


проблем с лампичката на маслото
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
проблем с лампичката на маслото
На стръмен път като загрее колата лампата на маслото започва да свети и пюлка но като я изфурсирам на свободна спира после пак започва.Чат пат ми прави проблеми и на дълги пътища.Махал съм и двата датчика за маслото карам и пак пюлка.Става вапрос за Волксваген Пасат 90 година.Може ли да ми помогнете по вапроса
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Ето в тази тема можеш да откриеш отговор по твоя въпрос, а има и други интересни неща.Ако използваш търсачката също ще намериш доста изписано по въпроса
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=37409

http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=37409
Последна промяна от bobcho на Пет 02 ное 2007 7:31, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Смени маслото с полусинтетично.Ако е минерално оттам идва проблема.За да не прави подобен род мизерии сипват такова,което покрива VW стандартите.Не мога да ги цитирам понеже не ги помня.
Аз карам с Мотул 15W50 полусинтетика и оттогава го нямам този проблем.
Също така можеш да сипеш и 15W40 или друго ама да не е минерално!
Минералното се прегрява на дълъг път при натоварен режим на двигателя и налягането пада.
По принцип доста колеги обвиняват помпата ама тя няма вина в случая.
Моя проблем се реши със смяната на маслото от минерално на полусинтетично.
Успех!
Аз карам с Мотул 15W50 полусинтетика и оттогава го нямам този проблем.
Също така можеш да сипеш и 15W40 или друго ама да не е минерално!
Минералното се прегрява на дълъг път при натоварен режим на двигателя и налягането пада.
По принцип доста колеги обвиняват помпата ама тя няма вина в случая.
Моя проблем се реши със смяната на маслото от минерално на полусинтетично.
Успех!
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
При теб се задейства системата за ранно предъупреждение.Има доста писано по въпроса.Най-добре измери налягането на маслото при добре загрята кола и вентилатора да е включвал поне веднъж.На празен ход трябва да е над 1.5 бара.Ако е по-ниско трябва да се търси причината.Почва се от заседнал в отворено положение клапан на масления филтър за високо налягане.Примерно Бош имат такъв.После белия датчик за налягането,електрониката в таблото и ако всичко до тук е наред,следва износени основни и биелни лагери,което е малко вероятно.Освен ако моторът не е над 300 000 км или не е сменяно маслото навреме.Смяната на маслото с друго само може да маскира проблема и да няма сигнализация,но да нямаш и достатъчно налягане,което естествено износва по-бързо двигателя.
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Когато подам контакт съм забелязал лампичката на маслото ми премигва само един път и изгасва, а в други съм виждал тази лампичка мига докато не се запали колата.Дали няма нещо проблем в електрониката? Но първо ще опитам със смяна на маслото с полусинтетично. Дано да има ефект, че ми е писнало. Просто не може да се кара така колата.
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Passat_91 написа:Когато подам контакт съм забелязал лампичката на маслото ми премигва само един път и изгасва, а в други съм виждал тази лампичка мига докато не се запали колата.Дали няма нещо проблем в електрониката? Но първо ще опитам със смяна на маслото с полусинтетично. Дано да има ефект, че ми е писнало. Просто не може да се кара така колата.
Виж Т У К дали няма отговор на твоя въпрос!
Последна промяна от zdravko на Съб 03 ное 2007 8:21, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Най-лесното,което можеш да направиш е да смениш и двата датчика - единия е над филтъра а другия горе на главата.Вземи си същите цветове като тези,които свалиш.По 5 лв са
Тала елеминираш едната възможност.Другата е да провериш електрониката в таблото (из форума беше описано как се прави посредством откачане на единия или другия датчик в различни режими).
тъй като 100% съм убеден че проблема ще остане си смени маслото с полусинтетично.Тези теории,че маскираш проблема са напълно безпочвени поради две причини :
-ако системата не изреве за проблем при положение че работи значи няма такъв.Тя е за ранно предупреждаване с идеята да се разбере ако има проблем мноооого преди той да застраши двигателя и работи на елементарен принцип - следи налягането при определени обороти и ако е под някаква стойност тогава реве за проблем.
При мен се оказа проблема в маслото - просто се прегряваше при големи натоварвания и губеше налягане.
Ето прост тест :
-при минерално масло и подадена сигнализация от системата за проблем маслото беше на 1.1 атмосфера при загрял двигател на 2000 оборота.смених филтъра и сипах пак минерално ама друга марка - ефекта - 1.2 атмосфери.
-след това смених пак филтъра и сипах полусинтетично масло - -чудо - 2.3 атмосфери при доста натоварен двигател на дълъг преход.
Има си стандарти,които маслото трябва да покрива за да не създава проблеми от описания вид.
Марка - колегите карат с Motul 15W50,15W40,10W40,Elf 15W40 всичкото полусинтетика и нямам проблеми.
Моя пасат сега е с някакво незнам и аз какво (в Хеед'91 ми го сипаха) полусинтетика и няма грижи.
Успех!

Тала елеминираш едната възможност.Другата е да провериш електрониката в таблото (из форума беше описано как се прави посредством откачане на единия или другия датчик в различни режими).
тъй като 100% съм убеден че проблема ще остане си смени маслото с полусинтетично.Тези теории,че маскираш проблема са напълно безпочвени поради две причини :
-ако системата не изреве за проблем при положение че работи значи няма такъв.Тя е за ранно предупреждаване с идеята да се разбере ако има проблем мноооого преди той да застраши двигателя и работи на елементарен принцип - следи налягането при определени обороти и ако е под някаква стойност тогава реве за проблем.
При мен се оказа проблема в маслото - просто се прегряваше при големи натоварвания и губеше налягане.
Ето прост тест :
-при минерално масло и подадена сигнализация от системата за проблем маслото беше на 1.1 атмосфера при загрял двигател на 2000 оборота.смених филтъра и сипах пак минерално ама друга марка - ефекта - 1.2 атмосфери.
-след това смених пак филтъра и сипах полусинтетично масло - -чудо - 2.3 атмосфери при доста натоварен двигател на дълъг преход.
Има си стандарти,които маслото трябва да покрива за да не създава проблеми от описания вид.
Марка - колегите карат с Motul 15W50,15W40,10W40,Elf 15W40 всичкото полусинтетика и нямам проблеми.
Моя пасат сега е с някакво незнам и аз какво (в Хеед'91 ми го сипаха) полусинтетика и няма грижи.
Успех!
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Разлика в налягането на маслото 0.1...0.3 бара е много малка на фона на 2.5...3 бара при 2000 оборота,което е нормално.Точно затова не си заслужава да се експериментира с различни масла,ако има примерно износени биелни и основни лагери.Дори и да изчезне сигнализацията в този случай,ще се появи пак,когато след време по-доброто масло не може да компенсира.Затова е много по--добре да се търси причината и да се отстрани.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта