


Пасат 5, 2004г. - има ли сигнал за изгоряла крушка?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 19:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Пасат 5, 2004г. - има ли сигнал за изгоряла крушка?
Здравейте колеги , колата на жена ми е Пасат 5 , 2004г. Вчера й изгоря крушка на габарита на десния фар и нямаше никакаъв сигнал по таблото - звуков или светлинен . Това нормално ли е , екстра ли е или се активира някъде от компютъра ?
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 15:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 15:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
SAUERSTOFF написа:Мда, и аз так мисля. По скоро единствено в някоя лимузина от високия клас, предполагам в С класата и 7ма серия, А8 я има тази екстра.
Не е само в скъпите лимузини. Вгражда се, ако не бъркам, серийно в Туран, който си е почти Голф. Пасатите, тъй като са по-нисък клас,

Правенето на такава сигнализация не е толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Напротив
Преди години карах едно Скорпио и то имаше подобна екстра.
Иначе устройството е елементарно. В Скорпиото беше реализирано с резистори 0.1 Ом включени във веригите на всяка крушка. Диагностициращият модул мери пада на напрежение върху резистора - има пад -> има ток, крушката е изправна, няма пад - крушката е изгоряла.
Аз бих го реализирал малко по-различно. Със съответния брой навивки проводник върху рийд ампула. За по-маломощните крушки, които консумират по-малък ток - повече навивки, за по-мощните - по-малко.
Най-сложното нещо е да се изработи и намери място на дисплейчето върху арматурното табло
.
Темата май започна да клони към "Направи си сам"
.
Иначе устройството е елементарно. В Скорпиото беше реализирано с резистори 0.1 Ом включени във веригите на всяка крушка. Диагностициращият модул мери пада на напрежение върху резистора - има пад -> има ток, крушката е изправна, няма пад - крушката е изгоряла.
Аз бих го реализирал малко по-различно. Със съответния брой навивки проводник върху рийд ампула. За по-маломощните крушки, които консумират по-малък ток - повече навивки, за по-мощните - по-малко.
Най-сложното нещо е да се изработи и намери място на дисплейчето върху арматурното табло

Темата май започна да клони към "Направи си сам"

Както казах и в предишния си пост, по-сложно е отколкото изглежда.
И при двата варианта, с шунтове (резистори) и с рид-релета, диагностиката ще работи само при запалени светлини - когато във веригата протича ток. При изгасени светлини няма да има диагностика или поне не постоянна. За да стане както трябва, схемата ще трябва да се усложни, примерно да мери и отворена верига (изгоряла крушка), при изгасени светлини.

- s0me0ne
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На моята кола, след палене светва една лампа на таблото, която е индикация за изгоряла крушка и остава светната, докато не докосна леко педала на спирачката. Ако няма изгорели крушки, лампата на таблото изгасва, но ако има - остава да свети. Според мен е странно да го няма на пасатите след 98ма (Б5).
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
и почти всички италиански ....(фиат,...),около 80-90 г. имат такава екстра
Последна промяна от ifidik на Сря 07 май 2008 7:42, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 32 госта