Питанка за парното и топлото при максимална степен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Питанка за парното и топлото при максимална степен

Мнениеот zfa159 » Нед 14 окт 2007 19:03


Имам следния проблем (ако е такъв де) - при абсолютно загрял автомобил (90 градуса) пускам парното - вее доста топъл въздух дори на максимална степен.След това постепенно започва да охладнява докато накрая става хладък въздуха.Ако в този момент го намаля и го оставя да вее не много силно отново започва да вее топло като постепенно става все по-топло.И така нещата се повтарят.
Колата е с климатроник ама принципа е един и същ поне за отоплението (в моя случай температурата е настроена на Hi в ръчен режим).
Когато вее хладно пипах маркучите на радиаторчето - входния (левия) е врял и то много (едвам се държи) а изходния е с по-ниска температура (спявам да го държа с ръка без да ми пари ужасно много).Чудя се на какво да отдам проблема....дали е ниска циркулация през радиаторчето (може да е е позапушило вече) или просто си е така системата?
Благодаря!




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 14 окт 2007 19:52


Познал си - слаба циркулация


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 14 окт 2007 20:21


Демек не е нормално?
А дали грешката е в радиаторчето или някъде другаде из системата?Като цяло системката не страда от ниско налягане,прегряване или нещо подобно.Направи ми впечатление,че като я взех вътре имаше ужасно много ръжда (цялото казанче беше вътре ръждиво на цвят).Възможно е заради това да ми е се е задръстило парното.А как мога да проверя дали е така (преди да инвестирам в ново радиаторче и няколко часа разглобяване-сглобяване).
Отделно от това каква цена е ново радиаторче за парно (незнам дали е разлино при тези с климатроник ама не би трябвало).И колко трябва да разглобя (кое точно) за да се смени?
Благодаря!


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Нед 14 окт 2007 20:36


Ако се не лъжа май ти питаше къде да си вържеш изпарителя. Ако е след парното и преди свързването му е било ОК значи вината е в изпарителя. Ако ли не, опитай да продухаш радиаторчето с вода от чешмата, като го разкачиш и подаваш с маркуч вода веднъж на входа веднъж на изхода на радиаторчето докато ти хареса на цвят това което излиза от него.
Успех


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Нед 14 окт 2007 21:24


Колега тази ръжда показва че колата е карана с вода и както другите казаха, това е задръстило радяторчето.
Провери обаче, дали и в момента не си с вода и взимай мерки, че идат студове.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 14 окт 2007 21:58


Ами колата мина през Хеед'91 да я обслужат (ремъци и т.н.) и там сипваха добавка за почистване (ръждата беше ужасно много и навсякъде) и след това си и наляха антифриз.
Сега съм сигурен че е с антифриз и мисля след като продухам системата пак да сменя цялата охладителна течност (понеже сегашния антифриз и той е започнал да се оцветява т.е. да събира отлагания).
И аз се сетих за идеята с чешмата и си мисля да подам вода откъм изхода на радиаторчето за да се измъкнат набитите отлагания отвътре.
Изпарителя умишлено още не съм го закачил именно за да не го набутам и него с мизерия и да трябва да го чистя след това.
Иначе неговото място е на кръга за подгряване на всмукателния колектор ама за целта трябва да си купя преходници от ф10 на ф16 за маркучите.
Утре ако имам време ще закача парното на чешмата малко да го продухам.В предвид ръждата,която извадих само от разширителното казанче си представям какво е в радиаторчето.... :cry:
Благодаря!


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Мнениеот krraynov » Нед 14 окт 2007 22:04


dandan написа:Ако се не лъжа май ти питаше къде да си вържеш изпарителя. Ако е след парното и преди свързването му е било ОК значи вината е в изпарителя. Ако ли не, опитай да продухаш радиаторчето с вода от чешмата, като го разкачиш и подаваш с маркуч вода веднъж на входа веднъж на изхода на радиаторчето докато ти хареса на цвят това което излиза от него.
Успех


:idea3 мисля че това ще пооправи нещата!-както казва колегата dandan. А ако не тече- може да си вземеш ново - мисля към 80 лв струваше, обаче не оригиналноито. Един комшия си го сменя- бая се занимава, сложи го и накрая се оказа, че новото водата тече през него като през маркуч.После разглобихме старото-вътре в тръбите има забавители-направени като тирбушон, което кара водата да върви по-бавно зада и се отнеме по-=добре топлината, а в новото това го нямаше ;-). Извадихме старото и го залепихме (че то капеше) и го промихме-както казва dandan и оттогава - радост в колата ;-) и през зимата. И неговия пасат има газова уредба също.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 14 окт 2007 22:12


Значи никакво ново няма да си взимам :!:
Ще промия старото,ако не се оправи само с промивка ще го сваля да го кисна в разни чорби из вкъщи (така навремето си оправих това на Фиат-а ама там се сваля за 10 минути ако не си свалял досега и за 2-3 ако знаеш как) и ще стане работата.
Както казах в колата имаше тонове мизерия (явно италианците обичат да сипват вода от кални локви по колите вместо антифриз защото не ми е първия подобен случай на задръстена охладителна система на италианска кола) и явно оттам ми идва проблема.Ще има промивка ама дано утре ми остане време да го чучна на чешмата да се попромие.Мисля че ако го вържа наобратно ще се получат нещата добре.После ще го вържа и в права посока да потече малко и пак наобратно и така докато ми хареса.
Като имам резултат ще драсна някой и друг ред какво се е получило.
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 15 окт 2007 21:52


Днес го промивах около еидн час като пусках вода с различна сила във всевъзможни посоки - никакъв ефект.Не изтече грам мизерия дори никаква ръжда даже :( След тази интервенция парното си остана все така слабо :(.
Замислям се да сменям радиаторчето (от това явно нищо няма да изкарам).
Какво точно се разглабя за да се смени?


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

А дали има добра циркулация?

Мнениеот krraynov » Вто 16 окт 2007 7:31


Дали има добра циркулация тогава? Имаш ли изпарител-къде е вързан?
Аз на прединия пасат имах също изпарител-виж какво бях направил сега-защото и аз имах слабо парно през зимата:
Изпарителя беше вързан паралелно (не последователно) по вода към двете тръби за парното- изпарителя - жега на него-голяма, обаче вътре в купето- цък.Направих си една скоба с която почнах да стягам входния маркуч за водата към изпарителя, дотогава докато успее да стои горещ, но не да му прекратиш цялата циркулация-значи маркуча към изпарителя беше със сечение някъде около Ф16-18 вътр.диаметър, като го бях стегнал беше останало някъде около 5мм сечение през което да минава водата.
Така се пренасочва водата да минава повече през вътрешния радиатор запарното-иначе понеже изпарителя е по-къс кръг за охл.система и водата да не е луда да върви през вътр. радиатор-още повече той има по-голямо съпротивление от изпарителня.
Всичко това - обаче, ако изпарителя е ПАРАЛЕЛНО свързан по вода.
Ако е последователно свързан-нещата са по друг начин.


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Вто 16 окт 2007 7:59


Радиаторчето преди една година струваше 36лв. Мисля, че на кутията пишеше, че става за Пасат и Голф.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 16 окт 2007 15:02


Както казах по-горе ще отбележа и тук - изпарител има монтиран ама не е вързан към охладителната система (нарочно не съм го закачал понеже искам да си оправя проблема с парното първо).Иначе за в бъдеще ще е закачен за отоплението на входния колектор ама това е друга тема... с две думи изпарител няма и не е имало вързан в системата.
Радиаторчето струва 40-45лв на Wemo (не е оригинално ама си е със всичките спирали и т.н. както трябва да е).Цената е такава в Елит Кар (такива по-отговорни части пазарувам само от тях понеже в Ауто+ са по-скъпи и повечето са не много качествени копия на истинските).
Остава да събира финанси и ако може някой да ми разясни как се сменя (какво се разглобява) за да знам колко време да си заделя.
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 47 госта