Дюзата на моното жужи?

Техническа и сервизна информация за Passat
nelegal76
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Дюзата на моното жужи?

Мнениеот nelegal76 » Вто 08 яну 2008 13:18


Имам поне за мене странен проблем , бях пуснал тема във форума за някакво жужене в моното на пасат 1.8 90 к.с. 89 г. RP двигател и обсъждахме моторчето за ПХ , че може да е прецакано.
Аз това моторче ще се опитам да го отремонтирам по съвета на Dpop или направо ще го сменя , но жуженето изчезва когато превключа на газ (със сигурност се чува от моното) . Може ли да е проблема в някакъв клапан за регулиране на налягането който е пред дюзата , защото го отворих и вътре едната му мембрана се е закъсала - въобще дава ли някакво отражение или да търся причината другаде защото както бях написал имам проблем с оборотите и разхода на бенз се е увеличил доста.
не съм видял темата но както е видно не съм само аз знаещия наоколо-колегите не са расли и те в саксия... :wink: mod edit: vaskoto1




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 08 яну 2008 13:50


възможно е дюзата да жужи и затова като минеш на газ не се чува, защото се прекъсва...
другото възможно е релето, което прекъсва контактите на дюзата - ако не контактува хубаво..

не може да е моторчето - и на газ и на бензин си играе роля /регулира обороти/
а регулатора на налягане - мембрана е с пружина /няма какво да жужи/ стане ли проблем там или изобщо няма да върви или пуска бензин навън към моното.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 08 яну 2008 13:51


Опа, вероятно става дума за мембранката на регулатора за налягане на бензина? Ако наистина е прокъсана, може и оттам да идва звука. Смени я, защото иначе няма да ти работи нормално на бензин по никакъв начин.


nelegal76
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nelegal76 » Вто 08 яну 2008 14:17


Пропуснах да ви кажа,че ходих в три магазина и ми казаха - такава част не се поддържа като резервна трябвало да сменям сума ти работи мембраната вървала с тях цифрата няма да ви я казвам направо е страшна та по принцип има ли я ( по възможност нова защото такава част според мен не се слага втора ръка) да знам да я търся ли въобще.
И IVO 123 можеш ли да ме ориентираш къде се намира релето за дюзата та да го погледна


y_milkov
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот y_milkov » Вто 08 яну 2008 14:23


Здрасти! Имам същия Пасат и проблемът ти ми е до болка познат. При мен няма жуженето, което се чува при теб (чува се при отворен капак, когато дадеш на контакт)... По-скоро се изразява в трудно или невъзможно палене на бензин, когато е студен двигателя (когато не е работил примерно 10-12часа). Жуженето идва от стъпкивия мотор (регулатора на празния ход), но проблемът не е в него. Обяснявам: когато дадеш на контакт, нормалното движение на това моторче е първо напред до определено положение и после назад, докато отвори дроселовата клапа до точно определен ъгъл. Жуженето при теб идва от това, че когато дадеш на контакт, моторчето вместо да отиде напред, тръгва назад, достига крайно положение и понеже няма краен изключвател си жужи (няма какво друго да прави). При мен положението е същото... Лично мое мнение е, че проблемът е в потенциометъта на дроселовата клапа (от другата страна на МОНО-то - черна плочка с голям куплунг с 4 извода). Вариантите са 2 единият е износване на пистите (графитни са и се изтриват с времето), другият е промяна на някое упорно напрежение вътре в компа или грешка в паметта (четох за такива случаи при често рестартиране на компа - обикновено при тези, които карат на газ, газаджиите слагат реле, което прекъсва постоянния плюс, захранващ паметта, за да чистят грешките от ламбда-сондата или прекарват този "+" през контакт). Не се опитвай да ровичкаш потенциометъра сам - това се прави с газ-анализатор, щото от него зависят доста параметри при работата на бензин (и почти нищо при работата на газ). По добре иди на диагностика, но при някой, който наистина знае какво прави (не да ти разчита грешките, а да ти провери отработените газове, защото в този случай грешка не се отчита - жълтата лампа не свети и не е запаметена грешка) и да ти провери потенциометърът дали работи гладко и без прекъсвания. Ако се е скапал потенциометърът имаш няколко алтернативи - смяна само на потенциометър (това е плочката с графитните писти) - не много удачен вариант - продават го само АВТО ПЛЮС, цената е около 300-350лв (но после пак трябва регулировка с газ анализатор); вариант 2 - отиваш в някоя авто-морга и си вземаш цяла дроселова клапа заедно с потенциометъра (комплект) (по принцип това се продава като единен детайл - цената на оригинална тук е около 750-1200лв), а на втората употреба е около 50лв. Въпросът е да е читава, с читав потенциометър (но след монтажа пак трябва да играе газ-анализаторът, щото е настроена заводски, след като е монтирана на предишната кола)... Ако тръгнеш да търсиш дроселова клапа - същата като твоята оригиналната ще намериш доста трудно - нашия мотор е най-стария. Същата работа ще ти свършат и от доста по-нови мотори на Ауди и VW - важен е диаметърът на клапата (на RP-мотора е най големия - 4Хмм - не се сещам точно, мисля че са 42...) Гледай отзад вакуумчетата - на RP са 3 - 2малки и един голям. Най често срещани при по-новите мотори са с 2 вакуумчета (1малко и 1 голямо), понеже те нямат вакуум-регулатор на центровката, но това не е болка за умиране - ще ти свърши работа и с 2 вакуумчета: голямото е ясно-то е за изгарянито на бенз. пари от резервоара, а малкото го разклоняваш - единият край подаваш към клапана за вакуум-регулаторът, а вторият-горе на въздухозаборника (черният капак на моното с въздуховода)... От тук нататък - ти преценяваш... Успех! Надявам се да съм ти бил полезен!


nelegal76
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nelegal76 » Вто 08 яну 2008 14:37


Че си полезен с такъв отговор спор няма,но извинявам се за тъпия въпрос тя дроселовата клапа и моторчето не работят ли и при двата режима тогава защо шума изчезва кат превключа на газ


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 08 яну 2008 14:47


nelegal76 написа:Пропуснах да ви кажа,че ходих в три магазина и ми казаха - такава част не се поддържа като резервна трябвало да сменям сума ти работи мембраната вървала с тях цифрата няма да ви я казвам направо е страшна та по принцип има ли я ( по възможност нова защото такава част според мен не се слага втора ръка) да знам да я търся ли въобще.
И IVO 123 можеш ли да ме ориентираш къде се намира релето за дюзата та да го погледна

Моята кола е карана на газ в Италия и мембраната се беше втвърдила-резултата -силно повишено налягане над нормата и лоша работа на бензин- решението :автоморга 5 лв ,избор на мембрана със сравнително запазен еластицитет(е... на око разбира се!) -смяна-решаване на проблема.Не търси в магазина такава част няма....


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 08 яну 2008 15:41


joker написа:Моята кола е карана на газ в Италия и мембраната се беше втвърдила-резултата -силно повишено налягане над нормата и лоша работа на бензин- решението :автоморга 5 лв ,избор на мембрана със сравнително запазен еластицитет(е... на око разбира се!) -смяна-решаване на проблема.Не търси в магазина такава част няма....

и аз така направих за 5лв взех от морга - ново е трицифрена сума.
а колега релето за прекъсване на дюзата при всеки е различно, зависи газаджията къде го е сложил - проследи по кабелите /случва се понякога релета да жужат затова ти го казвам като вариант/.


y_milkov
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот y_milkov » Вто 08 яну 2008 16:43


Пропуснал съм, че на газ шума изчезва... Тогава лесно можеш да откриеш откъде идва - щом го чуваш този шум вътре в купето, то тогава той създава достатъчно силна вибрация, която можеш да почувстваш на пипане. Ако шумът идва от стъпковия мотор (както бях писал по-горе), то този шум ще се появи и без да палиш - когато си на бензин, още като подадеш на контакт, ще чуеш жуженето... Тогава остава проблемът ти да е някъде около дюзата - махаш въздухозаборника на моното (въздуховода), палиш на бензин и слушкаш - когато е открита от нея се чува един характерен звук, който като се заслушаш при работещ двигател, ясно ще разграничиш (той е един такъ в странен - като леко почукване) сложи си пръстите върху дюзата и усети вибрацията - дали това жужене не идва от самата дюза... или от регулатора на налягане... Честно казано ми изглежда странно регулаторът да издава толкова силен шум, не че не може да не работи, но пък чак да жужи... но нищо не е изключено - просто трябва да локализираш откъде идва шума... иначе каквото и да си говорим е бошлаф - все едно да хвърляме боб... ;))


nelegal76
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nelegal76 » Сря 09 яну 2008 11:42


Вчера не писах защото гадовете ми спряха нета но май че напредвам.
Реших да пробвам по бабиния метод и започнах да разкачвам всички букси и маркучета по моното защото не ми се отваряше в този студ и значи да ви кажа жуженето изчезва когато изключа буксата на дюзата и естествено двигателя изгасва.Колко е точен този метод незнам ,но го повторих за по сигурно и звукът спира само от там.
Интересното е ,че когато изваждах другите букси нямаше разлика в работата на двигателя - в смисъл няма ниски обороти и след 10 секунди горе долу сам гасне към момента това му е нормалният режим на работа.Утре ще обиколя моргите да видя за клапанче и за дюза някой знае ли как стои въпроса с дюзата в парички ако може нова или втора употреба????? [/u][/url]


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 09 яну 2008 16:07


50 лева някъде втора употреба, нова х2
а клапанче ново - над 200лв с целия горен капак, а от моргата 5 до 10лв само мембранка.

ако нямаш проблеми с налягането на горивото не ти трябва да сменяш клапанче.
огледа ли релето, което прекъсва дюзата.
като и махнеш напрежението на дюзата /ако е от релето пак ще спре да жужи, понеже няма товар/ :)


nelegal76
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nelegal76 » Нед 13 яну 2008 18:26


Здравейте, колата беше известно време в сервиз и се оказа че моторчето за ПХ не работи извадиха му буксата и ми казаха да си търся ново.Жуженето за което писах в първата тема е от дюзата на моното - тя подлежи ли на някакъв ремонт или се купува изцяло нова.
Между другото си разглобих моторчето и видях,че едната от пластините в зъбното колело се е счупила на две (как е станало това направо незнам)ще търся някое дори изгоряло за по малко кинти да му взема само пластините.
А по въпроса за дюзата някой ако знае как се разглобява или има снимки да помага предварително благодаря !Става на въпрос за 1.8 90 к.с. 89 г. RP моноинжекция


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 13 яну 2008 19:57


не се ремонтира.
взимай от морга капак от моно и сменяй всичко заедно-дюза, регулатор...
не се заигравай няма сми. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 13 яну 2008 21:06


При мен жужи едно друго нещо...то се намира на въздушния филтър отстрани и идея нямам за какво е.Влиза едно тънка маркуче и излиза едно същото.Жужи само когато изгася колата на газ.Започва да жужи като я загася и жужи известно време и спира.....идея нямам какво а камоли за какво е.


nelegal76
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nelegal76 » Сря 23 яну 2008 17:43


Здравейте смених моторчето за ПХ и нещата частично се оправиха сега когато е студена колата сменя оборотите и гасне , после дори да е загряла (по стрелката на таблото на около 90градуса)същата работа- двигателя започва да работи равномерно едва когато се загрее хубаво моното.Мисля си че цялата работа идва от клапанчето на налягането като позагрее мембранката и се оправя работата му.
Ама обиколих моргите в града и не намерих, ще ходя до Русе казаха ми,че там можело да намеря. Между другото един приятел пред нас ми обърна внимание че от гърнето не излизал равномерен звук било като "препърдане" незнам това има ли нещо общо с другите проблеми и въобще на какво може да се дължи това



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта