Здравейте, колеги,
От 20-на дни съм горд собственик на Пасат Б5.5, 2002, 1.9 TDI, 131 к.с. AWX двигател. Колата е чудесна и много й се радвам.
Но от 2-3 дни, от както застудя и температурите паднаха около 0-та, ми направи впечатление, че са необходими около 25 мин. (4-5 км) при движение в центъра на София за да достигне двигателя темп. 90 гр. . Преди това ставаше за 5-10 мин. След като стрелката стигне 90 гр. и не мърда повече от там ... всичко си е наред .... Досега съм карал само бензинови коли и подобно нещо не съм срещал. Оплаках се на един приятел, който кара Вектра'2004 с 1.9 DTCI двигател, и той ми каза, че при дизелите е така .... по-бявно загряват до оптимална температура.
Много моля, ако някой от вас знае нещо, или кара подобен двигател да сподели мнение.
П.С. доста се порових с търсачката, но информацията която открих е най-вече за Б4-ки и Б3-ки ....
Благодаря предварително !
За колко време и/или км трябва да загрее AWX Passat 5.5
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Със сигурност Пасат с такъв двигател кара longora - но той е в бокса от известно време и май не е хванал студовете. За друг не се сещам в момента. Но това е характерно не само за този двигател, а за всички TDI - просто почти не произвеждат излишна топлина. Казано с други думи, почти всичката топлина от изгарянето на горивото отива в полезна работа (задвижване на двигателя). Затова на тези двигатели са поставени допълнително три подгревни свещи, потопени в антифриза. Провери ги дали са здрави, също и управлението им (от ECU-то, през релета). Ако искаш да ти загрее по-бързо колата, не включвай веднага парното (климатроника). Другият момент е докато не загрее колата да не се превишават 2000-2300 об/мин. Не мисля че имаш проблем с термостата.
За стрелката за температурата - на Б5(.5), предполагам и на Б6 също е "направена" така, че да показва 90* не само когато температурата е точно толкова, ами когато е в нормални граници - да кажем от 80* до 105* (последни числа са само ориентировъчни).
За стрелката за температурата - на Б5(.5), предполагам и на Б6 също е "направена" така, че да показва 90* не само когато температурата е точно толкова, ами когато е в нормални граници - да кажем от 80* до 105* (последни числа са само ориентировъчни).
- krasig
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
- Автомобил: Passat B8 Variant
- Двигател: DDA 2015
- Местоположение: София
Преди малко направих следния опит : Двигателя беше студен (от 10:00 часА днес не съм я карал), запалих на място и чаках да видя какво ще стане ( температура на въздуха : +4*C). Стрелката на температурата показа 90*C на 25-тата минута, маркучите към радиатора все още са струдени ... чак около 33-35 -та мин почнаха да се стоплят. От това си правя извода, че термостата работи, но все още ми седи въпроса, нормално ли е дизелов двигател да загрява половин час????? бензиновите коли, които съм карал за 10-на мин. стигаха 90* е по-големи студове !!!!
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така е колега, бавно заграват. Преди да вкарам моята в бокса излизах сутрин преди 9 и понякога по рано. Не бяха такива студове и загряваше за около 3км. От вкъщи до бившата работа. Когато я държши на 1 място загрява още по-бавно. За това палиш, чакаш около 15-20секунди да качи масло ( имаше тема за правилна употреба на дизел .. за 15те секунди е взето от там ) и след това ако си в гараж като мен я изкарваш от гаража и чакаш още 2-3 минути да вдигне още някой градус ( аз така правя ... докато затворя вратите, заключа и докато си намеря нещо готино по радиото те минали минутите ) След това тръгваш и гледаш да държиш колата в 1800-2000 оборота докато загреее ... при мен така загряваше най-бързо. На студовете още не съм пробвал, но можеби скоро ще пробвам. Както каза колегата gr_kanev дизеларките загряват бавно ... не се притеснявай. В момента карам едно ФВ Голф 2 1.6 бензин... много бързо загрява, а ако не съм пускал да духа топло между 7-10 минута така вее топло че лошо ми става
Просто при дизелите е по различно
Няма място за притеснение. Поздрави !


- krasig
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
- Автомобил: Passat B8 Variant
- Двигател: DDA 2015
- Местоположение: София
Благодаря Ви много и на двамата !!!!
Последна промяна от krasig на Сря 14 ное 2007 10:04, променено общо 1 път.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Вчера, понеделник сутринта, в 05.00, при температура около 3 градуса, при почти никакво движение в Русе, моят Пасат, който на практика е същият, загря до 90 градуса за около 6-7 мин и около 8 км.
Днес, при температура - 1 градус, сутринта около 10.00, от Арена запад, до Булбанк, разстоянието е около 3.3 километра, средно натоварено движение, загря почти до 90 градуса, за около 5-6 минути.
А, и освен това има доста писано по въпроса.
Днес, при температура - 1 градус, сутринта около 10.00, от Арена запад, до Булбанк, разстоянието е около 3.3 километра, средно натоварено движение, загря почти до 90 градуса, за около 5-6 минути.
А, и освен това има доста писано по въпроса.
- krasig
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
- Автомобил: Passat B8 Variant
- Двигател: DDA 2015
- Местоположение: София
А сега де ????
Тук се сещам, че обикновено аз карам спокойно и без много зор... даже рядко в градски условия минавам 1500 оборота .... а и маршрута ми е такъв, че няма как иначе .... малки тесни улички и само един светофар на пл. Македония, който сутрин е задръстен и придвижването е само на първа без газ ...... предполагам, че ако се понастръпи до около 2000 или повече оборота, загряването ще е по-бързо.
Но ми странно мнението на dobrinb, след като всички останали мнения тук, плюс още няколко на мои познати са обратни !
Тук се сещам, че обикновено аз карам спокойно и без много зор... даже рядко в градски условия минавам 1500 оборота .... а и маршрута ми е такъв, че няма как иначе .... малки тесни улички и само един светофар на пл. Македония, който сутрин е задръстен и придвижването е само на първа без газ ...... предполагам, че ако се понастръпи до около 2000 или повече оборота, загряването ще е по-бързо.
Но ми странно мнението на dobrinb, след като всички останали мнения тук, плюс още няколко на мои познати са обратни !
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
VALKOV написа:При мен е същото, ако е дефект значи всички го имаме.
И аз имам същия "Дефект". Знам си, че имам малък проблем с радиаторчето на парното и при мен се стопля след 5~6 км. Но след това всичко е ОК.
Ако си с климатроник, след като запалиш колата има един период (по-малък от минута в който парното не работи). След това се чува едно "цък" превлючва нещо и тогава започва да духа топло(в зависимост от това колко е загряла колата).
- krasig
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
- Автомобил: Passat B8 Variant
- Двигател: DDA 2015
- Местоположение: София
Slartie написа:сутринта, без да съм чел темата, си правих опит с дисплея на климатроника.
За 7 км и 30 мин пътуване колата беше вдигнала температура от 48-50 градуса, въпреки че стрелката показваше 90градуса.
температурата на вън беше -3 градуса в 7:30ч.
А как се изкарват кодовете? На аудито си знаех, тук дали е същото или подобно ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gemballa и 180 госта