Имам следния проблем (ако е такъв де) - при абсолютно загрял автомобил (90 градуса) пускам парното - вее доста топъл въздух дори на максимална степен.След това постепенно започва да охладнява докато накрая става хладък въздуха.Ако в този момент го намаля и го оставя да вее не много силно отново започва да вее топло като постепенно става все по-топло.И така нещата се повтарят.
Колата е с климатроник ама принципа е един и същ поне за отоплението (в моя случай температурата е настроена на Hi в ръчен режим).
Когато вее хладно пипах маркучите на радиаторчето - входния (левия) е врял и то много (едвам се държи) а изходния е с по-ниска температура (спявам да го държа с ръка без да ми пари ужасно много).Чудя се на какво да отдам проблема....дали е ниска циркулация през радиаторчето (може да е е позапушило вече) или просто си е така системата?
Благодаря!
Питанка за парното и топлото при максимална степен
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Демек не е нормално?
А дали грешката е в радиаторчето или някъде другаде из системата?Като цяло системката не страда от ниско налягане,прегряване или нещо подобно.Направи ми впечатление,че като я взех вътре имаше ужасно много ръжда (цялото казанче беше вътре ръждиво на цвят).Възможно е заради това да ми е се е задръстило парното.А как мога да проверя дали е така (преди да инвестирам в ново радиаторче и няколко часа разглобяване-сглобяване).
Отделно от това каква цена е ново радиаторче за парно (незнам дали е разлино при тези с климатроник ама не би трябвало).И колко трябва да разглобя (кое точно) за да се смени?
Благодаря!
А дали грешката е в радиаторчето или някъде другаде из системата?Като цяло системката не страда от ниско налягане,прегряване или нещо подобно.Направи ми впечатление,че като я взех вътре имаше ужасно много ръжда (цялото казанче беше вътре ръждиво на цвят).Възможно е заради това да ми е се е задръстило парното.А как мога да проверя дали е така (преди да инвестирам в ново радиаторче и няколко часа разглобяване-сглобяване).
Отделно от това каква цена е ново радиаторче за парно (незнам дали е разлино при тези с климатроник ама не би трябвало).И колко трябва да разглобя (кое точно) за да се смени?
Благодаря!
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Ако се не лъжа май ти питаше къде да си вържеш изпарителя. Ако е след парното и преди свързването му е било ОК значи вината е в изпарителя. Ако ли не, опитай да продухаш радиаторчето с вода от чешмата, като го разкачиш и подаваш с маркуч вода веднъж на входа веднъж на изхода на радиаторчето докато ти хареса на цвят това което излиза от него.
Успех
Успех
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами колата мина през Хеед'91 да я обслужат (ремъци и т.н.) и там сипваха добавка за почистване (ръждата беше ужасно много и навсякъде) и след това си и наляха антифриз.
Сега съм сигурен че е с антифриз и мисля след като продухам системата пак да сменя цялата охладителна течност (понеже сегашния антифриз и той е започнал да се оцветява т.е. да събира отлагания).
И аз се сетих за идеята с чешмата и си мисля да подам вода откъм изхода на радиаторчето за да се измъкнат набитите отлагания отвътре.
Изпарителя умишлено още не съм го закачил именно за да не го набутам и него с мизерия и да трябва да го чистя след това.
Иначе неговото място е на кръга за подгряване на всмукателния колектор ама за целта трябва да си купя преходници от ф10 на ф16 за маркучите.
Утре ако имам време ще закача парното на чешмата малко да го продухам.В предвид ръждата,която извадих само от разширителното казанче си представям какво е в радиаторчето....
Благодаря!
Сега съм сигурен че е с антифриз и мисля след като продухам системата пак да сменя цялата охладителна течност (понеже сегашния антифриз и той е започнал да се оцветява т.е. да събира отлагания).
И аз се сетих за идеята с чешмата и си мисля да подам вода откъм изхода на радиаторчето за да се измъкнат набитите отлагания отвътре.
Изпарителя умишлено още не съм го закачил именно за да не го набутам и него с мизерия и да трябва да го чистя след това.
Иначе неговото място е на кръга за подгряване на всмукателния колектор ама за целта трябва да си купя преходници от ф10 на ф16 за маркучите.
Утре ако имам време ще закача парното на чешмата малко да го продухам.В предвид ръждата,която извадих само от разширителното казанче си представям какво е в радиаторчето....

Благодаря!
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
dandan написа:Ако се не лъжа май ти питаше къде да си вържеш изпарителя. Ако е след парното и преди свързването му е било ОК значи вината е в изпарителя. Ако ли не, опитай да продухаш радиаторчето с вода от чешмата, като го разкачиш и подаваш с маркуч вода веднъж на входа веднъж на изхода на радиаторчето докато ти хареса на цвят това което излиза от него.
Успех



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи никакво ново няма да си взимам
Ще промия старото,ако не се оправи само с промивка ще го сваля да го кисна в разни чорби из вкъщи (така навремето си оправих това на Фиат-а ама там се сваля за 10 минути ако не си свалял досега и за 2-3 ако знаеш как) и ще стане работата.
Както казах в колата имаше тонове мизерия (явно италианците обичат да сипват вода от кални локви по колите вместо антифриз защото не ми е първия подобен случай на задръстена охладителна система на италианска кола) и явно оттам ми идва проблема.Ще има промивка ама дано утре ми остане време да го чучна на чешмата да се попромие.Мисля че ако го вържа наобратно ще се получат нещата добре.После ще го вържа и в права посока да потече малко и пак наобратно и така докато ми хареса.
Като имам резултат ще драсна някой и друг ред какво се е получило.
Благодаря!

Ще промия старото,ако не се оправи само с промивка ще го сваля да го кисна в разни чорби из вкъщи (така навремето си оправих това на Фиат-а ама там се сваля за 10 минути ако не си свалял досега и за 2-3 ако знаеш как) и ще стане работата.
Както казах в колата имаше тонове мизерия (явно италианците обичат да сипват вода от кални локви по колите вместо антифриз защото не ми е първия подобен случай на задръстена охладителна система на италианска кола) и явно оттам ми идва проблема.Ще има промивка ама дано утре ми остане време да го чучна на чешмата да се попромие.Мисля че ако го вържа наобратно ще се получат нещата добре.После ще го вържа и в права посока да потече малко и пак наобратно и така докато ми хареса.
Като имам резултат ще драсна някой и друг ред какво се е получило.
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Днес го промивах около еидн час като пусках вода с различна сила във всевъзможни посоки - никакъв ефект.Не изтече грам мизерия дори никаква ръжда даже
След тази интервенция парното си остана все така слабо
.
Замислям се да сменям радиаторчето (от това явно нищо няма да изкарам).
Какво точно се разглабя за да се смени?


Замислям се да сменям радиаторчето (от това явно нищо няма да изкарам).
Какво точно се разглабя за да се смени?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
А дали има добра циркулация?
Дали има добра циркулация тогава? Имаш ли изпарител-къде е вързан?
Аз на прединия пасат имах също изпарител-виж какво бях направил сега-защото и аз имах слабо парно през зимата:
Изпарителя беше вързан паралелно (не последователно) по вода към двете тръби за парното- изпарителя - жега на него-голяма, обаче вътре в купето- цък.Направих си една скоба с която почнах да стягам входния маркуч за водата към изпарителя, дотогава докато успее да стои горещ, но не да му прекратиш цялата циркулация-значи маркуча към изпарителя беше със сечение някъде около Ф16-18 вътр.диаметър, като го бях стегнал беше останало някъде около 5мм сечение през което да минава водата.
Така се пренасочва водата да минава повече през вътрешния радиатор запарното-иначе понеже изпарителя е по-къс кръг за охл.система и водата да не е луда да върви през вътр. радиатор-още повече той има по-голямо съпротивление от изпарителня.
Всичко това - обаче, ако изпарителя е ПАРАЛЕЛНО свързан по вода.
Ако е последователно свързан-нещата са по друг начин.
Аз на прединия пасат имах също изпарител-виж какво бях направил сега-защото и аз имах слабо парно през зимата:
Изпарителя беше вързан паралелно (не последователно) по вода към двете тръби за парното- изпарителя - жега на него-голяма, обаче вътре в купето- цък.Направих си една скоба с която почнах да стягам входния маркуч за водата към изпарителя, дотогава докато успее да стои горещ, но не да му прекратиш цялата циркулация-значи маркуча към изпарителя беше със сечение някъде около Ф16-18 вътр.диаметър, като го бях стегнал беше останало някъде около 5мм сечение през което да минава водата.
Така се пренасочва водата да минава повече през вътрешния радиатор запарното-иначе понеже изпарителя е по-къс кръг за охл.система и водата да не е луда да върви през вътр. радиатор-още повече той има по-голямо съпротивление от изпарителня.
Всичко това - обаче, ако изпарителя е ПАРАЛЕЛНО свързан по вода.
Ако е последователно свързан-нещата са по друг начин.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Както казах по-горе ще отбележа и тук - изпарител има монтиран ама не е вързан към охладителната система (нарочно не съм го закачал понеже искам да си оправя проблема с парното първо).Иначе за в бъдеще ще е закачен за отоплението на входния колектор ама това е друга тема... с две думи изпарител няма и не е имало вързан в системата.
Радиаторчето струва 40-45лв на Wemo (не е оригинално ама си е със всичките спирали и т.н. както трябва да е).Цената е такава в Елит Кар (такива по-отговорни части пазарувам само от тях понеже в Ауто+ са по-скъпи и повечето са не много качествени копия на истинските).
Остава да събира финанси и ако може някой да ми разясни как се сменя (какво се разглобява) за да знам колко време да си заделя.
Благодаря!
Радиаторчето струва 40-45лв на Wemo (не е оригинално ама си е със всичките спирали и т.н. както трябва да е).Цената е такава в Елит Кар (такива по-отговорни части пазарувам само от тях понеже в Ауто+ са по-скъпи и повечето са не много качествени копия на истинските).
Остава да събира финанси и ако може някой да ми разясни как се сменя (какво се разглобява) за да знам колко време да си заделя.
Благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта