klimatronik B4 - пълен ама духа само топло ? ? ??

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

klimatronik B4 - пълен ама духа само топло ? ? ??

Мнениеот kofata » Пон 26 май 2008 20:08


здравейте, преди време се сдобих с VW passat B4 с климатроник, който уж работи и духа само топло поради това, че уж нямало достатъчно фреон. И в един слънчев ден (днес) реших да заредя климатроника с фреон. Пълним, пълним пак си духа само топло :hmmmm напълнихме го с достатъчно количество и пак - само топло. Майстора ми каза, че имам проблем с компресора, т. е. разликата между високото и ниското налягане в системата е малка и от там заключи че е компресора. Незнам дали да му вярвам ама един компресор си е маса пари, ако вие имате някаква идея ще съм ви благодарен да я споделите. За грешки не съм проверявал мисля утре да го направя, но..... дано не е компресора. Споделете вашите виждания по въпроса, предварително благодаря.




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 26 май 2008 22:28


Преди месец пуснах климатика на голфа,след много премеждия.Като го напълниха и гледах как се променят наляганията.На изхода на компресора беше около 20 бар ,а на изхода от изпарителя към 3 бар.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Вто 27 май 2008 12:44


Vasseto написа:Преди месец пуснах климатика на голфа,след много премеждия.Като го напълниха и гледах как се променят наляганията.На изхода на компресора беше около 20 бар ,а на изхода от изпарителя към 3 бар.

добре васе и какво следва от това ?
какво трябва да направя та и моят да духа студено, той и сега духа ама само топло :(


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Вто 27 май 2008 13:10


Средната врътка на таблото завъртяна ли е на ляво докрай за да се спре парното / на синята точка / ? След това се включва бутона на климатика NORMAL може и MAX . И Лявата врътка за вентилатора на 3 или 4 и колата трябва да се охлади за няколко минути / всичко това при работещ двигател за да не свърши акумулатора/.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Вто 27 май 2008 13:58


vladovelin написа:Средната врътка на таблото завъртяна ли е на ляво докрай за да се спре парното / на синята точка / ? След това се включва бутона на климатика NORMAL може и MAX . И Лявата врътка за вентилатора на 3 или 4 и колата трябва да се охлади за няколко минути / всичко това при работещ двигател за да не свърши акумулатора/.

vladovelin мерси за пояснението, но става въпрос за климатроник не климатик. При климатроника вентилатор и климатроник всичко е на едно и са само бутони :roll:
Ако имаш некоя идея и за този модел ще съм ти благодарен.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Вто 27 май 2008 19:06


kofata написа:
vladovelin написа:Средната врътка на таблото завъртяна ли е на ляво докрай за да се спре парното / на синята точка / ? След това се включва бутона на климатика NORMAL може и MAX . И Лявата врътка за вентилатора на 3 или 4 и колата трябва да се охлади за няколко минути / всичко това при работещ двигател за да не свърши акумулатора/.

vladovelin мерси за пояснението, но става въпрос за климатроник не климатик. При климатроника вентилатор и климатроник всичко е на едно и са само бутони :roll:
Ако имаш некоя идея и за този модел ще съм ти благодарен.

Приемам забележката. Грешката е моя. С климатроник не съм боравил. Да ви питам колите които са с климатроник имат ли парно за зимата или той ви топли ???


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Вто 27 май 2008 19:13


vladovelin написа:... и колата трябва да се охлади за няколко минути / всичко това при работещ двигател за да не свърши акумулатора/.

само да добавя, че компресорът никога не стартира, ако не е запален двигателя!


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Вто 27 май 2008 19:28


vladovelin написа:
kofata написа:
vladovelin написа:Средната врътка на таблото завъртяна ли е на ляво докрай за да се спре парното / на синята точка / ? След това се включва бутона на климатика NORMAL може и MAX . И Лявата врътка за вентилатора на 3 или 4 и колата трябва да се охлади за няколко минути / всичко това при работещ двигател за да не свърши акумулатора/.

vladovelin мерси за пояснението, но става въпрос за климатроник не климатик. При климатроника вентилатор и климатроник всичко е на едно и са само бутони :roll:
Ако имаш некоя идея и за този модел ще съм ти благодарен.

Приемам забележката. Грешката е моя. С климатроник не съм боравил. Да ви питам колите които са с климатроник имат ли парно за зимата или той ви топли ???

колите с климатроник нямат вентилатор ако искаш вообще да духа било то топло или студено трябва да работи компресорът т.е. целият климатроник малко кофти ама....... какво да се прави.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Вто 27 май 2008 19:41


kofata написа:...колите с климатроник нямат вентилатор ако искаш вообще да духа било то топло или студено трябва да работи компресорът т.е. целият климатроник малко кофти ама....... какво да се прави.

прочети малко, попитай тук-там и ще разбереш колко много си в грешка!


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Вто 27 май 2008 20:03


joro_kem написа:
kofata написа:...колите с климатроник нямат вентилатор ако искаш вообще да духа било то топло или студено трябва да работи компресорът т.е. целият климатроник малко кофти ама....... какво да се прави.

прочети малко, попитай тук-там и ще разбереш колко много си в грешка![/
вярно е, че аз от скоро го имам пасата, но кажи ми ти как се пуска само вентилатора.
Никой не се родил научен!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 27 май 2008 20:40


При дълго стояла кола коропзира вала на компресора. При пускане се надира набързо уплътнението и фреона изчезва.
Разглобяване на компресора, шлаф на вала , нови уплътнения, масло и фреон. Не е скъпо .
За да работи - трябва наред да са компресорът, пресостат и филтър / задължително се сменя при неизправен компресор - навлязъл е въздух и влага. Изправна муфа на компресорът. Липса на теч на фреон .


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Вто 27 май 2008 20:46


Колеги, имах същия проблем с климатроника като взех колата.Като се стартира духаше само горещо. Оказа се комплексен дефект,счупен съединител на компресора,който беше сменен в сервиз и климата започна да духа студено при студена кола и хладко при загрята.Оказа се че е блокирало моторчето за управление на температурната клапа на топло.След смяната му всичко е на 6. Фреона си беше в нормите. Така че е хубаво отначало да се провери дали се включва изобщо компресора.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Вто 27 май 2008 20:50


:D :idea:

Последна промяна от airjohn на Вто 27 май 2008 21:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 27 май 2008 21:11


Я като се пусне компресора отвори отпред и виж дали се изтудява металната тръба с прозорчето дето влиза в купето. Ако тя става студена търсиш проблема вътре по управлението. Ако тя е топла проблема най-вероятно е отпред. Наскоро мярнах някой дето заради дехидратор за смяна не му изтудявала системата. Ако сте налели прекалено много фреон, налягането е по-високо от допустимото и пресостата не дава да се пусне компресора изобщо. И разни подобни неща трябва да провериш.

Ако искаш тел на читав майстор 0889 110 227 Валентин Велинов.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Вто 27 май 2008 21:32


прав си тухла, днес ходих при едни маистори ама само да ми го напълнят. Изчистиха го, махнаха конденза, сложиха масло заредиха с фреон, както пише на стикера на колата и пак - ТОПЛО. Казаха ми обаче че най-вероятно е от този дехидратор ли какво е точно незнам имало нещо запушено, защото налягането от компресора е нормално, но налягането преди компресора (т.е. така нареченото ниско налягане) е високо и там по техните книги излизало уж дехидратора. Казаха ми каде има читав майстор и мисля утре да я закарам на доктор, че се задават жеги.
Много съм ви благодарен на всички взели отношение по въпроса, но ще чакам още свежи идеи. 8)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта