Смяна на тампона на скоростите - с условие ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Смяна на тампона на скоростите - с условие ?

Мнениеот juve » Съб 03 ное 2007 20:02


Та реших колеги , да си сменя задните тампони на двигателя ( ляв и десен ) и понеже този ( левия заден по посока на движение) ми се видя супер лесен , смених онзи от другата страна с лек зор заради инструменти и свиркайки си се захванах с този на скоростите .... леки псувни по адрес на Ханс който ги е стегнал преди 15 години , :wink: и точно на последния и най гаден болт от трите , който държи опората върху тампона към двигателя "гедорията" РИКО ( :evil: ) от която бях сглобил една подобаваща "карданна връзка" се разпука камъка 13 и като допълнение леко прецака ( заглади ) главата на болта ( към двигателя ) и останах с пръст в уста :twisted: вдигах двигателя - тампона излиза от чашката си , обаче се оплита във окачване , карета, тръби на хидравлика и т.н и не мога да го извлека и съответно да сложа новия ... и ВЪПРОСЪТ е : може ли да се извади този тампон БЕЗ да се сваля опората ...търся някакъв чалъм за тарикатлък ?
п.с като гледам доста модели го имаха това окачване - може някой да разкаже евентуално ... или предложи план за действие ?




Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Съб 03 ное 2007 20:56


С тръбен ключ няма ли да се развие болта?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 03 ное 2007 21:13


Хммм с звезда 13 не може ли да го отвиеш, или се се загладила прекомерно главата му :roll:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 03 ное 2007 21:38


С тръбен ключ няма ли да се развие болта?

:lol: :lol: явно не си прочел много важна реплика от мнението ми :
от която бях сглобил една подобаваща "карданна връзка"

местото е достижимо с около 50 см чупеща гедория ..и то как - не ми се говори ...след сваляне на колелото и т. н ..... иначе няма щанс ..аз имам и страшни работи ...като оксижен например ... :roll:
Хммм с звезда 13 не може ли да го отвиеш, или се се загладила прекомерно главата му Rolling Eyes
ами със звезда не можах ..... пъхнах една, с тресчотка хем , ама опира радикално и най- вече ъгъла не е подходящ ..а и болта е доста заклеясал явно .... да не говорим , че е вече и повреден ...макар и не тотално :evil:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 03 ное 2007 22:38


Абе.... мога да ти услужа с моята гедория, да видим тя до колко ще искара (Tona e) (ма първо трябва да я взема сутринта от кума), но защо ми се струва, че за да извадя тоя шашав тампон свалях и каре?
Може и да бъркам и да съм го свалял заради друга дивотия, не знам!..


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Нед 04 ное 2007 1:23


Аз също имам хубава гедория.Само казваш и ти я давам.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 04 ное 2007 9:57


:bowdown :bowdown на всички желаещи да помогнат с инструмент ...но трикът е малко по различен ... :oops: Знаете , че служебно аз имам достъп и до сериозни инструменти , проблема ми е , че те са от по "тлъстия " размер - 1/2" и затова не могат да вземат завоя около окачването - много са дебели . С тях и моя динамометричен ключ във вид на медна тръба Ф35 и дължина 1,20 мога да излезна и срещу КАМАЗ !! обаче... се налага да използвам заради мястото стандартните 1/4" и резултата е .... :banghead: А пък и болта все пак е нищо и никакъв 13 да му ....*^*&^

а за карето - Радо , нИ мой така ! това ми изглежда прекалено ! ако падне тази опорка от 3 болта и още една "тенекия" на 2 болта и всичко е ок ....
п.с Най тъжното е , че тампона най вероятно не е причината за досадното тракане при "зорно" потегляне назад ... по методиката на vaskoto1 само се издува нагоре ама нищо повече.... а и явно пасата ми не е много склонен да "джапа" с Lemforder :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 04 ное 2007 10:37


Зора беше не с развиването на моя тампон, а с ваденето му после :(
Много навътре влиза в чашата.
Моя тампон също беше здрав, но много 'уморен'. И определено не беше маслен, въпреки, че изглеждаше оригиналния (имаше емблеми VW OOOO)
След смяната му с Лемфьордерски маслен се усети доста разлика ;)
Сега зора ми е с другия тампон, на мотора! По-различен е от на другите бензинови. Просто се оказа, че не мога да намеря хубав такъв :( Взех един от Данко, но се оказа прекалено твърд и двигателя определено взе да бучи много повече от на 2-то ми, дизел (бившето). От Д&Н ми говорят за месец доставка :( В 'Даскалов' също го нямат.
Иначе моето гидори е 3/8, малко е, ама... трябва да ида да го взема


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 04 ное 2007 10:58


Иначе моето гидори е 3/8, малко е, ама... трябва да ида да го взема

а бе ти не си ли запознат с идеята за хармонично съществуване на древните китайски мислители ? там е казано ясно и точно : Кола , жена , въдица и пушка ( разбирай гидория) НЕ СЕ ДАВАТ!!
:D :D
p.s 3/8 не влиза :evil:


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Нед 04 ное 2007 11:32


Искрено съчувствие колега. Дано успееш да го развиеш!
И мен този тампон ме смаза веднъж , и се отказах, и го закарах на майстор. Не бях когато са го сменяли ( на работа треа се ходи ) но като ги питах дали са откачали хидравликата за по добър достъп, те ми казаха - не, а според мен хидравличните мъркучи най-много пречат.
Мисля си ако си се забутал с "онази" 13-ка, да отвиеш предния мост и да го подпреш така че да падне малко за да можеш да се "развъртиш", сложна операция, но е алтернатива.
Та мойта история е такава: мен много ме мъчи 17-ката дето е отгоре. Почнах да заглаждам болта, и се отказах. А 13-ките почнаха да се развиват, обаче имах един С-образно закривен ключ 13 дето се пъхаше на това място като се присегнеш откъм (свалената) гума.
Пиши какво е станало да знаем.


Ако ти тресе като тръгваш назад може би ти е от предния тампон, много ти е мек ?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 04 ное 2007 12:42


Значи за предния тампон ето от тук http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=64006&highlight= както се е изказал vaskoto1 се гледат на 1 ва предния , на задна задните ... и то верно като го напъна на задна с лека ръчна и то зи въпросния се издува нагоре, ама не тресе а въпреки че е сменен другия заден се получава едно грозно бръждене на волана и цялото купе едва ли не .... всъщност след смяната на този под двигателя, то се редуцира доста , но казано честно сменения никак не изглежда разпукан , ами просто е почнал леко да се разслоява .. и то едва едва :roll: .. Колкото този със 17 отгоре - аз напъхах една звезда с тресчотка , насочена към двигателя , гушнах капака на клапаните , дръпнах радикално и той се предаде... ама и твоето ми изглежда лесно : ако съм аз , ще му бутна един ключ менте на болта, хоп една капка с ЦО то и тогава ела да ме видиш.... и тогава е интересно другото : ами ако си отвил всички други защо не го извлече навън и тогава да видим кой кои е.... явно при тебе е нещо различна компановката на окачването ...


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Нед 04 ное 2007 15:12


Ваското би трябвало да знае по-добре, просто на мен ми тресеше на тръгване на първа ( и задна ), и като смениха тампона се оправи и в двете посоки, затова предположих че предния може да е сдал.
Хм :) аз никога не съм достигал до това съвършенство да отвия и трите болта на този тампон :) - един майстор свърши работата :) така че не знам как са извлекли този тампон оттам, изглежда ми зор и много псуване.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта