... карам си пасата вече 11 години а е модел 2001 , 377 000 км. Надежден много и без особени проблеми но нямам много мерак да го правя вечен . Почна наскоро да издава страшни стържещи звуци първо на празен ход . Много неприятно минувачите зяпаха какво става, даже един дядо ме заприказва. Не можах да открия какво е и карах така към 1500 км основно надалеч по магистрали , викам като спре спре , за скраб и айде .Обаче страшния звук, намаля , намля и изчезна
0. Отваряме капара на мотора , няма сервизни позиции няма нищо
1. Източих антифриза с голяма спринцовка после с нея и удължител от самия маркуч към резервоара надолу , към 2,5 л източих.
2. Освободих ремъка . Развих болта на перката. Откачих горния маркуч на радатора и махнах меката тръба на турбото за да се отвори място за да изкарам перката цялата.
За мен това е абсолютна новост че излиза - т.е. до тук упътването изцяло е за смяна на ремъка защото от тази позиция наобратно се слага ремъка без сервизна позиция.
3. Купих винт М10х1.5 (като болт без глава ) стомана 8.8 дължина 15 см. отделно втори винт по дълъг но от нормална слаба даже недъждавейка, те са по меки и две цилиндърчета - външни частина лагер вътрешен диаметър 45 , външен 50 едното 5 см високо другото 2,5см. И големи дебели шайби към 2мм дебели да обхвашат целия цулиндър с малък отвор и още други шайби за да донапасна отвора до М10.
4. Промушвам винта през лагера отпред слагам цилиндъра след него шайбите и гайка, отзад една много дълга гайка или ако нямате слагате повечко обикновенни гайки защото потъват навътре. Центрирате максимално и почвате навиването опред от към радиатора навивам а към купето един ключ 17 просто си блокира гайките там. Тръгването на лагера е най критично. Задължително смазани резби и гайки. Ключа 17 с който развивах купих специално с дълго рамо 40 см. че се жаля иначе
5. Хопа хопа и лагера излезе на 80% обаче ми свърши мястото , опрях до радиатора чак . Махнах всички инструменти и използвах винта като избутвах от задната страна с опора задната алумиева стеничка. Силата там вече изобщо не е голяма , няма никаква опасност от счупване.
6. Монтаж на новия лагер. Обратния проблем че за да го набия трябва да сложа ринг който опира на външния ринг на лагера и там да се упражнява силата. А целия лагер като е 50 дълъг и още към 40мм (камък 30 пасна идеално има диаметър точно 39,5) и още шайба и гайка 1 см неми стига. Затова първия 1 см упражних силата върху вътрешния ринг директно само с гайка на него , после вече както на снимка 2 - скамъка и натягах без особено проблеми без дългия клчю и всичко по обратния ред . (при ваденето не се сетих да снимам )
та извода е и пистов ремък става без сервизна позиция и виско перка и че даже и лагера, на учицата даже , без да събирам много погледи . Преди години алтернатора също смених без проблеми без сервизна позиция
