Мнениеот y_milkov » Вто 08 яну 2008 14:23
Здрасти! Имам същия Пасат и проблемът ти ми е до болка познат. При мен няма жуженето, което се чува при теб (чува се при отворен капак, когато дадеш на контакт)... По-скоро се изразява в трудно или невъзможно палене на бензин, когато е студен двигателя (когато не е работил примерно 10-12часа). Жуженето идва от стъпкивия мотор (регулатора на празния ход), но проблемът не е в него. Обяснявам: когато дадеш на контакт, нормалното движение на това моторче е първо напред до определено положение и после назад, докато отвори дроселовата клапа до точно определен ъгъл. Жуженето при теб идва от това, че когато дадеш на контакт, моторчето вместо да отиде напред, тръгва назад, достига крайно положение и понеже няма краен изключвател си жужи (няма какво друго да прави). При мен положението е същото... Лично мое мнение е, че проблемът е в потенциометъта на дроселовата клапа (от другата страна на МОНО-то - черна плочка с голям куплунг с 4 извода). Вариантите са 2 единият е износване на пистите (графитни са и се изтриват с времето), другият е промяна на някое упорно напрежение вътре в компа или грешка в паметта (четох за такива случаи при често рестартиране на компа - обикновено при тези, които карат на газ, газаджиите слагат реле, което прекъсва постоянния плюс, захранващ паметта, за да чистят грешките от ламбда-сондата или прекарват този "+" през контакт). Не се опитвай да ровичкаш потенциометъра сам - това се прави с газ-анализатор, щото от него зависят доста параметри при работата на бензин (и почти нищо при работата на газ). По добре иди на диагностика, но при някой, който наистина знае какво прави (не да ти разчита грешките, а да ти провери отработените газове, защото в този случай грешка не се отчита - жълтата лампа не свети и не е запаметена грешка) и да ти провери потенциометърът дали работи гладко и без прекъсвания. Ако се е скапал потенциометърът имаш няколко алтернативи - смяна само на потенциометър (това е плочката с графитните писти) - не много удачен вариант - продават го само АВТО ПЛЮС, цената е около 300-350лв (но после пак трябва регулировка с газ анализатор); вариант 2 - отиваш в някоя авто-морга и си вземаш цяла дроселова клапа заедно с потенциометъра (комплект) (по принцип това се продава като единен детайл - цената на оригинална тук е около 750-1200лв), а на втората употреба е около 50лв. Въпросът е да е читава, с читав потенциометър (но след монтажа пак трябва да играе газ-анализаторът, щото е настроена заводски, след като е монтирана на предишната кола)... Ако тръгнеш да търсиш дроселова клапа - същата като твоята оригиналната ще намериш доста трудно - нашия мотор е най-стария. Същата работа ще ти свършат и от доста по-нови мотори на Ауди и VW - важен е диаметърът на клапата (на RP-мотора е най големия - 4Хмм - не се сещам точно, мисля че са 42...) Гледай отзад вакуумчетата - на RP са 3 - 2малки и един голям. Най често срещани при по-новите мотори са с 2 вакуумчета (1малко и 1 голямо), понеже те нямат вакуум-регулатор на центровката, но това не е болка за умиране - ще ти свърши работа и с 2 вакуумчета: голямото е ясно-то е за изгарянито на бенз. пари от резервоара, а малкото го разклоняваш - единият край подаваш към клапана за вакуум-регулаторът, а вторият-горе на въздухозаборника (черният капак на моното с въздуховода)... От тук нататък - ти преценяваш... Успех! Надявам се да съм ти бил полезен!