Здравейте пак
При какъв режим трябва да работи климатроникът - AUTO или ECON - в описанието пише, че следва да се използва винаги АУТО, но ми се струва нелогично дори и зимата да работи в този режим - не е ли по добре тогава да се изключи охлаждането и да е на ЕКОН



Климатлоник-режим на работа?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Има един друг момент.
Климатроника по принцип трябва поне от време на време да се пуска и зимата на студено (да тръгне компресора) за да не изфиряса фреона.
Това е едното.Другото което е когато са ти изпотени стъклата ако се пусне и компресора много по-бързо се изсушават (незнам защо ама е така).
Моя понеже е изцяло автоматичен от по-старите няма Екон и ето как разсъждава :
Ако температурата е на максимум и е в режим Ауто сам си изключва компресора.Ако от бутончетата окажа посока на потока (към стъклото или на духалките на таблото) си пали компресора понеже предполага,че го правя защото ми е изпотено стъклото.Ако е в Ауто и само променя скоростта на вентилатора Ауто се изключва ама не си включва компресора.И това му е логиката на действие.
Според мен удачно е да използваш и твоя по същия начин като ако не са изпотени стъклата ама все пак искаш да вее на стъклото ползваш Екон (аз само в такъв момент страдам че си нямам).
Климатроника по принцип трябва поне от време на време да се пуска и зимата на студено (да тръгне компресора) за да не изфиряса фреона.
Това е едното.Другото което е когато са ти изпотени стъклата ако се пусне и компресора много по-бързо се изсушават (незнам защо ама е така).
Моя понеже е изцяло автоматичен от по-старите няма Екон и ето как разсъждава :
Ако температурата е на максимум и е в режим Ауто сам си изключва компресора.Ако от бутончетата окажа посока на потока (към стъклото или на духалките на таблото) си пали компресора понеже предполага,че го правя защото ми е изпотено стъклото.Ако е в Ауто и само променя скоростта на вентилатора Ауто се изключва ама не си включва компресора.И това му е логиката на действие.
Според мен удачно е да използваш и твоя по същия начин като ако не са изпотени стъклата ама все пак искаш да вее на стъклото ползваш Екон (аз само в такъв момент страдам че си нямам).
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
zfa159 написа:... когато са ти изпотени стъклата ако се пусне и компресора много по-бързо се изсушават (незнам защо ама е така)...
Елементарно, Уотсън ! Климатика изсушава въздуха - влагата от него остава по по-хладната част - на изпарителя. Писано е многократно, че с включен климатик стъклата не се изпотяват (или ако да, то по-малко), или пък ако са изпотени, по-бързо изсъхват. Лично аз съм виждал поне на два пъти друг ефект - при влажно време, и силно пуснат климатик към предното стъкло, да има изпотяване, но от външната му страна.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Абсолютно безмислено съждение...
Климатроника смесва топлия въздух от двигателя и студения въздух от климатика.Радвай се че имаш копче Екон и си го ползвай когато ти трябва пресен външен въздух, или топъл за стъклото.Аз нямам такава опция и съм си извел прекъсвач за компресора в купето.Пускам го чат -пат за раздвижване на маслото в компресора.

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
zfa159 написа:Има един друг момент.
Моя понеже е изцяло автоматичен от по-старите няма Екон и ето как разсъждава...
ейй, това за компресора при промяна на скоростта на вентилатора не го знаех. Ще го пробвам и ако бачка ще е перфектно.
Иначе при температура под 5 градуса навън не пуска компресора, ама защо ми се струва че пуска перките .. няма логика ако е така, някой да знае със сигурност >?
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Кажи като не ти се пуска компресора перките пускат ли се, че мен това повече ме тревожи, за кво да карам на термостат цяла зима и да ми загрява по-бавно... Вообще кой ги управлява перките кога да се включат. Това малко недомислено ми се струва като решение и то не заради повишения разход... А това ключе къде си го вързал и какво прекъсва по-точно ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен ако не съм го пуснал на макс. температура перките въртят.Всъщност не е недомислица - ако тръгне компресора трябва да въртят и перките за да има 100% осигурен поток въздух през питата на радиатора на климатика отпред.това е причината да въртят перките.
Дали компресора бачка аз лично проверявам много лесно - както си работи климатроника изключвам куплунга отпред и то става ясно - ако издрънчи значи е работел (дрънчи електрическия съединител).
При мен поне наблюдавам,че сам си е икономичен -
да кажем при жега навън,когато достигне вътре определените градуси компресора се гаси и перките също и чак,когато температурата вътре се промени (и то към по-висока) се пуска отново компресора,охлажда набързо и пак си се гаси (това е в режим Auto).При макс топло ако компресора не върти (т.е. не е оказана посока на въздушната струя) перките също не въртят.
Дали компресора бачка аз лично проверявам много лесно - както си работи климатроника изключвам куплунга отпред и то става ясно - ако издрънчи значи е работел (дрънчи електрическия съединител).
При мен поне наблюдавам,че сам си е икономичен -
да кажем при жега навън,когато достигне вътре определените градуси компресора се гаси и перките също и чак,когато температурата вътре се промени (и то към по-висока) се пуска отново компресора,охлажда набързо и пак си се гаси (това е в режим Auto).При макс топло ако компресора не върти (т.е. не е оказана посока на въздушната струя) перките също не въртят.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
dj_tuhla написа:Кажи като не ти се пуска компресора перките пускат ли се, че мен това повече ме тревожи, за кво да карам на термостат цяла зима и да ми загрява по-бавно... Вообще кой ги управлява перките кога да се включат. Това малко недомислено ми се струва като решение и то не заради повишения разход... А това ключе къде си го вързал и какво прекъсва по-точно ?
С ключето прекъсвам веригата на ел. съединителя на компресора.Може да ми е дефектна електрониката на климатроника, щото компресора ми върти непрекъснато.Познава се по гайката в центъра на шайбата на компресора-неподвижна е при изключен ел съединител.
А перката на радиатора не открих от къде да и прекъсна захранването.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Колега проверих, при мен си пуска компресора дори и да сменя скоростта на вентилаторите (да излезе от AUTO). Със сигурност не го пуска при външна 4 и надолу (на 5 го пуска). Някой може ли да пусне схема къде се прекъсва за да се сложи ключ? Също ако намеря от морга управляващ блок с ECON дали ще е проста замяната на моя 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Доколкото знам (не посмях да погледна при мен) всъщност управляващия блок е доста голяма платка зад панела с врътките.Шанса от моргна да намериш е малък ама го има.
По-скоро иди на някой майстор да я погледне твоята (имаше координати на един из форума някъде) понеже вероятно има някакъв дребен проблем.
При мен (отново проверих) при максимална температура ако не пипам насочването на потока а само си играя със скоростта не се включва компресора.В режим на AUTO също не работо при макс. температура.
Незнам на електронния блок дали компресора се управлява с реле или е направо с електронен елемент (което някак не го вярвам) ама явно там някъде има проблем.
Успех!
По-скоро иди на някой майстор да я погледне твоята (имаше координати на един из форума някъде) понеже вероятно има някакъв дребен проблем.
При мен (отново проверих) при максимална температура ако не пипам насочването на потока а само си играя със скоростта не се включва компресора.В режим на AUTO също не работо при макс. температура.
Незнам на електронния блок дали компресора се управлява с реле или е направо с електронен елемент (което някак не го вярвам) ама явно там някъде има проблем.
Успех!
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Не си губи времето за мастори.Не му разбират, особеноо на блока с електроника.Единия вариант ако не ти изключва компресора е да не ти работи термостат, който е вътре под таблото.При моята модификация обаче няма термостат.
Направи си сам.До компресора трябва да води една или 2 жици.Трябва да има куплунг.Прекъсваш тази с по която се подава + и си извеждаш проводници и ключе през таблото в купето.
Направи си сам.До компресора трябва да води една или 2 жици.Трябва да има куплунг.Прекъсваш тази с по която се подава + и си извеждаш проводници и ключе през таблото в купето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта