Кондензатора на климатика се е прецакал ! ! !

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Кондензатора на климатика се е прецакал ! ! !

Мнениеот stereofonix » Съб 22 мар 2008 14:50


Здравейте колеги. Днес реших да отида на майстор и да ми види в какво състояние ми е климатика и фреона в него. Човека беше мн очтив и любезен. След като вдигна предният капак на автомобила ( Пасат B4 95-та година) ме попита от къде е колата и кога е внесена. В момента в които закача манометрина към автомобила изражението на лицето му не беше мн добро. След това каза че в системата няма фреон и след разкачането на манометрите закачи един компресор към системата да види от къде може да е проблема. И някъде до предната лява част на автомобила се чуваше как изпускаше въздуха. С разочарование ми каза че кондензатора на климатика ми е заминал ( по нашему радиатора на климатика е здал багаша) Поглена в каталога за модела на колата и следователно за моидела на кондензатора и ми каза че модела е "5161". Цената не можа да ми каже конкретна но вика че е около 200-300 лв. С монтана и зареждането още да прибавя 100-120 лв.Попитах за го за втора ръка но тои беше против (? защо ?) . Всичко това е на маистор в Стара Загора. Та въпроса ми е наистина ли е толкова цената на кондензатора и ако не е от къде мога да си намеря по-евтин. А за маисорлъка и зареждането цената ми се вижда долу-горе поносима. Лек ден и благодаря за помоща която ще ми окажете.

P.S. А от къде мога да съм сигурен 4е точно кондензатора е повреден а не е някои пръбопровод по пътя или нещо друго :roll:




Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Съб 22 мар 2008 16:40


Тоя кондензатор е пред охладителния радиатор и зимно време от солта по пътищата му се е*ава мамата и по принцип се сменя защото ако се лепи ще се пробие другаде.Така че смяна му е майката.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 22 мар 2008 17:11


Колкото и чудно да ти звучи,алуминиевия радиатор изгнива и няма оправия.Ако го завариш ще се спука до заварката много скоро и после още парички за фреон и пълнене.

Сменяй го с нов.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Съб 22 мар 2008 17:29


колега сменяй не се чуди.вярно парата си е пара ама...като си се нагърбил с тежката задача да караш кола ще сменяш.успех с ремонта.Респект!!! :sly


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Съб 22 мар 2008 17:41


Колеги а цената на кондензатора как ви се струва :?: нормална ли е :?: и цената за зареждането и маисторлъка също как ви се вижда :?:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Съб 22 мар 2008 19:22


Цените са нормални. Климатика още минава за лукс и дерат яко. :-)

Първо, за да си сигурен откъде тече, трябва да го видиш. Това че се чува отпред не значи че е от кондензатора, може да е от снадките му например. Понеже фреона е смесен с масло, мястото на теча е омаслено, освен ако фреона е изтекъл преди години. Така че - гледане му е майката. :-) Евентуално пак да се надуе за да се види.

За кондензатора - нов е за предпочитане, но все пак е добре да се види мястото откъдето тече.
Ако е заради гниене, вероятно не си заслужава ремонта, защото може да има и други места където е прогнило, но ако е ударен, или нещо такова - то има смисъл да се завари.

По моргите е риск, но ако се уговориш да го занесеш на майстора да го надуе, т.е. да го тества и да го върнеш ако не е наред - и това е някакъв вариант. Още повече че по моргите може да попаднеш и на по-новичък от твоя.

Принципно има вариант да се приспособи и от друга кола, ако намериш по-изгодно, но ще има елемент на "побългаряване". :-)


Потребителски аватар
rodeo man
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот rodeo man » Съб 22 мар 2008 19:57


при нас слагат някакъв оцветител в системата и теча излиза на яве


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Съб 22 мар 2008 20:45


Това с оцветителя е за откриване на трудни за откриване, и малки течове. Щом съска осезаемо, няма смисъл.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Съб 22 мар 2008 20:47


Да наистина не е мн сигурно дали кондензатора е заминал. Вероятно ще трябва да демонтирам самият радиатор и да видя дали е от него. Колега psstv18rp за втора употреба наистина си е голям риск , а и не е сигурно дали след като го провери маистора дали е наред с кондензатора след 2-3 месеца няма да избие от някъде. Предложиха ми друг вариянт и искам да го споделя с вас дали може да стане така а тои е следният. Имам познат който редовно ходи до Турция и може да ми вземе такав кондензатор от там, но следователно за по голямо сигурност ще трябва и да демонтирам старият кондензатор и съпроводен от данните на колата да се търси в Турция нов. Та искам да попитам дали това е добър вариянт като се предполага 4е от там 4астите ще са по евтини (или съм в грешка) защото баща ми преди години е ходел да взи части от там по поръчка за ремонт на коли. И друго ще ми кажете ли долу горе какво трябва да откача от предницата за да сваля кондензатора. Предполагам че е цялата маска от преде тъи като кондензатори се намира пред радиатора или съм в греша ( обичам да човъркам техника за това искам малко по малко да се уча сам да си оправям пасатко). И след като го откача кондензатора през това време може ли да се кара колата следователно ако се запушат тръбопроводите които са се свързвали към кондензатора.


Потребителски аватар
rodeo man
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот rodeo man » Нед 23 мар 2008 9:44


скоро поръчвах на баща ми радиатор за джипа в турция цената беше 150 евро,а в авто плюса 370 лв, тъй че избрах авто плюса за по сигурно,но ти си провери може да има по голяма разлика


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Нед 23 мар 2008 11:14


Чак да пращаш твоя кондензатор - aко е толкова зор - снимай го и прати снимките. :-)

Не знам дали чак толкова евтино от турция ще излезе че да си заслужава разправията.

Иначе да, сваля се отпред всичко с фаровете, кондензатора е хванат за водния радиатор. Естествено и тръбите трябва да се разкачат. Внимавай - възможно е да са се буквално заварили щуцерите и при опит да ги развиеш да ги скъсаш, защото са от алуминий а "гайките" на тръбите са стоманени.

Между другото горната снадка поне на Б3 е видима и достъпна през "прозорче" в гредата отгоре, долната мисля че също е достъпна без нищо да разглабяш, т.е. може да ги прегледаш първо.


Потребителски аватар
masterbench
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот masterbench » Нед 23 мар 2008 18:00


stereofonix написа:Колеги а цената на кондензатора как ви се струва :?: нормална ли е :?: и цената за зареждането и маисторлъка също как ви се вижда :?:
Цена нов в Косер 160-240лв зависи от % на отстъпката Системата първо се надува с азот и ако държи налягане се пълни с фреон ,за да няма излишни набутки с фреона :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 23 мар 2008 18:30


Аааа, само лека корекция - нарича се кондензер.
И аз имах същия случай, даже и тема има, и то не само една. Пробвай с търсачата - нов му е майката. Имам и човек, който може да ти го запои, но само ако има малко като брой и размер дупки. Иначе нов.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Нед 23 мар 2008 21:28


Благопдаря ви колеги за съпричастието . А може ли да се кара колата след като е демонтиран този радиатор ?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 24 мар 2008 9:53


Може да се кара, но трябва много добре да запушиш тръбите които си разкачил, за да не влиза влага и мръсотия вътре. Иначе може после и нов компресор да се наложи да купуваш.

Също ако дълго е седяла системата с дупка (пробит кондензатор или друго), няма да е зле да се смени и филтър-дехидратора, защото вероятно е загубил способността си да поглъща влага. Но това вече е както си решиш - не е без пари и той, особено оригинален. :-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 125 госта