Климатлоник-режим на работа?

Техническа и сервизна информация за Passat
kiss
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 27 сеп 2007 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Климатлоник-режим на работа?

Мнениеот kiss » Нед 28 окт 2007 8:41


Здравейте пак
При какъв режим трябва да работи климатроникът - AUTO или ECON - в описанието пише, че следва да се използва винаги АУТО, но ми се струва нелогично дори и зимата да работи в този режим - не е ли по добре тогава да се изключи охлаждането и да е на ЕКОН




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 28 окт 2007 9:42


Има един друг момент.
Климатроника по принцип трябва поне от време на време да се пуска и зимата на студено (да тръгне компресора) за да не изфиряса фреона.
Това е едното.Другото което е когато са ти изпотени стъклата ако се пусне и компресора много по-бързо се изсушават (незнам защо ама е така).
Моя понеже е изцяло автоматичен от по-старите няма Екон и ето как разсъждава :
Ако температурата е на максимум и е в режим Ауто сам си изключва компресора.Ако от бутончетата окажа посока на потока (към стъклото или на духалките на таблото) си пали компресора понеже предполага,че го правя защото ми е изпотено стъклото.Ако е в Ауто и само променя скоростта на вентилатора Ауто се изключва ама не си включва компресора.И това му е логиката на действие.
Според мен удачно е да използваш и твоя по същия начин като ако не са изпотени стъклата ама все пак искаш да вее на стъклото ползваш Екон (аз само в такъв момент страдам че си нямам).


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 28 окт 2007 9:50


zfa159 написа:... когато са ти изпотени стъклата ако се пусне и компресора много по-бързо се изсушават (незнам защо ама е така)...

Елементарно, Уотсън ! Климатика изсушава въздуха - влагата от него остава по по-хладната част - на изпарителя. Писано е многократно, че с включен климатик стъклата не се изпотяват (или ако да, то по-малко), или пък ако са изпотени, по-бързо изсъхват. Лично аз съм виждал поне на два пъти друг ефект - при влажно време, и силно пуснат климатик към предното стъкло, да има изпотяване, но от външната му страна.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 29 окт 2007 11:48


Абсолютно безмислено съждение... :shock Климатроника смесва топлия въздух от двигателя и студения въздух от климатика.Радвай се че имаш копче Екон и си го ползвай когато ти трябва пресен външен въздух, или топъл за стъклото.Аз нямам такава опция и съм си извел прекъсвач за компресора в купето.Пускам го чат -пат за раздвижване на маслото в компресора.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 29 окт 2007 13:06


kiss, оправи си заглавието, ако обичаш, че в този вид - "климатЛоник" ми навява някакви асоциации с котлон mhihi
Човешко е да се греши.


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пон 29 окт 2007 14:49


Аз лично постоянно го държа на АУТО и не смятам, че ако е на ЕКОН ще ми свали разхода например! Мамка му тя така ми гори по-малко от 6/100 и какво да очаквам, да ми връща пари ли?!? :lol:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пон 29 окт 2007 15:24


zfa159 написа:Има един друг момент.
Моя понеже е изцяло автоматичен от по-старите няма Екон и ето как разсъждава...


ейй, това за компресора при промяна на скоростта на вентилатора не го знаех. Ще го пробвам и ако бачка ще е перфектно.

Иначе при температура под 5 градуса навън не пуска компресора, ама защо ми се струва че пуска перките .. няма логика ако е така, някой да знае със сигурност >?


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 29 окт 2007 16:52


За моя джоб, климатроника под 25* е излишен лукс..За удоволствието да променя скоростта на вентилатора автоматично, да ми бачка непрекъснато компресора си е неоправдан разход...


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пон 29 окт 2007 17:38


Кажи като не ти се пуска компресора перките пускат ли се, че мен това повече ме тревожи, за кво да карам на термостат цяла зима и да ми загрява по-бавно... Вообще кой ги управлява перките кога да се включат. Това малко недомислено ми се струва като решение и то не заради повишения разход... А това ключе къде си го вързал и какво прекъсва по-точно ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 17:51


При мен ако не съм го пуснал на макс. температура перките въртят.Всъщност не е недомислица - ако тръгне компресора трябва да въртят и перките за да има 100% осигурен поток въздух през питата на радиатора на климатика отпред.това е причината да въртят перките.
Дали компресора бачка аз лично проверявам много лесно - както си работи климатроника изключвам куплунга отпред и то става ясно - ако издрънчи значи е работел (дрънчи електрическия съединител).
При мен поне наблюдавам,че сам си е икономичен -
да кажем при жега навън,когато достигне вътре определените градуси компресора се гаси и перките също и чак,когато температурата вътре се промени (и то към по-висока) се пуска отново компресора,охлажда набързо и пак си се гаси (това е в режим Auto).При макс топло ако компресора не върти (т.е. не е оказана посока на въздушната струя) перките също не въртят.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 31 окт 2007 14:54


dj_tuhla написа:Кажи като не ти се пуска компресора перките пускат ли се, че мен това повече ме тревожи, за кво да карам на термостат цяла зима и да ми загрява по-бавно... Вообще кой ги управлява перките кога да се включат. Това малко недомислено ми се струва като решение и то не заради повишения разход... А това ключе къде си го вързал и какво прекъсва по-точно ?

С ключето прекъсвам веригата на ел. съединителя на компресора.Може да ми е дефектна електрониката на климатроника, щото компресора ми върти непрекъснато.Познава се по гайката в центъра на шайбата на компресора-неподвижна е при изключен ел съединител.
А перката на радиатора не открих от къде да и прекъсна захранването.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 19:52


При мен както казах и по-горе компресора се гаси от време на време,когато електрониката прцени,че няма нужда да работи защото е постигнал исканото от него (като температура става въпрос).Перките ги пали едно реле ама незнам къде е :(


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 31 окт 2007 20:47


Колега проверих, при мен си пуска компресора дори и да сменя скоростта на вентилаторите (да излезе от AUTO). Със сигурност не го пуска при външна 4 и надолу (на 5 го пуска). Някой може ли да пусне схема къде се прекъсва за да се сложи ключ? Също ако намеря от морга управляващ блок с ECON дали ще е проста замяната на моя :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 22:34


Доколкото знам (не посмях да погледна при мен) всъщност управляващия блок е доста голяма платка зад панела с врътките.Шанса от моргна да намериш е малък ама го има.
По-скоро иди на някой майстор да я погледне твоята (имаше координати на един из форума някъде) понеже вероятно има някакъв дребен проблем.
При мен (отново проверих) при максимална температура ако не пипам насочването на потока а само си играя със скоростта не се включва компресора.В режим на AUTO също не работо при макс. температура.
Незнам на електронния блок дали компресора се управлява с реле или е направо с електронен елемент (което някак не го вярвам) ама явно там някъде има проблем.
Успех!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 01 ное 2007 9:18


Не си губи времето за мастори.Не му разбират, особеноо на блока с електроника.Единия вариант ако не ти изключва компресора е да не ти работи термостат, който е вътре под таблото.При моята модификация обаче няма термостат.
Направи си сам.До компресора трябва да води една или 2 жици.Трябва да има куплунг.Прекъсваш тази с по която се подава + и си извеждаш проводници и ключе през таблото в купето.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], DanZki, Kr1s0o, pe6o__ и 49 госта