P.S. А от къде мога да съм сигурен 4е точно кондензатора е повреден а не е някои пръбопровод по пътя или нещо друго
Кондензатора на климатика се е прецакал ! ! !
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Кондензатора на климатика се е прецакал ! ! !
Здравейте колеги. Днес реших да отида на майстор и да ми види в какво състояние ми е климатика и фреона в него. Човека беше мн очтив и любезен. След като вдигна предният капак на автомобила ( Пасат B4 95-та година) ме попита от къде е колата и кога е внесена. В момента в които закача манометрина към автомобила изражението на лицето му не беше мн добро. След това каза че в системата няма фреон и след разкачането на манометрите закачи един компресор към системата да види от къде може да е проблема. И някъде до предната лява част на автомобила се чуваше как изпускаше въздуха. С разочарование ми каза че кондензатора на климатика ми е заминал ( по нашему радиатора на климатика е здал багаша) Поглена в каталога за модела на колата и следователно за моидела на кондензатора и ми каза че модела е "5161". Цената не можа да ми каже конкретна но вика че е около 200-300 лв. С монтана и зареждането още да прибавя 100-120 лв.Попитах за го за втора ръка но тои беше против (? защо ?) . Всичко това е на маистор в Стара Загора. Та въпроса ми е наистина ли е толкова цената на кондензатора и ако не е от къде мога да си намеря по-евтин. А за маисорлъка и зареждането цената ми се вижда долу-горе поносима. Лек ден и благодаря за помоща която ще ми окажете.
P.S. А от къде мога да съм сигурен 4е точно кондензатора е повреден а не е някои пръбопровод по пътя или нещо друго
P.S. А от къде мога да съм сигурен 4е точно кондензатора е повреден а не е някои пръбопровод по пътя или нещо друго
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Цените са нормални. Климатика още минава за лукс и дерат яко.
Първо, за да си сигурен откъде тече, трябва да го видиш. Това че се чува отпред не значи че е от кондензатора, може да е от снадките му например. Понеже фреона е смесен с масло, мястото на теча е омаслено, освен ако фреона е изтекъл преди години. Така че - гледане му е майката.
Евентуално пак да се надуе за да се види.
За кондензатора - нов е за предпочитане, но все пак е добре да се види мястото откъдето тече.
Ако е заради гниене, вероятно не си заслужава ремонта, защото може да има и други места където е прогнило, но ако е ударен, или нещо такова - то има смисъл да се завари.
По моргите е риск, но ако се уговориш да го занесеш на майстора да го надуе, т.е. да го тества и да го върнеш ако не е наред - и това е някакъв вариант. Още повече че по моргите може да попаднеш и на по-новичък от твоя.
Принципно има вариант да се приспособи и от друга кола, ако намериш по-изгодно, но ще има елемент на "побългаряване".
Първо, за да си сигурен откъде тече, трябва да го видиш. Това че се чува отпред не значи че е от кондензатора, може да е от снадките му например. Понеже фреона е смесен с масло, мястото на теча е омаслено, освен ако фреона е изтекъл преди години. Така че - гледане му е майката.
За кондензатора - нов е за предпочитане, но все пак е добре да се види мястото откъдето тече.
Ако е заради гниене, вероятно не си заслужава ремонта, защото може да има и други места където е прогнило, но ако е ударен, или нещо такова - то има смисъл да се завари.
По моргите е риск, но ако се уговориш да го занесеш на майстора да го надуе, т.е. да го тества и да го върнеш ако не е наред - и това е някакъв вариант. Още повече че по моргите може да попаднеш и на по-новичък от твоя.
Принципно има вариант да се приспособи и от друга кола, ако намериш по-изгодно, но ще има елемент на "побългаряване".
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Да наистина не е мн сигурно дали кондензатора е заминал. Вероятно ще трябва да демонтирам самият радиатор и да видя дали е от него. Колега psstv18rp за втора употреба наистина си е голям риск , а и не е сигурно дали след като го провери маистора дали е наред с кондензатора след 2-3 месеца няма да избие от някъде. Предложиха ми друг вариянт и искам да го споделя с вас дали може да стане така а тои е следният. Имам познат който редовно ходи до Турция и може да ми вземе такав кондензатор от там, но следователно за по голямо сигурност ще трябва и да демонтирам старият кондензатор и съпроводен от данните на колата да се търси в Турция нов. Та искам да попитам дали това е добър вариянт като се предполага 4е от там 4астите ще са по евтини (или съм в грешка) защото баща ми преди години е ходел да взи части от там по поръчка за ремонт на коли. И друго ще ми кажете ли долу горе какво трябва да откача от предницата за да сваля кондензатора. Предполагам че е цялата маска от преде тъи като кондензатори се намира пред радиатора или съм в греша ( обичам да човъркам техника за това искам малко по малко да се уча сам да си оправям пасатко). И след като го откача кондензатора през това време може ли да се кара колата следователно ако се запушат тръбопроводите които са се свързвали към кондензатора.
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Чак да пращаш твоя кондензатор - aко е толкова зор - снимай го и прати снимките.
Не знам дали чак толкова евтино от турция ще излезе че да си заслужава разправията.
Иначе да, сваля се отпред всичко с фаровете, кондензатора е хванат за водния радиатор. Естествено и тръбите трябва да се разкачат. Внимавай - възможно е да са се буквално заварили щуцерите и при опит да ги развиеш да ги скъсаш, защото са от алуминий а "гайките" на тръбите са стоманени.
Между другото горната снадка поне на Б3 е видима и достъпна през "прозорче" в гредата отгоре, долната мисля че също е достъпна без нищо да разглабяш, т.е. може да ги прегледаш първо.
Не знам дали чак толкова евтино от турция ще излезе че да си заслужава разправията.
Иначе да, сваля се отпред всичко с фаровете, кондензатора е хванат за водния радиатор. Естествено и тръбите трябва да се разкачат. Внимавай - възможно е да са се буквално заварили щуцерите и при опит да ги развиеш да ги скъсаш, защото са от алуминий а "гайките" на тръбите са стоманени.
Между другото горната снадка поне на Б3 е видима и достъпна през "прозорче" в гредата отгоре, долната мисля че също е достъпна без нищо да разглабяш, т.е. може да ги прегледаш първо.
- masterbench
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Цена нов в Косер 160-240лв зависи от % на отстъпката Системата първо се надува с азот и ако държи налягане се пълни с фреон ,за да няма излишни набутки с фреонаstereofonix написа:Колеги а цената на кондензатора как ви се струванормална ли е
и цената за зареждането и маисторлъка също как ви се вижда
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може да се кара, но трябва много добре да запушиш тръбите които си разкачил, за да не влиза влага и мръсотия вътре. Иначе може после и нов компресор да се наложи да купуваш.
Също ако дълго е седяла системата с дупка (пробит кондензатор или друго), няма да е зле да се смени и филтър-дехидратора, защото вероятно е загубил способността си да поглъща влага. Но това вече е както си решиш - не е без пари и той, особено оригинален.
Също ако дълго е седяла системата с дупка (пробит кондензатор или друго), няма да е зле да се смени и филтър-дехидратора, защото вероятно е загубил способността си да поглъща влага. Но това вече е както си решиш - не е без пари и той, особено оригинален.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 54 госта
