проблем с лампичката на маслото

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

проблем с лампичката на маслото

Мнениеот Passat_91 » Чет 01 ное 2007 21:04


На стръмен път като загрее колата лампата на маслото започва да свети и пюлка но като я изфурсирам на свободна спира после пак започва.Чат пат ми прави проблеми и на дълги пътища.Махал съм и двата датчика за маслото карам и пак пюлка.Става вапрос за Волксваген Пасат 90 година.Може ли да ми помогнете по вапроса




boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Мнениеот boi4eto » Чет 01 ное 2007 21:18


А какво е нивото на маслото?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 01 ное 2007 21:20


А какво е маслото ?
И каква е тая кола Волксваген ?


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Чет 01 ное 2007 21:21


нормално ми е нивото на маслото


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Чет 01 ное 2007 21:22


карам с Repsol 15w40 колата е Пасат Б3


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 01 ное 2007 23:38


Ето в тази тема можеш да откриеш отговор по твоя въпрос, а има и други интересни неща.Ако използваш търсачката също ще намериш доста изписано по въпроса :wink:

http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=37409

Последна промяна от bobcho на Пет 02 ное 2007 7:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 02 ное 2007 0:04


Смени маслото с полусинтетично.Ако е минерално оттам идва проблема.За да не прави подобен род мизерии сипват такова,което покрива VW стандартите.Не мога да ги цитирам понеже не ги помня.
Аз карам с Мотул 15W50 полусинтетика и оттогава го нямам този проблем.
Също така можеш да сипеш и 15W40 или друго ама да не е минерално!
Минералното се прегрява на дълъг път при натоварен режим на двигателя и налягането пада.
По принцип доста колеги обвиняват помпата ама тя няма вина в случая.
Моя проблем се реши със смяната на маслото от минерално на полусинтетично.
Успех!


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Пет 02 ное 2007 13:05


При теб се задейства системата за ранно предъупреждение.Има доста писано по въпроса.Най-добре измери налягането на маслото при добре загрята кола и вентилатора да е включвал поне веднъж.На празен ход трябва да е над 1.5 бара.Ако е по-ниско трябва да се търси причината.Почва се от заседнал в отворено положение клапан на масления филтър за високо налягане.Примерно Бош имат такъв.После белия датчик за налягането,електрониката в таблото и ако всичко до тук е наред,следва износени основни и биелни лагери,което е малко вероятно.Освен ако моторът не е над 300 000 км или не е сменяно маслото навреме.Смяната на маслото с друго само може да маскира проблема и да няма сигнализация,но да нямаш и достатъчно налягане,което естествено износва по-бързо двигателя.


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Пет 02 ное 2007 22:19


Благодаря за информацията, но искам да попитам за нещо казаха ми че имало някакъв руски модификатор водили го като добавка за маслото дали влияе добре и дали ще се оправи от него този проблем. Каква марка 15w40 полусинтетично масло ми препоръчвате.


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Пет 02 ное 2007 22:29


Когато подам контакт съм забелязал лампичката на маслото ми премигва само един път и изгасва, а в други съм виждал тази лампичка мига докато не се запали колата.Дали няма нещо проблем в електрониката? Но първо ще опитам със смяна на маслото с полусинтетично. Дано да има ефект, че ми е писнало. Просто не може да се кара така колата.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Пет 02 ное 2007 22:40


Според мен може да си вземеш полусинтетика 10W40, а марка :dontknow: ...марки дал господ, коя от коя по-хубави


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Пет 02 ное 2007 22:43


Passat_91 написа:Когато подам контакт съм забелязал лампичката на маслото ми премигва само един път и изгасва, а в други съм виждал тази лампичка мига докато не се запали колата.Дали няма нещо проблем в електрониката? Но първо ще опитам със смяна на маслото с полусинтетично. Дано да има ефект, че ми е писнало. Просто не може да се кара така колата.

Виж Т У К дали няма отговор на твоя въпрос!

Последна промяна от zdravko на Съб 03 ное 2007 8:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 02 ное 2007 23:17


Най-лесното,което можеш да направиш е да смениш и двата датчика - единия е над филтъра а другия горе на главата.Вземи си същите цветове като тези,които свалиш.По 5 лв са ;)
Тала елеминираш едната възможност.Другата е да провериш електрониката в таблото (из форума беше описано как се прави посредством откачане на единия или другия датчик в различни режими).
тъй като 100% съм убеден че проблема ще остане си смени маслото с полусинтетично.Тези теории,че маскираш проблема са напълно безпочвени поради две причини :
-ако системата не изреве за проблем при положение че работи значи няма такъв.Тя е за ранно предупреждаване с идеята да се разбере ако има проблем мноооого преди той да застраши двигателя и работи на елементарен принцип - следи налягането при определени обороти и ако е под някаква стойност тогава реве за проблем.
При мен се оказа проблема в маслото - просто се прегряваше при големи натоварвания и губеше налягане.
Ето прост тест :
-при минерално масло и подадена сигнализация от системата за проблем маслото беше на 1.1 атмосфера при загрял двигател на 2000 оборота.смених филтъра и сипах пак минерално ама друга марка - ефекта - 1.2 атмосфери.
-след това смених пак филтъра и сипах полусинтетично масло - -чудо - 2.3 атмосфери при доста натоварен двигател на дълъг преход.
Има си стандарти,които маслото трябва да покрива за да не създава проблеми от описания вид.
Марка - колегите карат с Motul 15W50,15W40,10W40,Elf 15W40 всичкото полусинтетика и нямам проблеми.
Моя пасат сега е с някакво незнам и аз какво (в Хеед'91 ми го сипаха) полусинтетика и няма грижи.
Успех!


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Съб 03 ное 2007 5:27


Разлика в налягането на маслото 0.1...0.3 бара е много малка на фона на 2.5...3 бара при 2000 оборота,което е нормално.Точно затова не си заслужава да се експериментира с различни масла,ако има примерно износени биелни и основни лагери.Дори и да изчезне сигнализацията в този случай,ще се появи пак,когато след време по-доброто масло не може да компенсира.Затова е много по--добре да се търси причината и да се отстрани.


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Съб 03 ное 2007 10:47


Балгодаря за информацията. Ще пробвам първо с маслото. А какво ще кажете за тая добавка към маслото - руският модификатор, за която разбрах че само с 400 грама и без никакво масло в двигателя можело да се измине 50-80 км.Малко ми се струва учудващо.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта