Пасат Б5.5 1.9 tdi смяна на лагер (или пистов ремък) остта на виско перката без серв.позиция

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Пасат Б5.5 1.9 tdi смяна на лагер (или пистов ремък) остта на виско перката без серв.позиция

Мнениеот sim_ex » Пет 12 дек 2025 23:53


Искам да споделя нещо което не знаех а тази сервизна позиция е много дразнеща, и все трябваше да го правя ...
... карам си пасата вече 11 години а е модел 2001 , 377 000 км. Надежден много и без особени проблеми но нямам много мерак да го правя вечен . Почна наскоро да издава страшни стържещи звуци първо на празен ход . Много неприятно минувачите зяпаха какво става, даже един дядо ме заприказва. Не можах да открия какво е и карах така към 1500 км основно надалеч по магистрали , викам като спре спре , за скраб и айде .Обаче страшния звук, намаля , намля и изчезна :biggrin :biggrin . . ..но забелязах че се появи едно сравнително тихо регулярно почукване на празен ход очевидно нещо от мотора едно като цъкане , пукане. Веднъж като изгасих мотора на отворена врата чух след като вече спря мотора последващо само това цъкане/чукане от нещо което се върти. Викам си какво се върти след като мотора не се върти icon_idea icon_idea ДА - единствено перката на виското. Я да я завъртя на ръка ... Опа самата перка стои накриво към 2 см и при въртенето чука по метална част .... лагера разбит луфт към 5мм ,а ремъка минава на 70% по ролката и може да се изплъзне (снимка 1 ). Спрях да я карам на момента защото ако на завой или дори без така сервото спре и може да стане беля .... Гледам в интернет разни майстори се раздават за чудо и приказ / махат сервото , алтернатора , та и термостата , вадят тази част където е набит лагера - свят ми се завъртя, а не ми се занимава хич,а сервиз - то по добре сватба , викам айде - тва е края. Не съм зависим от колата с транспорта се оправям, а съм и зает но , ме чоплеше като предизвикателство ... Хванах я на улицата отпред и тук почва упътването :
0. Отваряме капара на мотора , няма сервизни позиции няма нищо
1. Източих антифриза с голяма спринцовка после с нея и удължител от самия маркуч към резервоара надолу , към 2,5 л източих.
2. Освободих ремъка . Развих болта на перката. Откачих горния маркуч на радатора и махнах меката тръба на турбото за да се отвори място за да изкарам перката цялата.
За мен това е абсолютна новост че излиза - т.е. до тук упътването изцяло е за смяна на ремъка защото от тази позиция наобратно се слага ремъка без сервизна позиция.
3. Купих винт М10х1.5 (като болт без глава ) стомана 8.8 дължина 15 см. отделно втори винт по дълъг но от нормална слаба даже недъждавейка, те са по меки и две цилиндърчета - външни частина лагер вътрешен диаметър 45 , външен 50 едното 5 см високо другото 2,5см. И големи дебели шайби към 2мм дебели да обхвашат целия цулиндър с малък отвор и още други шайби за да донапасна отвора до М10.
4. Промушвам винта през лагера отпред слагам цилиндъра след него шайбите и гайка, отзад една много дълга гайка или ако нямате слагате повечко обикновенни гайки защото потъват навътре. Центрирате максимално и почвате навиването опред от към радиатора навивам а към купето един ключ 17 просто си блокира гайките там. Тръгването на лагера е най критично. Задължително смазани резби и гайки. Ключа 17 с който развивах купих специално с дълго рамо 40 см. че се жаля иначе :redface трябва някой бая силен да е...
5. Хопа хопа и лагера излезе на 80% обаче ми свърши мястото , опрях до радиатора чак . Махнах всички инструменти и използвах винта като избутвах от задната страна с опора задната алумиева стеничка. Силата там вече изобщо не е голяма , няма никаква опасност от счупване.
6. Монтаж на новия лагер. Обратния проблем че за да го набия трябва да сложа ринг който опира на външния ринг на лагера и там да се упражнява силата. А целия лагер като е 50 дълъг и още към 40мм (камък 30 пасна идеално има диаметър точно 39,5) и още шайба и гайка 1 см неми стига. Затова първия 1 см упражних силата върху вътрешния ринг директно само с гайка на него , после вече както на снимка 2 - скамъка и натягах без особено проблеми без дългия клчю и всичко по обратния ред . (при ваденето не се сетих да снимам )

та извода е и пистов ремък става без сервизна позиция и виско перка и че даже и лагера, на учицата даже , без да събирам много погледи . Преди години алтернатора също смених без проблеми без сервизна позиция
Прикачени файлове
1.jpg
Разбит лагер всичко стои накриво , ремъка е заплашен от изплъзване
1.jpg (79.13 KиБ) Видяна 168 пъти
2.jpg
Навиване / набиване на лагера




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13586
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б5.5 1.9 tdi смяна на лагер (или пистов ремък) остта на виско перката без серв.позиция

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 13 дек 2025 10:57


Браво!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vladivarbi и 58 госта