Здравейте колеги,
След дълго търсене си открих проблема с неработещите всички степени на парното, и той е в самия вентилатор /ел.двигателя/. Доста теми изчетох докато го открия, но така и неразбрах ако трябва да сваля самия вентилатор - как става. Колата е с климатик и ербеци без жабка от дясно. След разкриване на достъп до него и развиване на всички болтове които го държат към въздуховодите, почти успявам да го извадя, но под ербега има метална носеща лайсна /гредичка/ която пречи да го измъкна. Има ли някаква тънкост за да го измъкна или ще се наложи да разглобя цялото табло, както се прави като сменяш радиаторчето на парното?
П.С. турбината може ли да се разкачи от ел.двигателя /примерно от към филтъра/, че не ми достига 1 см за да го измъкна, така като е едно цяло?
Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парното?
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Само мотора с вентилатора се вади колега,като се завърти целия обратно на часовниковата стрелка мисля беше(ако не в обратната),пробвай,става лесно!
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Въртях го, около 30 минути се мъчих, даже задната част на корпуса му издрасках в тази проклета лайсна. За да излезе, първо перката /турбината/ трябва да излезе от дупката си, за тази цел го придърпвам към мен, но остават около 1-2см от перките все още в отвора напред, когато задната част на ел.мотора опира в лайсната под ербега. Същата операция я правя с вадене не по оста му, а с постепенно накланяне на долу, но пак не става - преди перката да е излязла от канала /дупката/, задната част вече подала се изпод пречещата лайсна пак се запъва в нея.
Самия вентилатор изглежда така: http://www.google.bg/search?q=357820021&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=aqvOUsXpFKGJzAOcnIHgAQ&ved=0CHwQsAQ&biw=1920&bih=932
тази по-издължената част от едната страна не ми пречи, запъването е в най изпъкналата част на капака по оста.
Самия вентилатор изглежда така: http://www.google.bg/search?q=357820021&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=aqvOUsXpFKGJzAOcnIHgAQ&ved=0CHwQsAQ&biw=1920&bih=932
тази по-издължената част от едната страна не ми пречи, запъването е в най изпъкналата част на капака по оста.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Не става ли да извадиш ербега?
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Някъде бях чел по този въпрос - май е голям .... Обаче не мога да намеря темата..
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Нищо недей да вадиш повече. Както си развил всичките болтове на вентилатора и има ход да си го местиш, просто развии двата болта, които крепят таблото към колата от дясно (отстрани са откъм вратата с пластмасови капачки отгоре), дръпни таблото в този му край напред към седалката, колкото успееш и вече има достатъчно достъп да излезе вентилатора без да пипаш каквото и да е друго. 

- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно



- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
А, ако евентуално не се отвори достатъчно място
разхлаби и болтовете, които крепят таблото с метални планки за тунела, намиращи се под барчето с пепелника на конзолата. Преди това демонтираш пластмасата под ръчната спирачка и изваждаш тази под скоростния лост. И на мен ми предстои това занимание, че нещо вентилатора го спохождат музикални настроения.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Дори да развие таблото от планките (за което трябва да разглоби половината кола, както си описал), таблото не може да мръдне напред повече от 1см в края при планките заради въздуховода за централните духалки (той е пред таблото).Реално това почти с нищо не помага за вентилатора. Трябва да откача и въздуховода и да разглобява още много, за да мръдне достатъчно. Отстрани двата болта са напълно достатъчни :) .Досега не съм попаднал на В4, на който да не иска да излезе вентилатора с развиването само на болтовете отстрани. Таблото е много здраво и доста гъвкаво и позволява да го кълчиш достатъчно, за да може да си излезе вентилатора от там :)


- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
zfa159 написа:Нищо недей да вадиш повече. Както си развил всичките болтове на вентилатора и има ход да си го местиш, просто развии двата болта, които крепят таблото към колата от дясно (отстрани са откъм вратата с пластмасови капачки отгоре), дръпни таблото в този му край напред към седалката, колкото успееш и вече има достатъчно достъп да излезе вентилатора без да пипаш каквото и да е друго.
Благодаря колеги за съветите, наистина така ще стане с двата болта от дясно, защото не ми достига съвсем малко за да го измъкна ако мръдна десния край на таблото с един сантиметър ще излезе със сигурност. Идната седмица ще го пробвам. Още веднъж благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Ще стане...така вадя десетки вентилатори
.

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Явно не си ме разбрал Стефане. Писах, ако евентуално не се отвори достатъчно място, имайки предвид след като колегата направи това, което си описал по-горе.
Предполагам колегата ще се справи и ако има възможност да обогати темата със снимки.

Предполагам колегата ще се справи и ако има възможност да обогати темата със снимки.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Разбрах те, ама не се налага това разглобяване, защото вентилатора не излиза за 1-2см, които се осигуряват без проблем с дръпване на таблото след като е разхлабено от страни.Даже и повече място има,от колкото трябва :)
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
На моя Пасат В3 имах същия проблем....Леко изкривих лайсната зад него, направи ми впечатление колко е еластична. Извадих стария двигател, който бе на около 20 години и ротора така се бе окопал, че..... Новия сложих по обратния ред и с ръка прибрах лайсната в обратното и положението и..Така вече извършвам тази процедура няколко пъти. Няма смисъл да се развиват винтовете на таблото, просто е излишна процедура
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 , ABS, 1995 - как се сваля вентилатора на парно
Да ама В3 няма еърбег пък и аз лично бих предпочел да развия два болта за под 1 минута работа, от колкото да кривя метала на таблото и после да го връщям обратно, както си е бил :)


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта