Перка на радиатор Passat B3

Техническа и сервизна информация за Passat
droper
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 18:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раковски

Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот droper » Пон 05 юли 2010 7:19


Добро утро колеги - имам проблем...
Собственик съм на Passat B3 1.8 1991г. бензин
Преди 1 седмица ходих до Пловдив и се видях в чудо... Колата дигна 100° - както и да е оправих се (на почивки) излезнах от града. После извън градско няма проблем колата на 70°. Гледам термостата в ред (отваря си)... И вчера вечерта пуснах жички право в перката да я видя тя дали върти и ЙОК (ток влиза ама той не върти). Взех гумения чук поучуках и взе да превъртя по малко. До като го чукам върти - спра ли да чукам - спира да върти.
И сега ви моля да ме светнете по тези два въпроса по-долу:
Може ли да се ремонтира перката, или ще трябва друга да търся?
И гледам, че май трябва да свалям целият радиатор, че да го демонтирам вентилатора?




Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот vanko_VW » Пон 05 юли 2010 8:43


също така си погледни и датчика на радиатора

а относно това че ти държи 70 градуса на извънградско,мисля че трябва да си погледнеш термостата


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 05 юли 2010 9:09


Вентилатора се държи за радиатора с три гайки и се сваля лесно
Изображение
дали се ремонтира нямам идея, но по - лесния вариант е да си намериш читав втора ръка, предполагам има изостанали още в раздел ПРОДАВА.
За ниските градуси както е казал Ванко, термостата най - вероятно е заседнал на отворено положение и през него се процежда струйка и за това ги държи ниски градусите извънградско.


droper
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 18:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раковски

Re: Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот droper » Пон 05 юли 2010 9:29


vanko_VW написа:също така си погледни и датчика на радиатора

а относно това че ти държи 70 градуса на извънградско,мисля че трябва да си погледнеш термостата


Аз пуснах директно жичка от акомулатора към вентилатора, няма да е от датчика... А това с 70° незнам дали и на други колеги не е така. И с предишния термостат си бях така и с този пак ми е така. Извънградско до 75° най-много.

К.Одаджийски - Благодаря много за снимката сега ще преровя раздела за вентилатори :)


dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот dejan_mimi » Пон 05 юли 2010 22:56


Това когато почукваш вентилатора и той тръгва е от това че са му заминали четките. Като удариш и те прават някакъв слаб контакт. Но Германците така са го направили че да не се отваря. Аз съм сменял четки на вентилатора за парно и беше целия капсолован, та едвам го разглобих и може би и този вентилатор е така. Има читави втора употреба и не са повече от 30-40 лева. Успех!


droper
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 18:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раковски

Re: Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот droper » Вто 06 юли 2010 8:06


dejan_mimi написа:Това когато почукваш вентилатора и той тръгва е от това че са му заминали четките. Като удариш и те прават някакъв слаб контакт. Но Германците така са го направили че да не се отваря. Аз съм сменял четки на вентилатора за парно и беше целия капсолован, та едвам го разглобих и може би и този вентилатор е така. Има читави втора употреба и не са повече от 30-40 лева. Успех!


Да, колега, капсулован е...


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Перка на радиатор Passat B3

Мнениеот Dpop » Вто 06 юли 2010 10:57


droper написа:
dejan_mimi написа:Това когато почукваш вентилатора и той тръгва е от това че са му заминали четките. Като удариш и те прават някакъв слаб контакт. Но Германците така са го направили че да не се отваря. Аз съм сменял четки на вентилатора за парно и беше целия капсолован, та едвам го разглобих и може би и този вентилатор е така. Има читави втора употреба и не са повече от 30-40 лева. Успех!


Да, колега, капсулован е...


Да, ама не означава, че не се отваря.
:) Има тема, в която е писано и се мъдри някъде в този подфорум от преди около 4 г. Ако имаш малко условия, време и не си със скърстени или в джобовете ръце можеш да го отвориш с подходящ чук, малък секач и или здрава отвертка, както направих аз. Хем ще капнеш тънко масълце на втулките, като при тази отзад, където са четките има кече. :wink: Моят след ремонта ме слуша още 3 години.
Вярно е, че е по-лесно с втората употреба и можеш за към 25 лв. да го вземеш, но не знаеш колко ще изкара.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта