Вият задните лагери

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Вият задните лагери

Мнениеот Jako_ludiq » Сря 08 авг 2007 12:00


Пассат б3. Та ето значи какво стана. Реших да си сменя накладките, защото спирачките не хващаха мнохо добре. Сложих новите, сложих барабана, завих гайката която държи лагета и сложих шплента така и на двете задни колела. След което тествах спирачките - перфектни. НО чух някакво виене отзаде което в последствие се усили оказаха се лагерите. И сега се чудя дали са много натегнати или съм ги оставил хлавави. Въпросът ми е колко трябва да се натяга тази гайка за да не вие лагера?




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 08 авг 2007 12:31


същият проблем след подобна интервенция....утре съм на сервиз....мислих че са ми разбити лагерите ама не може да е такова съвпадение...някво младо момче го прави и сигурно не е просветен...колеги давайте инфо да му гледам в ръчичките на тоя ментак


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 08 авг 2007 12:34


Трябва да се сменят лерите май бяха 2 на колело...и желателно е и двата.Защото аз преди смених единия и след една седмица и другия се обади...това говори за равномерно износване.И по принцип си имат много лек луфт няма какво да регулираш стягаш гайката и слагаш шплента против развиване.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 08 авг 2007 12:40


сменяйте смело, комлекта за единия барабан е около 18лв - и включва: двата лагера, семерината, гайка , шайба, контрата на гайката и грес. Това е за Меиле или Миеле, не знам точно как се произнася, а иначе оригиналните SKF са към 50лв.
А до колкото знам, се стяга толкова, че да може (трудничко разбира се ) да се мърда шайбата под гайката!
Успех!


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Сря 08 авг 2007 13:48


Значи може да съм ги понатегнал и затова да вият. Ще видя да ги поразвия и ще пиша за резултата.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 08 авг 2007 16:29


Като вдигнеш колелото и хванеш гумата от двете страни и я клатиш, трябва да има съвсем лек, едва забележим луфт. И като я засилиш на ръка - да се върти дълго и тихо. Иначе при регулиране действително се гледа шайбата да може да се мести с леко усилие.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 08 авг 2007 17:43


Поогледайте, бе хора!
Една от най-хубавите, точни и поучителни статии, дето съм чел във форума!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%E5%F0%E8
:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Сря 08 авг 2007 18:41


Много добра тема. Мисля че ако я прочета още един-два пъти нещата ще ми станат ясни.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Мнениеот moimoimoi » Сря 08 авг 2007 19:40


ами скоро сменях задните дискове и в ръководсвото пишеше че трябва да се стегнат здраво с ключ гаиката а после да се развие толкова че да може да се мърда много леко с отверка шайбата, а иначе старата гайка беше доста развита,в смисал че можеше да направи още 1/2 оборот и я развих наръка,важно е и да се сложи хубава смазка


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 08 авг 2007 19:48


Няма какво да четеш два пъти, остави хлабина така че да можеш да прибутваш шайбата под гайката с отверка,без да използваш отверката като лост.
Ако си го натегнал яко и вие вече, аз бих сменил лагера. Не знам за теб...


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Съб 11 авг 2007 13:24


Понатегнях го малко. Сега като че ли е по-добре. Започне ли пак да вие вземам нови.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта