/watch?v=A9Hf8AHDL0w
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
ludmil написа:Ей тук намерих нещо по въпроса:
На 0.184 - 0.190V на затворен дросел го настройваш.
И виж датчика за затворен дросел - м/у двата пина на стъпковото е.
Нямам аутодата. На ауди 80-то празния ход така и не го оправих на бензин - нещо и дюзата ще сменям
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
забравих да спомена, че когато колата загрее, оборотите се оправят.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
Виж датчик температура антифриз.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
ДОПЪЛНЕНИЕ: Смених ТПС датчика и всичко се оправи. Само докато загрее държи 2000 оборота, малко високо ми се вижда, но после падат на 1000.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите
Не е адаптиран ТПС-а.Това с оборотите също е начин,да го наместиш.После ми е интересно обаче,дали ще почне да придърпва.Впрочем за смяната му е по-удачно да се купи цяло моно втора ръка.същото важи и за Инжектопляктора-имам разглобен Пасат,вероятно имам въпросната пластмаска...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MaDHaCkEr и 200 госта