


интеркулер
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
интеркулер
може ли да се сложи интеркулер на нормален автомобил без турбо???
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
vazeli4o написа:защо си толкова категоричен
би трябвало след като е по студен въздуха да спомага??
Защото на бензинов двигател по-студения въздух води до по-лошо изпарение и оттам - по-лошо смесообразуване. Неслучайно бензиновите двигатели имат "таралеж" - нагревател в смукателния колектор, който да нагрява въздуха, или вземат въздух около изпускателните колектори - защото е по-топъл, и оттам - по-добро изпарение и смесообразуване.
Интеркулер има смисъл да се поставя на двигателите с турбокомпресор - там при нагнетяването въздуха се нагрява доста; ако нямаш турбокомпресор нямаш нагнетяване и въздуха, който влиза в двигателя, е с температурата на околния - дори и да искаш, няма да имаш никакво охлаждане. Следователно ползата от интеркулер на автомобил без турбо е нулева.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
gr_kanev написа:vazeli4o написа:защо си толкова категоричен
би трябвало след като е по студен въздуха да спомага??
Защото на бензинов двигател по-студения въздух води до по-лошо изпарение и оттам - по-лошо смесообразуване. Неслучайно бензиновите двигатели имат "таралеж" - нагревател в смукателния колектор, който да нагрява въздуха, или вземат въздух около изпускателните колектори - защото е по-топъл, и оттам - по-добро изпарение и смесообразуване.
Интеркулер има смисъл да се поставя на двигателите с турбокомпресор - там при нагнетяването въздуха се нагрява доста; ако нямаш турбокомпресор нямаш нагнетяване и въздуха, който влиза в двигателя, е с температурата на околния - дори и да искаш, няма да имаш никакво охлаждане. Следователно ползата от интеркулер на автомобил без турбо е нулева.
Благодаря на Всички за отговорите
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Grizzlito написа:съжалявам за спама ама тва е несериозно, факт е че интеркулера върши работа само на двигатели с турбо компресор, ако искаш си го сложи за гъзария, иначе никви коне няма да дигне.просто категорично няма никъв смисъл според мен темата е излишна
ако на тебе всичко ти се отдава при мене не е така
поради тази причина са създали Форумите за да питат
- Grizzlito
- Мнения: 732
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
- Автомобил: Volkswagen T5 4motion
- Двигател: AXE 2006
- Местоположение: София
- Контакти:
именно не е нужно да ти се отдава каквото и да е за да го знаеш това и аз не се заяждам ако ти имаш такова намерение, безсмилено е. Просто интеркулера е да го охлади от мн топъл, към по хладен, защотот тъй като знаеш турбото се храни от потока на изгорели газове и те са мн горещи и следователно загрява входящия въздух и за това е интеркулера. Съжалявам ако съм те засегнал до знаеш за нпред тук не се заяждаме така че ако ти звучи като заяждане е случайно 

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Въздухът се загрява в по-голяма степен от самия факт, че се сгъстява (свива).
я , вярно ли от това повече се загрява ? Хм.... брех маааму....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 71 госта