Пасат Б5.5 - дискове и накладки
Пасат Б5.5 - дискове и накладки
С какво могат да се заменят оригиналните дискове и накладки, евентуално и спирачни апарати на Пасат Б5.5, така че да издържат на малко по-динамичен стил на шофиране? Оригиналните определено не се справят добре. Явно автомобилът им идва тежичък, бързо прегряват и почват да не спират добре. Тъй като автомобилът се използва за ежедневни нужди, ме итрересуват компоненти които работят добре и студени, т.е. да не се налага да ги подгрявам за да започнат да спират.
- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Като за начало пробвай с печка на дизелово гориво за да не се налага да подгряваш предварително, ако не стане си купи котлонче туристическо работещо на пропан бутан - единствения ти проблем ще е с ужасната миризма. С какво освен с дискове и накладки ще могат да се заменят старите - еми с нови разбира се!!! Двойно вентилирани дискове и качествени накладки... еваси темата
Не знам дали темата е "ебаси", "егаси" или "еваси", но не видах да даваш някакъв смислен съвет.
Сподели сега какви са качествените накладки и дискове - производители, модели, може и цени, като ме интересува информация от първа ръка, а не какво си чул на пазара. Ако не разбираш, не е задължително да вземаш отношение по темата. Относно подгряването, почети малко, за да не ти се смеят някъде. И аз бих ти се присмял, но не мисля, че неве... или да кажем недостатъчната инфомираност е за присмех!
Не съм споменавал изрично, но сегашните ми дискове и накладки не са набор на автомобила, а са сменяни съвсем скоро - дисковете са Textar, накладките са Pagid, но явно толкова си могат. Като поразпитах, се оказа, че не само аз се оплаквам от подобен проблем.
Сподели сега какви са качествените накладки и дискове - производители, модели, може и цени, като ме интересува информация от първа ръка, а не какво си чул на пазара. Ако не разбираш, не е задължително да вземаш отношение по темата. Относно подгряването, почети малко, за да не ти се смеят някъде. И аз бих ти се присмял, но не мисля, че неве... или да кажем недостатъчната инфомираност е за присмех!
Не съм споменавал изрично, но сегашните ми дискове и накладки не са набор на автомобила, а са сменяни съвсем скоро - дисковете са Textar, накладките са Pagid, но явно толкова си могат. Като поразпитах, се оказа, че не само аз се оплаквам от подобен проблем.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз по принцип не карам агресивно, но само споделям. Преди бях с накладки някакви - дори и не знам каква марка бяха. Колата не спираше добре. Преди около 6 месеца смених накладките с Textar/Ferodo (те май се обединиха двете компании). Сега спира много добре. Не знам дали ще свършат работа за твоите цели. Също не виждам разлика при студени и топли спирачки.
Ако караш много агресивно можеш да проучиш въпроса с нарязаните дискове за да се самопочистват от праха и да се охлаждат по-добре.
Ако караш много агресивно можеш да проучиш въпроса с нарязаните дискове за да се самопочистват от праха и да се охлаждат по-добре.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Само да споделя, че от 3 места вече (майсторски и доверени) чувам, че на BREMBO нарязаните дискове не стрували и направо - опасни.
Може да са разпространени някакви ментета ли, какво ли, но материалът им бил супер некачествен. Затуй, по-добре се насочете към друга марка нарязани дискове.
P.S. Аз сложих ненарязани (двойно вентилирани, естествено) BREMBO отпред и комплект предни+задни TEXTAR накладки.
Имайте предвид, че се препоръчва първите 500 км. да се кара с много спокойно натискане на спирачката, докато се наладят дискове и накладки, за да не се получи ефекта на т.нар. "изпичане".
Може да са разпространени някакви ментета ли, какво ли, но материалът им бил супер некачествен. Затуй, по-добре се насочете към друга марка нарязани дискове.

P.S. Аз сложих ненарязани (двойно вентилирани, естествено) BREMBO отпред и комплект предни+задни TEXTAR накладки.
Имайте предвид, че се препоръчва първите 500 км. да се кара с много спокойно натискане на спирачката, докато се наладят дискове и накладки, за да не се получи ефекта на т.нар. "изпичане".

какво ще рече по-динамично каране? Оригиналните накладки верно че са малко дървени и спират по-трудно но при мен след 30 хил километра не бяха и 1/2 износени. Иначе сега съм с ferodo и коват здраво, ама и бързо си заминават и просвирват дразнещо от време на време.
Ако ти трябва да пускаш Рила по инерция или да вземеш софия-бургас за 2.5 часа има специални дискове, ама със специална цена
Май не помагам много ама ми стана интересно
Ако ти трябва да пускаш Рила по инерция или да вземеш софия-бургас за 2.5 часа има специални дискове, ама със специална цена

Май не помагам много ама ми стана интересно

През уикенда бях извън София и маршрута минаваше през планински път, с доста завои. При изкачването, като дадох малко газчица на автомобила (131 к.с. + автомат) и след няколко километра прегрях спирачките и почнаха да не спират както обикновено. Пак да повторя, при изкачване.
Та въпросът ми беше за някакви накладки и дискове които повече да държат в топло състояние. Не става въпрос за рейсинг продукти, тъй като доколкото знам не са подходящи за ежедневна употреба заради недобрата си работа в студено състояние.

- markovgolf
- Мнения: 149
- Регистриран на: Съб 25 ное 2006 21:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен - София
Дискове- 1200лв. и накладки 200лв. и си решил проблема (по принцип ги дават заVW PASSAT 4.0 W8 4motion
Year of manufacture: 09/01 - 05/05, x: 202/275, Capacity: 3999, Engine code: BDN, BDP) ,но стават и за другите.
BREMBO - BREHP - FD.145.000
Brake Disc Type Internally Vented
Diameter [mm] 312 mm
Brake Disc Thickness [mm] 25,0 mm
Minimum Thickness [mm] 23 mm
Height [mm] 46,4 mm
Hole Arrangement / Number 05/06
Pitch Circle Ř [mm] 112 mm
Centering Diameter [mm] 68 mm
Weight [kg] 8,96 kg
TEXTAR - T 23280 17.5 05
Width 1 [mm] 63,4 mm
Width 2 [mm] 78,3 mm
Height 1 [mm] 75,3 mm
Height 2 [mm] 74,6 mm
Thickness [mm] 17,5 mm
Wear Warning Contact With integrated wear sensor
Plug Housing Form Oval
Number of pads 8
Brake System Lucas
Fitting Position Front Axle
For PR number 1ZF,1ZG
Year of manufacture: 09/01 - 05/05, x: 202/275, Capacity: 3999, Engine code: BDN, BDP) ,но стават и за другите.
BREMBO - BREHP - FD.145.000
Brake Disc Type Internally Vented
Diameter [mm] 312 mm
Brake Disc Thickness [mm] 25,0 mm
Minimum Thickness [mm] 23 mm
Height [mm] 46,4 mm
Hole Arrangement / Number 05/06
Pitch Circle Ř [mm] 112 mm
Centering Diameter [mm] 68 mm
Weight [kg] 8,96 kg

TEXTAR - T 23280 17.5 05
Width 1 [mm] 63,4 mm
Width 2 [mm] 78,3 mm
Height 1 [mm] 75,3 mm
Height 2 [mm] 74,6 mm
Thickness [mm] 17,5 mm
Wear Warning Contact With integrated wear sensor
Plug Housing Form Oval
Number of pads 8
Brake System Lucas
Fitting Position Front Axle
For PR number 1ZF,1ZG
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
markovgolf тия дискове за 17-ки джанти ли са?
мой познат разказваше за пасат като нашите със спортни дискове, който спирал зверски и бил с дискове, с които влиза само 17" джанта...
аз съм си със 17", ама зимните са ми на 16" и ще трябва зимно време да сменям и дисковете
itsso проблема ти е е от неправилна употреба на лоста на автоматика - като искаш да караш спортно, включваш лоста на "2", а не на "Д" и ползваш двигателя за спирачка...
аз съм с ръчна и като намалявам за светофар или остър завой винаги ползвам мотора за спирачка - между 3 и 4 хиляди оборота спира доста добре дизела...
мой познат разказваше за пасат като нашите със спортни дискове, който спирал зверски и бил с дискове, с които влиза само 17" джанта...
аз съм си със 17", ама зимните са ми на 16" и ще трябва зимно време да сменям и дисковете

itsso проблема ти е е от неправилна употреба на лоста на автоматика - като искаш да караш спортно, включваш лоста на "2", а не на "Д" и ползваш двигателя за спирачка...
аз съм с ръчна и като намалявам за светофар или остър завой винаги ползвам мотора за спирачка - между 3 и 4 хиляди оборота спира доста добре дизела...

Tedo- написа:...itsso проблема ти е е от неправилна употреба на лоста на автоматика - като искаш да караш спортно, включваш лоста на "2", а не на "Д" и ползваш двигателя за спирачка...
Съвсем правилно си го ползвам, но втората не винаги стига, иска и трета на моменти и затова е на типтроник, от което частично се губи спирачният ефект на двигателя. Тая скоростна кутия май не е за такова каране, а си е за спокойно пенсионерско возене.

Ако нкой се присети за по-хубави спирачни джаджи които не струват колкото автомобила, нека бъда така добър да сподели.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 35 госта