п.с като гледам доста модели го имаха това окачване - може някой да разкаже евентуално ... или предложи план за действие ?
Смяна на тампона на скоростите - с условие ?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Смяна на тампона на скоростите - с условие ?
Та реших колеги , да си сменя задните тампони на двигателя ( ляв и десен ) и понеже този ( левия заден по посока на движение) ми се видя супер лесен , смених онзи от другата страна с лек зор заради инструменти и свиркайки си се захванах с този на скоростите .... леки псувни по адрес на Ханс който ги е стегнал преди 15 години ,
и точно на последния и най гаден болт от трите , който държи опората върху тампона към двигателя "гедорията" РИКО (
) от която бях сглобил една подобаваща "карданна връзка" се разпука камъка 13 и като допълнение леко прецака ( заглади ) главата на болта ( към двигателя ) и останах с пръст в уста
вдигах двигателя - тампона излиза от чашката си , обаче се оплита във окачване , карета, тръби на хидравлика и т.н и не мога да го извлека и съответно да сложа новия ... и ВЪПРОСЪТ е : може ли да се извади този тампон БЕЗ да се сваля опората ...търся някакъв чалъм за тарикатлък ?
п.с като гледам доста модели го имаха това окачване - може някой да разкаже евентуално ... или предложи план за действие ?
п.с като гледам доста модели го имаха това окачване - може някой да разкаже евентуално ... или предложи план за действие ?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
С тръбен ключ няма ли да се развие болта?
от която бях сглобил една подобаваща "карданна връзка"
местото е достижимо с около 50 см чупеща гедория ..и то как - не ми се говори ...след сваляне на колелото и т. н ..... иначе няма щанс ..аз имам и страшни работи ...като оксижен например ...
ами със звезда не можах ..... пъхнах една, с тресчотка хем , ама опира радикално и най- вече ъгъла не е подходящ ..а и болта е доста заклеясал явно .... да не говорим , че е вече и повреден ...макар и не тоталноХммм с звезда 13 не може ли да го отвиеш, или се се загладила прекомерно главата му Rolling Eyes
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
на всички желаещи да помогнат с инструмент ...но трикът е малко по различен ...
А пък и болта все пак е нищо и никакъв 13 да му ....*^*&^
а за карето - Радо , нИ мой така ! това ми изглежда прекалено ! ако падне тази опорка от 3 болта и още една "тенекия" на 2 болта и всичко е ок ....
п.с Най тъжното е , че тампона най вероятно не е причината за досадното тракане при "зорно" потегляне назад ... по методиката на vaskoto1 само се издува нагоре ама нищо повече.... а и явно пасата ми не е много склонен да "джапа" с Lemforder
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19730
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Зора беше не с развиването на моя тампон, а с ваденето му после
Много навътре влиза в чашата.
Моя тампон също беше здрав, но много 'уморен'. И определено не беше маслен, въпреки, че изглеждаше оригиналния (имаше емблеми VW OOOO)
След смяната му с Лемфьордерски маслен се усети доста разлика
Сега зора ми е с другия тампон, на мотора! По-различен е от на другите бензинови. Просто се оказа, че не мога да намеря хубав такъв
Взех един от Данко, но се оказа прекалено твърд и двигателя определено взе да бучи много повече от на 2-то ми, дизел (бившето). От Д&Н ми говорят за месец доставка
В 'Даскалов' също го нямат.
Иначе моето гидори е 3/8, малко е, ама... трябва да ида да го взема
Много навътре влиза в чашата.
Моя тампон също беше здрав, но много 'уморен'. И определено не беше маслен, въпреки, че изглеждаше оригиналния (имаше емблеми VW OOOO)
След смяната му с Лемфьордерски маслен се усети доста разлика
Сега зора ми е с другия тампон, на мотора! По-различен е от на другите бензинови. Просто се оказа, че не мога да намеря хубав такъв
Иначе моето гидори е 3/8, малко е, ама... трябва да ида да го взема
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Искрено съчувствие колега. Дано успееш да го развиеш!
И мен този тампон ме смаза веднъж , и се отказах, и го закарах на майстор. Не бях когато са го сменяли ( на работа треа се ходи ) но като ги питах дали са откачали хидравликата за по добър достъп, те ми казаха - не, а според мен хидравличните мъркучи най-много пречат.
Мисля си ако си се забутал с "онази" 13-ка, да отвиеш предния мост и да го подпреш така че да падне малко за да можеш да се "развъртиш", сложна операция, но е алтернатива.
Та мойта история е такава: мен много ме мъчи 17-ката дето е отгоре. Почнах да заглаждам болта, и се отказах. А 13-ките почнаха да се развиват, обаче имах един С-образно закривен ключ 13 дето се пъхаше на това място като се присегнеш откъм (свалената) гума.
Пиши какво е станало да знаем.
Ако ти тресе като тръгваш назад може би ти е от предния тампон, много ти е мек ?
И мен този тампон ме смаза веднъж , и се отказах, и го закарах на майстор. Не бях когато са го сменяли ( на работа треа се ходи ) но като ги питах дали са откачали хидравликата за по добър достъп, те ми казаха - не, а според мен хидравличните мъркучи най-много пречат.
Мисля си ако си се забутал с "онази" 13-ка, да отвиеш предния мост и да го подпреш така че да падне малко за да можеш да се "развъртиш", сложна операция, но е алтернатива.
Та мойта история е такава: мен много ме мъчи 17-ката дето е отгоре. Почнах да заглаждам болта, и се отказах. А 13-ките почнаха да се развиват, обаче имах един С-образно закривен ключ 13 дето се пъхаше на това място като се присегнеш откъм (свалената) гума.
Пиши какво е станало да знаем.
Ако ти тресе като тръгваш назад може би ти е от предния тампон, много ти е мек ?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Значи за предния тампон ето от тук http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=64006&highlight= както се е изказал vaskoto1 се гледат на 1 ва предния , на задна задните ... и то верно като го напъна на задна с лека ръчна и то зи въпросния се издува нагоре, ама не тресе а въпреки че е сменен другия заден се получава едно грозно бръждене на волана и цялото купе едва ли не .... всъщност след смяната на този под двигателя, то се редуцира доста , но казано честно сменения никак не изглежда разпукан , ами просто е почнал леко да се разслоява .. и то едва едва
.. Колкото този със 17 отгоре - аз напъхах една звезда с тресчотка , насочена към двигателя , гушнах капака на клапаните , дръпнах радикално и той се предаде... ама и твоето ми изглежда лесно : ако съм аз , ще му бутна един ключ менте на болта, хоп една капка с ЦО то и тогава ела да ме видиш.... и тогава е интересно другото : ами ако си отвил всички други защо не го извлече навън и тогава да видим кой кои е.... явно при тебе е нещо различна компановката на окачването ...
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ваското би трябвало да знае по-добре, просто на мен ми тресеше на тръгване на първа ( и задна ), и като смениха тампона се оправи и в двете посоки, затова предположих че предния може да е сдал.
Хм
аз никога не съм достигал до това съвършенство да отвия и трите болта на този тампон
- един майстор свърши работата
така че не знам как са извлекли този тампон оттам, изглежда ми зор и много псуване.
Хм
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Д.М.Дянков и 56 госта
