За колко време и/или км трябва да загрее AWX Passat 5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krasig
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DDA 2015
Местоположение: София

За колко време и/или км трябва да загрее AWX Passat 5.5

Мнениеот krasig » Вто 13 ное 2007 12:57


Здравейте, колеги,

От 20-на дни съм горд собственик на Пасат Б5.5, 2002, 1.9 TDI, 131 к.с. AWX двигател. Колата е чудесна и много й се радвам.

Но от 2-3 дни, от както застудя и температурите паднаха около 0-та, ми направи впечатление, че са необходими около 25 мин. (4-5 км) при движение в центъра на София за да достигне двигателя темп. 90 гр. . Преди това ставаше за 5-10 мин. След като стрелката стигне 90 гр. и не мърда повече от там ... всичко си е наред .... Досега съм карал само бензинови коли и подобно нещо не съм срещал. Оплаках се на един приятел, който кара Вектра'2004 с 1.9 DTCI двигател, и той ми каза, че при дизелите е така .... по-бявно загряват до оптимална температура.

Много моля, ако някой от вас знае нещо, или кара подобен двигател да сподели мнение.

П.С. доста се порових с търсачката, но информацията която открих е най-вече за Б4-ки и Б3-ки ....

Благодаря предварително !




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 13 ное 2007 14:26


Със сигурност Пасат с такъв двигател кара longora - но той е в бокса от известно време и май не е хванал студовете. За друг не се сещам в момента. Но това е характерно не само за този двигател, а за всички TDI - просто почти не произвеждат излишна топлина. Казано с други думи, почти всичката топлина от изгарянето на горивото отива в полезна работа (задвижване на двигателя). Затова на тези двигатели са поставени допълнително три подгревни свещи, потопени в антифриза. Провери ги дали са здрави, също и управлението им (от ECU-то, през релета). Ако искаш да ти загрее по-бързо колата, не включвай веднага парното (климатроника). Другият момент е докато не загрее колата да не се превишават 2000-2300 об/мин. Не мисля че имаш проблем с термостата.
За стрелката за температурата - на Б5(.5), предполагам и на Б6 също е "направена" така, че да показва 90* не само когато температурата е точно толкова, ами когато е в нормални граници - да кажем от 80* до 105* (последни числа са само ориентировъчни).


Потребителски аватар
krasig
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DDA 2015
Местоположение: София

Мнениеот krasig » Вто 13 ное 2007 17:26


Преди малко направих следния опит : Двигателя беше студен (от 10:00 часА днес не съм я карал), запалих на място и чаках да видя какво ще стане ( температура на въздуха : +4*C). Стрелката на температурата показа 90*C на 25-тата минута, маркучите към радиатора все още са струдени ... чак около 33-35 -та мин почнаха да се стоплят. От това си правя извода, че термостата работи, но все още ми седи въпроса, нормално ли е дизелов двигател да загрява половин час????? бензиновите коли, които съм карал за 10-на мин. стигаха 90* е по-големи студове !!!!


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Вто 13 ное 2007 17:37


Така е колега, бавно заграват. Преди да вкарам моята в бокса излизах сутрин преди 9 и понякога по рано. Не бяха такива студове и загряваше за около 3км. От вкъщи до бившата работа. Когато я държши на 1 място загрява още по-бавно. За това палиш, чакаш около 15-20секунди да качи масло ( имаше тема за правилна употреба на дизел .. за 15те секунди е взето от там ) и след това ако си в гараж като мен я изкарваш от гаража и чакаш още 2-3 минути да вдигне още някой градус ( аз така правя ... докато затворя вратите, заключа и докато си намеря нещо готино по радиото те минали минутите ) След това тръгваш и гледаш да държиш колата в 1800-2000 оборота докато загреее ... при мен така загряваше най-бързо. На студовете още не съм пробвал, но можеби скоро ще пробвам. Както каза колегата gr_kanev дизеларките загряват бавно ... не се притеснявай. В момента карам едно ФВ Голф 2 1.6 бензин... много бързо загрява, а ако не съм пускал да духа топло между 7-10 минута така вее топло че лошо ми става :) Просто при дизелите е по различно :) Няма място за притеснение. Поздрави !


Потребителски аватар
krasig
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DDA 2015
Местоположение: София

Мнениеот krasig » Вто 13 ное 2007 17:50


Благодаря Ви много и на двамата !!!!

Последна промяна от krasig на Сря 14 ное 2007 10:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Вто 13 ное 2007 17:59


Няма за какво да благодариш :) Нали сме тук да си помагаме и да се съветваме кой с квото може :)


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Вто 13 ное 2007 20:45


Днес сутринта направих същия опит-така е - долния маркуч от радиатора се стопли след 30 мин.А в по-студеното време стрелката рядко ми отива на 90гр.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 13 ное 2007 23:06


Вчера, понеделник сутринта, в 05.00, при температура около 3 градуса, при почти никакво движение в Русе, моят Пасат, който на практика е същият, загря до 90 градуса за около 6-7 мин и около 8 км.
Днес, при температура - 1 градус, сутринта около 10.00, от Арена запад, до Булбанк, разстоянието е около 3.3 километра, средно натоварено движение, загря почти до 90 градуса, за около 5-6 минути.
А, и освен това има доста писано по въпроса.


Потребителски аватар
krasig
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DDA 2015
Местоположение: София

Мнениеот krasig » Сря 14 ное 2007 10:02


А сега де ????

Тук се сещам, че обикновено аз карам спокойно и без много зор... даже рядко в градски условия минавам 1500 оборота .... а и маршрута ми е такъв, че няма как иначе .... малки тесни улички и само един светофар на пл. Македония, който сутрин е задръстен и придвижването е само на първа без газ ...... предполагам, че ако се понастръпи до около 2000 или повече оборота, загряването ще е по-бързо.

Но ми странно мнението на dobrinb, след като всички останали мнения тук, плюс още няколко на мои познати са обратни !


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот VALKOV » Сря 14 ное 2007 15:48


При мен е същото, ако е дефект значи всички го имаме.


Slartie
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 1:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slartie » Сря 14 ное 2007 16:27


сутринта, без да съм чел темата, си правих опит с дисплея на климатроника.
За 7 км и 30 мин пътуване колата беше вдигнала температура от 48-50 градуса, въпреки че стрелката показваше 90градуса.
температурата на вън беше -3 градуса в 7:30ч.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 14 ное 2007 16:37


VALKOV написа:При мен е същото, ако е дефект значи всички го имаме.


И аз имам същия "Дефект". Знам си, че имам малък проблем с радиаторчето на парното и при мен се стопля след 5~6 км. Но след това всичко е ОК.

Ако си с климатроник, след като запалиш колата има един период (по-малък от минута в който парното не работи). След това се чува едно "цък" превлючва нещо и тогава започва да духа топло(в зависимост от това колко е загряла колата).


Потребителски аватар
krasig
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 8:47
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DDA 2015
Местоположение: София

Мнениеот krasig » Чет 15 ное 2007 19:55


Slartie написа:сутринта, без да съм чел темата, си правих опит с дисплея на климатроника.
За 7 км и 30 мин пътуване колата беше вдигнала температура от 48-50 градуса, въпреки че стрелката показваше 90градуса.
температурата на вън беше -3 градуса в 7:30ч.


А как се изкарват кодовете? На аудито си знаех, тук дали е същото или подобно ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта