Лапма на Маслото ПАСАТ В3 1.8 МОНО инжекция, RP Мотор 1991

Техническа и сервизна информация за Passat
srd1002
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 22:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madan

Лапма на Маслото ПАСАТ В3 1.8 МОНО инжекция, RP Мотор 1991

Мнениеот srd1002 » Пон 16 юли 2007 17:45


Колеги няколко пъти съм се сблъсквал с този проблем. Започвам с тази тема главно защото вече не ми побира акъла какво става с колата ми, Моля нека тук пишат всички които, добре са изчели следващите няколко реда и молстя че могат да помогнат.
Говорим за следното:
Проблема с лампата на маслото и звиковия сигнал се появил преди около 2 години, започна да го прави замо на десен завояй при температура на водата около 90 грасуса, при консултация при майстора ми решихме да започнем от проверка на картера, указа се че вътре има чст от лагер, след кртък преглед установишме че един от лагерита на паразитния вал вече го няма сменихме го и проблема времено изчезна, след около месец пак се появи проверихме датчиците и установишме че единия не работи както трябва сменохме го, след около 1 месец започнаха да чукат ходравличните повдигачи сменихме ги и тях проблема се появяваше от време на времеи и от тоста радко. с течение на времето майстора реши че и маслената помпа е за смяна сменихме я и нея но проблема пак си отстана но рядко, преди около 15 дни след дъло лутане катво става с мотора установишме че 3 и 4 цилиндри качват едва 6 атмосфери, липсва компресия, предприехме ремонт на двигателя сменихме сигменти, клапани, и биялни лагери, проверка на лгерите на паразитния вал и основни не са мръднали и не се наложи да сменияме последните два вида, както ствна като затоврихме започна старата песен на нов глас отново тази прословута лампа на маслото свети присветва за около 4 секунди със звукова индикация ( интересно какво става с датчиците ще попритате взехме два нови и ги сложижме към клемите и само ги подадохме към маса но лапата само свети и няма звък, което ни навежда че проблема е друг) моля ако някой се сещта какво може да бъде нека го напише, още доплнителна информация карам са масло МОБИЛ 10 по 40, таблото ми е с часовник бе оборотомер с нормална интегрална схема ане от новия вид само с пътечни.

Благодаря предварително на всички които прочетат тази тема а още повече на тези които дадът разумни съвети.

P.S. Всички теми във форума относно лампа на масло мисля че съм ги изчел, но винаги може да се пропусне нещо.




scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лапма на Маслото ПАСАТ В3 1.8 МОНО инжекция, RP Мотор 19

Мнениеот scruc » Пон 16 юли 2007 22:40


srd1002 написа:Колеги няколко пъти съм се сблъсквал с този проблем. Започвам с тази тема главно защото вече не ми побира акъла какво става с колата ми, Моля нека тук пишат всички които, добре са изчели следващите няколко реда и молстя че могат да помогнат.
Говорим за следното:
Проблема с лампата на маслото и звиковия сигнал се появил преди около 2 години, започна да го прави замо на десен завояй при температура на водата около 90 грасуса, при консултация при майстора ми решихме да започнем от проверка на картера, указа се че вътре има чст от лагер, след кртък преглед установишме че един от лагерита на паразитния вал вече го няма сменихме го и проблема времено изчезна, след около месец пак се появи проверихме датчиците и установишме че единия не работи както трябва сменохме го, след около 1 месец започнаха да чукат ходравличните повдигачи сменихме ги и тях проблема се появяваше от време на времеи и от тоста радко. с течение на времето майстора реши че и маслената помпа е за смяна сменихме я и нея но проблема пак си отстана но рядко, преди около 15 дни след дъло лутане катво става с мотора установишме че 3 и 4 цилиндри качват едва 6 атмосфери, липсва компресия, предприехме ремонт на двигателя сменихме сигменти, клапани, и биялни лагери, проверка на лгерите на паразитния вал и основни не са мръднали и не се наложи да сменияме последните два вида, както ствна като затоврихме започна старата песен на нов глас отново тази прословута лампа на маслото свети присветва за около 4 секунди със звукова индикация ( интересно какво става с датчиците ще попритате взехме два нови и ги сложижме към клемите и само ги подадохме към маса но лапата само свети и няма звък, което ни навежда че проблема е друг) моля ако някой се сещта какво може да бъде нека го напише, още доплнителна информация карам са масло МОБИЛ 10 по 40, таблото ми е с часовник бе оборотомер с нормална интегрална схема ане от новия вид само с пътечни.

Благодаря предварително на всички които прочетат тази тема а още повече на тези които дадът разумни съвети.

P.S. Всички теми във форума относно лампа на масло мисля че съм ги изчел, но винаги може да се пропусне нещо.


Ами проблема може да е във самото табло или във някоя хлабава връзка, замерете и налягането на маслото , в краен случай смени и самото масло със някакво друго щото това може да е и менте.[/url]


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 22:50


Като за начало - темата над твоята е моята със същата болка :
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=41702
За да не четеш целите 7 страници изписани от мен и колеги ще обобщя - хубаво е че си сменил всичко това ама си проуслан две много съществени неща :
1.Самото табло може да има електрически проблем (студена спойка да кажем) което обеснява момента със светкане само на десен завой.Също така може да има скъсано кабелче и да опира в даден момент (разгледай из моята тема някъде имаше описано много хубаво как се тества тая цялата система за проблеми от ел.характер).
Все пак ако приемем,че системата работи както трябва и наистина има проблем веднага еднозначно минаваме към точка 2. :
2.Системата сработва доколкото те разбрах само на дълъг път т.е. точно като при мен и бързам да те зарадвам че проблем в двигателя нямаш.
Следват няколко прости операции :
1.купуваш си добавка за промиване на маслени магистрали (ма една американска на не помня фирмата за около 10-тина лв в метална кутия)
2.след като я сипеш в мотора и рабои там колкото време пише сменяш маслото и филтъра.
3.Сипваш конретно това масло - Motul 4100 Power 15W50 (54лв. 5L) и забравяш за проблема.

Сега малко теория за самия ти проблем - караш с минерално масло и при по-големи натоварвания (и по-продължителни) то просто става твърде рядко за да държи нормално налягане.Незнам конкренто как се е проявило при теб ама при мен като карам със 100 - няма проблем,карам с 120-няма проблем и така и до 200 ако искам.Обаче върна ли я обратно на 100 или към 90 става лудница.
Това се дължи на това че самото масло се прегрява и става твърде рядко и налягането пада в ниските обороти и системата сработва за проблем какъвто реално нямаш.
Това масло можеш да прочетеш из google.com че е полусинтетично и му дават доста хубава стабилност във високите температури и наистина аз откакто карам с такова не съм чул тоя гаден зумер а маслото ми вече е на около 8000км от последната смяна и сега ходих до Видин и колата пълна с 5 души си пери със 100-140 по магистралата и няма никакъв проблем в никакъв диапазон от обороти.....и а змислех да троша мотора ама си се оказа че си е здрав ама маслото ми е било минерално и се прецаква.
Успех!


rumen_w
Мнения: 19
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мизия

Мнениеот rumen_w » Пон 16 юли 2007 23:22


колега при мен същия проблем идваше от таблото
успех :да:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Вто 17 юли 2007 0:39


Mobil S 10W40 е полусинтетично ,но може би на колегата се е паднало някакво менте .При мен също се е появявало на два пъти пискането на зумера точно при подобни условия единия път преди три години на магистрала тракия с пълна газ в летните жеги впродължение на около 50-60 км. и след това като падне под 2500 об. се включва зумера,а над тези обороти спира.Втория път преди около два месеца пак при подобни условия само,че от Карнобат до Бургас по магистралата отново с пълна газ цялата магистрала и след това пак се включи като паднах под 2500 об.При нормално каране не се е случвало да пищи зумера,така че наистина има логика това да се дължи на недостатъчната устойчивост вискозитета на минералното масло/Mobil M 15W40/ с което карам при по високи температури.И в двата случая това пищене ми се случи малко преди смяна на масло,явно и като се поокара повече от 5000 км. минералното масло съвсем сгъва тетрадките и тотално губи качествата си при по високи температури.


srd1002
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 22:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madan

Мнениеот srd1002 » Вто 17 юли 2007 7:57


Интересното е че зумера не сработва когато му махнеш датчиците, какво имам в предвид, откачаш датчика на филтара и на разпределителния вал и зумера не свирва, това пък защо само лампата се включва.


mmmladoka
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mmmladoka » Вто 17 юли 2007 13:46


Колеги при моя Пасатор В3е същото.Карам по магистрала Тракия и като върна газта преди тунела и веднага писва. С едно форсиране и спира. Сега го карам Q8 10w 40 Преди го карах с Shell Helix Ultra 10w40 и с двети си пищи зумера


srd1002
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 22:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madan

Мнениеот srd1002 » Вто 17 юли 2007 14:02


добре де дайте да уточним с какво масло трябва да се кара тази кола в края на крайщата. Какво имам в предвид 10 на 40 или 15 на 40. Значи интересно е някой които е имал този проблем с масло 10 на 40 сняна го с 15 на 40 и проблема му се решава нещо от този сорт.

Разбирате ли ме направо ми омръзна да се занимавам с този зумер и лампа значи последно днес сменихме нови датчици в двигатела от дол черен на цвят от горе кафяв. Първите 40 км. идеялно след това какво става изкачване в продължение на 15 киолемтар и малко преди върха същата работа, зумера свири. ще се принудя да продавам колата омръзна ми този проблем.

Ако накой знае с какво масло се кара колата по паспорт нека напише.


srd1002
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 22:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madan

Мнениеот srd1002 » Вто 17 юли 2007 14:14


Някой може ли да преведе това изречение
"ВСЕСЕЗОННОЕ МОТОРНОЕ МАСЛО КЛАС ВЯЗКОСТИ по SAE 10W40 или 15W50, класс качества по API CD, CCMC PD3"

Значи интересува ме по скоро какво ще рече "API CD, CCMC PD3", да не би нашите масла да не отговарят на тези качества и това да е проблема мамка му стара. И какво ли би било решението


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 17 юли 2007 14:59


srd1002 написа:Някой може ли да преведе това изречение
"ВСЕСЕЗОННОЕ МОТОРНОЕ МАСЛО КЛАС ВЯЗКОСТИ по SAE 10W40 или 15W50, класс качества по API CD, CCMC PD3"

Значи интересува ме по скоро какво ще рече "API CD, CCMC PD3", да не би нашите масла да не отговарят на тези качества и това да е проблема мамка му стара. И какво ли би било решението

Доближаваш се до истината :)
Преди бях намерил една статия в един сайт за разни сертификати които покрива даден тип масло ама нещо са го свалили вече.
Иначе там имаше разни стандарти VW нещо си и за Мотул-а даваха че покрива няколко ама не ги помня кои бяха.
Вероятно това е причината някои масла да правят проблем а с други да няма проблеми.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Сря 18 юли 2007 9:13


Маслата независимо каква марка са трябва да покриват спецификацията на производителя.Фолксваген примерно дават 501.00,505.00, и още няколко,които не помня наизуст и в момента няма от къде да ги видя. Обикновено гледам,че по тубите съвпада с някои от спецификациите на Мерцедес.Особено важно е за дизелите да си отговаря точно на заводската спецификация , при по старите бензинови бангии не е чак от такова значение.Проблема с маслата според мен ,е че не знаем какво има в тубите дето ги взимаме и къде е наливано.Доста често май случваме на ментета и оттам ни идват повечето проблеми и с масла и части и всичко.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 18 юли 2007 14:32


vw16v написа:Маслата независимо каква марка са трябва да покриват спецификацията на производителя.Фолксваген примерно дават 501.00,505.00, и още няколко,които не помня наизуст и в момента няма от къде да ги видя. Обикновено гледам,че по тубите съвпада с някои от спецификациите на Мерцедес.Особено важно е за дизелите да си отговаря точно на заводската спецификация , при по старите бензинови бангии не е чак от такова значение.Проблема с маслата според мен ,е че не знаем какво има в тубите дето ги взимаме и къде е наливано.Доста често май случваме на ментета и оттам ни идват повечето проблеми и с масла и части и всичко.

Личното ми мнение е че за старите коли е много по-важно маслото да покрива стандартите понеже и без друго се увеличават луфтовете и налягането пада понеже неминуемо се появява износване и от личен опит мога да заява че новата кола няма да реве за маслото както старите независимо колко е смотано а само ще се издуха доста по-бързо.
За старите е по-важно поради няколко причини :
- позапушват се водните магистрали из двигателя заради отлагания (ръжда и котлен камък основно) и като цяло се увеличава работната температура на двигателя съответно и на маслото което е първото изискване да е по-качествено и термоустойчиво.
- с времето всякакъв вид лагери (биелни,основни,на допълнителния вал,на разпределителния вал и т.н.) си увеличават луфтовете колкото и да се поддържа двигателя и съответно налягането в цялата система пада.
- със същия успех маслената помпа си увеличава износването между зъбните колела които всъщност са самата помпа и оттам пак налягането отива надолу.
- отделно от това има отлагания и в маслената система и оттам също налягането не е съвсем равномерно в цялата система и това създава малко проблеми
- също оше ред неща дето не се сещам в момента ама има :)
Та всичките тези неща дотук водят до следните изисквания към маслото :
Трябва да издържа на висока температура (то отнмеа голяма част от температурата в горивната камера и се нагрява а нашите колички нямат маслени радиатори като Москвич-ите едно време).Та това си го нагрява доста стабилно и води до някой интересни моменти с прегряване на маслото.Със същия успех като се загрее прилично маслото му пада още налягането и като добавим и допълнително намаленото налягане от всичките луфтове и запушвания се получава проблема за който говорим всички.
Та това налага на старите коли маслото да е по-качествено и да има повечето стандарти на производителя :)
Успех!


ilia200_bg
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

масло

Мнениеот ilia200_bg » Сря 18 юли 2007 21:34


Нека и аз да кажа нещо. Двигатели над 200 000 км /16 години х 15 000/ не могат да се карат с 10w40, те не са и за 15w40, сложи 20w50 Българско поне знаеш какво има в тубата. Освен това смени майстора, че ще патиш. При смяна на сегменти не може да не смениш основни лагери те не могат да се преценят на око, освен това сега новата вече по висока компресия много бързо сте ги съсипе. Успех


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: масло

Мнениеот radotom » Сря 18 юли 2007 21:57


ilia200_bg написа: Двигатели над 200 000 км /16 години х 15 000/ не могат да се карат с 10w40, те не са и за 15w40, сложи 20w50 Българско поне знаеш какво има в тубата.

Глупусти!
На километража ми пише 221 000км. Колко е в действителност... и Господ не знае!
Карам само и единствено с 10W40 (в момента с MOTUL 6100) и до сега (да чукам на дърво!) не съм имал проблеми със зумери и всякакви такива щуротии.
А точно в българското масло от кой точно варел са го сипали в "Приста", на кой точно работник е паднал фаса в тубата и коя точно лелка е обрала с парцала разлятото по земята масло и после изсипала в същия тоя варел не можеш да хванеш спатиите ;)


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 18 юли 2007 22:25


сменил сьм 100 коли и темата за маслото сьм я слушал 1000 пьти. аз карам с приста лидер сменям го на 7000-8000 км карал сьм и по 12000-13000км и моето лично мнение е "ЗА ДВИГАТЕЛЯ Е ВАЖНО ДА ИМА МАСЛО А НЕ КАКВО Е ТО".когато се появят проблеми като на колегата е важно на какьв маистор ще попаднеш. пасатите много често имат проблеми в таблото ;лампата за температурата мига когато си иска стрелката полудява .маслото свети и свири .а на тоя двигател 10w40 е направо смешна работа с тази чорба лагерите много са искарали .
има инфо за налягането на маслото на празен ход и над 2000 об при загрят мотор ако си в норми смени таблото или го даи за поправка (кьм 15лв )и от мен да знаеш една проверка :като започне да писка с лявата рька удряш силно вьрху таблото няколко пьти ако изгасне е лоша врьска .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта