Пасат Б5.5 - дискове и накладки

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б5.5 - дискове и накладки

Мнениеот ittso » Пон 07 юли 2008 17:58


С какво могат да се заменят оригиналните дискове и накладки, евентуално и спирачни апарати на Пасат Б5.5, така че да издържат на малко по-динамичен стил на шофиране? Оригиналните определено не се справят добре. Явно автомобилът им идва тежичък, бързо прегряват и почват да не спират добре. Тъй като автомобилът се използва за ежедневни нужди, ме итрересуват компоненти които работят добре и студени, т.е. да не се налага да ги подгрявам за да започнат да спират.




Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пон 07 юли 2008 19:10


Като за начало пробвай с печка на дизелово гориво за да не се налага да подгряваш предварително, ако не стане си купи котлонче туристическо работещо на пропан бутан - единствения ти проблем ще е с ужасната миризма. С какво освен с дискове и накладки ще могат да се заменят старите - еми с нови разбира се!!! Двойно вентилирани дискове и качествени накладки... еваси темата


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Пон 07 юли 2008 20:20


Не знам дали темата е "ебаси", "егаси" или "еваси", но не видах да даваш някакъв смислен съвет.
Сподели сега какви са качествените накладки и дискове - производители, модели, може и цени, като ме интересува информация от първа ръка, а не какво си чул на пазара. Ако не разбираш, не е задължително да вземаш отношение по темата. Относно подгряването, почети малко, за да не ти се смеят някъде. И аз бих ти се присмял, но не мисля, че неве... или да кажем недостатъчната инфомираност е за присмех!

Не съм споменавал изрично, но сегашните ми дискове и накладки не са набор на автомобила, а са сменяни съвсем скоро - дисковете са Textar, накладките са Pagid, но явно толкова си могат. Като поразпитах, се оказа, че не само аз се оплаквам от подобен проблем.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Вто 08 юли 2008 7:28


Аз по принцип не карам агресивно, но само споделям. Преди бях с накладки някакви - дори и не знам каква марка бяха. Колата не спираше добре. Преди около 6 месеца смених накладките с Textar/Ferodo (те май се обединиха двете компании). Сега спира много добре. Не знам дали ще свършат работа за твоите цели. Също не виждам разлика при студени и топли спирачки.
Ако караш много агресивно можеш да проучиш въпроса с нарязаните дискове за да се самопочистват от праха и да се охлаждат по-добре.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 08 юли 2008 8:35


Само да споделя, че от 3 места вече (майсторски и доверени) чувам, че на BREMBO нарязаните дискове не стрували и направо - опасни.
Може да са разпространени някакви ментета ли, какво ли, но материалът им бил супер некачествен. Затуй, по-добре се насочете към друга марка нарязани дискове. :wink:

P.S. Аз сложих ненарязани (двойно вентилирани, естествено) BREMBO отпред и комплект предни+задни TEXTAR накладки.
Имайте предвид, че се препоръчва първите 500 км. да се кара с много спокойно натискане на спирачката, докато се наладят дискове и накладки, за да не се получи ефекта на т.нар. "изпичане". :D


gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gdh » Вто 08 юли 2008 10:08


какво ще рече по-динамично каране? Оригиналните накладки верно че са малко дървени и спират по-трудно но при мен след 30 хил километра не бяха и 1/2 износени. Иначе сега съм с ferodo и коват здраво, ама и бързо си заминават и просвирват дразнещо от време на време.

Ако ти трябва да пускаш Рила по инерция или да вземеш софия-бургас за 2.5 часа има специални дискове, ама със специална цена :lol:

Май не помагам много ама ми стана интересно :roll:


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Вто 08 юли 2008 11:56


През уикенда бях извън София и маршрута минаваше през планински път, с доста завои. При изкачването, като дадох малко газчица на автомобила (131 к.с. + автомат) и след няколко километра прегрях спирачките и почнаха да не спират както обикновено. Пак да повторя, при изкачване. :lol: Та въпросът ми беше за някакви накладки и дискове които повече да държат в топло състояние. Не става въпрос за рейсинг продукти, тъй като доколкото знам не са подходящи за ежедневна употреба заради недобрата си работа в студено състояние.


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Вто 08 юли 2008 12:40


Метало-керамика е твоето решение колега


gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gdh » Вто 08 юли 2008 14:28


Не виждам голям смисъл но ти си знаеш най-добре. Имаше една статия из форума със руски тест на накладки и дискове. Там точно даваха коефиценти за студени и загрети спирачки. Най-добре се държаха АТЕ по спомен. Поразрови най-добре. Лошото е че не е много актуално вече но за идеята става.


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Вто 08 юли 2008 17:40


shenko написа:Метало-керамика е твоето решение колега

Е ти го изстреля направо...на зъболекар... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
markovgolf
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 25 ное 2006 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - София

Мнениеот markovgolf » Вто 08 юли 2008 21:37


Дискове- 1200лв. и накладки 200лв. и си решил проблема (по принцип ги дават заVW PASSAT 4.0 W8 4motion
Year of manufacture: 09/01 - 05/05, x: 202/275, Capacity: 3999, Engine code: BDN, BDP) ,но стават и за другите.
BREMBO - BREHP - FD.145.000
Brake Disc Type Internally Vented
Diameter [mm] 312 mm
Brake Disc Thickness [mm] 25,0 mm
Minimum Thickness [mm] 23 mm
Height [mm] 46,4 mm
Hole Arrangement / Number 05/06
Pitch Circle Ř [mm] 112 mm
Centering Diameter [mm] 68 mm
Weight [kg] 8,96 kg

Изображение

TEXTAR - T 23280 17.5 05
Width 1 [mm] 63,4 mm
Width 2 [mm] 78,3 mm
Height 1 [mm] 75,3 mm
Height 2 [mm] 74,6 mm
Thickness [mm] 17,5 mm
Wear Warning Contact With integrated wear sensor
Plug Housing Form Oval
Number of pads 8
Brake System Lucas
Fitting Position Front Axle
For PR number 1ZF,1ZG


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Вто 08 юли 2008 23:02


С това май отивам на смяна на спирачните апарати и на джантите, предполагам поне със 17-ки. А и цената нещо... :hmmmm

Редакция:
Питах етката за цените на дисковете, накладките, спирачните апарати и останалата кинкалерия около тях. Получих уплах. mhihi Ще търся някакво друго решение.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 09 юли 2008 10:17


Това отгоре са цени за някакви космически дискове! :shock
300 леффа и си готов.


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Сря 09 юли 2008 10:33


markovgolf тия дискове за 17-ки джанти ли са?
мой познат разказваше за пасат като нашите със спортни дискове, който спирал зверски и бил с дискове, с които влиза само 17" джанта...

аз съм си със 17", ама зимните са ми на 16" и ще трябва зимно време да сменям и дисковете :lol:

itsso проблема ти е е от неправилна употреба на лоста на автоматика - като искаш да караш спортно, включваш лоста на "2", а не на "Д" и ползваш двигателя за спирачка...

аз съм с ръчна и като намалявам за светофар или остър завой винаги ползвам мотора за спирачка - между 3 и 4 хиляди оборота спира доста добре дизела... :idea:


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Сря 09 юли 2008 11:31


Tedo- написа:...itsso проблема ти е е от неправилна употреба на лоста на автоматика - като искаш да караш спортно, включваш лоста на "2", а не на "Д" и ползваш двигателя за спирачка...

Съвсем правилно си го ползвам, но втората не винаги стига, иска и трета на моменти и затова е на типтроник, от което частично се губи спирачният ефект на двигателя. Тая скоростна кутия май не е за такова каране, а си е за спокойно пенсионерско возене. mhihi
Ако нкой се присети за по-хубави спирачни джаджи които не струват колкото автомобила, нека бъда така добър да сподели.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта