Режими на автоматична скоростна кутия на Пасат

Техническа и сервизна информация за Passat
club135
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Режими на автоматична скоростна кутия на Пасат

Мнениеот club135 » Съб 13 окт 2007 17:26


Става въпрос за пасат - 2002ра с мултитроник скоростна кутия. Има три режима освен директния, означени с 4, 3 и 2. 2 го разбрах вече че е спортен, защото смня предавките при високи обороти, но другите 2 нещо не мога да ги разбера.
Дали някой знае кой режим за какво е?




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 13 окт 2007 18:37


Не съм специалист по автоматици, ама си мисля че нещата не са така, както ги казваш. Тези 4, 3, 2 означават, че не се включва по-висока от посочената предавка; и ако си с по-висока скорост (по-висока предавка), като включиш този режим, принудително минаваш на по-ниска предавка :arrow: по-високи обороти. Също и не съм чувал за "мултитроник".
Да не си мислиш, че "R" означава "рали" (че имаше един виц - за мутра с автоматик, който се оплаква в сервиза, че колата му все се чупи, когато се опитва да включи на "рали" докато изпреварва ...) ?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 13 окт 2007 19:04


[quote="gr_kanev"]
Да не си мислиш, че "R" означава "рали"
    Ееее Гриша с това направо ме закопа 8) още не мога да спра да се хиля :офф


club135
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот club135 » Нед 14 окт 2007 10:01


Ами скоростната кутия има едновременно директен автоматичен режим, както и полуавтоматичен - типтроник, с който сменяш предавките чрез + и -. Не знам как се нарича, но май някой веднъж беше казал, че е такава... хубаво де, няма значение. Интересува ме, ако някой знае за какво става въпрос, да сподели...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 14 окт 2007 11:26


Колегата gr_kanev го е обяснил. Иначе казано, когато лостът е на 3 например, скоростите се превключват, докато стигнат до трета, като след това, независимо от повишаването на оборотите, не се превключва на следващата предавка, т.е. 4-та. Използва се най-често при скпускане, за да се използва ефекта на т.нар. спиране с двигателя. При мен е същото, само че нямам типтроник, и варинтите са 1, 2 и 3, тъй като автоматикът ми е четиристепенен, ето и една снимчица:

http://www.vwclub.bg/~dobrinb/Passat/cockpit.JPG


club135
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот club135 » Нед 14 окт 2007 13:21


Ок, благодаря на всички отговорили. Информацията ми беше полезна.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта