интеркулер

Техническа и сервизна информация за Passat
vazeli4o
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

интеркулер

Мнениеот vazeli4o » Пон 03 сеп 2007 19:02


може ли да се сложи интеркулер на нормален автомобил без турбо???




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 03 сеп 2007 19:09


може ли да се сложи интеркулер на нормален автомобил без турбо???

технологично може , ама далаверата е ?


vazeli4o
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vazeli4o » Пон 03 сеп 2007 19:12


juve написа:
може ли да се сложи интеркулер на нормален автомобил без турбо???

технологично може , ама далаверата е ?

незнам аз за това питам има ли далавера
ще е вдигнат ли конете ?
ще спомогне ли за по добра работа на двигателя?


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пон 03 сеп 2007 21:07


ще е вдигнат ли конете ?

да но се вдигат така :048: :whip

ще спомогне ли за по добра работа на двигателя? НЕ



незнам аз за това питам има ли далавера

има за продавача и монтажника


vazeli4o
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vazeli4o » Вто 04 сеп 2007 18:58


kombito-tdi написа:ще е вдигнат ли конете ?

да но се вдигат така :048: :whip

ще спомогне ли за по добра работа на двигателя? НЕ



незнам аз за това питам има ли далавера

има за продавача и монтажника

защо си толкова категоричен
би трябвало след като е по студен въздуха да спомага??


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 04 сеп 2007 20:03


СА тази цел на някои двигатели има интейк - 1 голям алуминиев толомбурник примерно 25 см на 8 х 8 см . След дебито,ера и дроселовата клапа въздуха постъпва именно в тази алуминева джаджа и оттам в смукателните колектори. Отгоре на всичко е и уребрена


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 04 сеп 2007 20:09


vazeli4o написа:защо си толкова категоричен
би трябвало след като е по студен въздуха да спомага??

Защото на бензинов двигател по-студения въздух води до по-лошо изпарение и оттам - по-лошо смесообразуване. Неслучайно бензиновите двигатели имат "таралеж" - нагревател в смукателния колектор, който да нагрява въздуха, или вземат въздух около изпускателните колектори - защото е по-топъл, и оттам - по-добро изпарение и смесообразуване.
Интеркулер има смисъл да се поставя на двигателите с турбокомпресор - там при нагнетяването въздуха се нагрява доста; ако нямаш турбокомпресор нямаш нагнетяване и въздуха, който влиза в двигателя, е с температурата на околния - дори и да искаш, няма да имаш никакво охлаждане. Следователно ползата от интеркулер на автомобил без турбо е нулева.


vazeli4o
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vazeli4o » Сря 05 сеп 2007 6:38


gr_kanev написа:
vazeli4o написа:защо си толкова категоричен
би трябвало след като е по студен въздуха да спомага??

Защото на бензинов двигател по-студения въздух води до по-лошо изпарение и оттам - по-лошо смесообразуване. Неслучайно бензиновите двигатели имат "таралеж" - нагревател в смукателния колектор, който да нагрява въздуха, или вземат въздух около изпускателните колектори - защото е по-топъл, и оттам - по-добро изпарение и смесообразуване.
Интеркулер има смисъл да се поставя на двигателите с турбокомпресор - там при нагнетяването въздуха се нагрява доста; ако нямаш турбокомпресор нямаш нагнетяване и въздуха, който влиза в двигателя, е с температурата на околния - дори и да искаш, няма да имаш никакво охлаждане. Следователно ползата от интеркулер на автомобил без турбо е нулева.

Благодаря на Всички за отговорите


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Сря 05 сеп 2007 9:04


съжалявам за спама ама тва е несериозно, факт е че интеркулера върши работа само на двигатели с турбо компресор, ако искаш си го сложи за гъзария, иначе никви коне няма да дигне. :) просто категорично няма никъв смисъл според мен темата е излишна


vazeli4o
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 22 авг 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vazeli4o » Съб 08 сеп 2007 20:10


Grizzlito написа:съжалявам за спама ама тва е несериозно, факт е че интеркулера върши работа само на двигатели с турбо компресор, ако искаш си го сложи за гъзария, иначе никви коне няма да дигне. :) просто категорично няма никъв смисъл според мен темата е излишна

ако на тебе всичко ти се отдава при мене не е така
поради тази причина са създали Форумите за да питат


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пон 10 сеп 2007 18:34


Помисли малко ... въздуха отвътре и отвънка на интеркулера е с една и съща температура. Как по-точно ще го изстудява?


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 19:57


именно не е нужно да ти се отдава каквото и да е за да го знаеш това и аз не се заяждам ако ти имаш такова намерение, безсмилено е. Просто интеркулера е да го охлади от мн топъл, към по хладен, защотот тъй като знаеш турбото се храни от потока на изгорели газове и те са мн горещи и следователно загрява входящия въздух и за това е интеркулера. Съжалявам ако съм те засегнал до знаеш за нпред тук не се заяждаме така че ако ти звучи като заяждане е случайно :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 10 сеп 2007 20:02


Въздухът се загрява в по-голяма степен от самия факт, че се сгъстява (свива).


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 20:03


Да съгласен съм :) :oops:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 сеп 2007 20:13


Въздухът се загрява в по-голяма степен от самия факт, че се сгъстява (свива).

я , вярно ли от това повече се загрява ? Хм.... брех маааму.... :oops: турбините сгъстяват средно около 0.7 - 1.2 бара ( това 1.2 е даже доста над нормалното , поне при нормалните коли ) и колко градуса качват де факто ? ( на въздуха де )



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 62 госта