100градуса опасност

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Masculan
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

100градуса опасност

Мнениеот Masculan » Вто 08 юли 2008 18:55


Колеги, проблема е следния:
Първата степен на перката работи, но се включва на 100градуса, а 2-рата степен никаква я няма. В смисъл тя работи но не се включва.
Смятям, че проблема е във вече сменения датчик. Кажете нормално ли е това нещо, че в тия жеги.................... Благодаря ви!




Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Вто 08 юли 2008 19:15


Ами маи новия ти датчик не е в час....Ако си пробвал че перката ти работят и двете скорости се ориентираи към друг - нов.
И ако искаш да не загрява направи като мен - при 95 гр вместо първата скорост обърни кабелчетата да тръгва директно втората - така се охлажда колата по-бързо и няма да ти вдига 100 и нагоре.... :lol:
Успех!


Потребителски аватар
Masculan
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ха

Мнениеот Masculan » Вто 08 юли 2008 19:19


Мерси колега!


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Вто 08 юли 2008 21:17


зависи и от датчика ти с какви параметри е .. повечето пасати са датчици 95-102 (може и да бъркам +-1) защото самия климат в германия / швейцария / италия е по студен от нашия .. същия проблем имаше и бащата и купихме нов датчик,който беше 87-95 мисля и колата е перфектна :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 08 юли 2008 22:27


Ами да....повечето да 95/102.Аз съм с такъв и климатроник.....110 си държи почти постоянно при жегите.Моя Пасат е италиански и се консултирах с доста хора - при работещ климатроник на студено и околоне температура над 30 градуса колата работи на около 100-110 постоянно.Това не било толкова страшно понеже така били мислени....макар,че според мен си е доста.При работещ климатроник перките веят на 2-ра степен и по-добро охлаждане няма откъде :(


Потребителски аватар
Nikoes
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nikoes » Вто 08 юли 2008 22:48


Колеги разгледайте темите относно проблемите със загряването ... има доста изписано но последното нещо което прочетох и мисля да направя е почистване на рядатора ...


danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danakoplatec » Вто 08 юли 2008 23:20


100 не са проблем..проблема е ако отиваш на 120 и нагоре а иначе датчици има всяакви моя пък се пускапе на 92 а видях датчици на 95 първата май немците нещо се оптимизирали впослествие по работата на мотора


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 08 юли 2008 23:29


Nikoes написа:Колеги разгледайте темите относно проблемите със загряването ... има доста изписано но последното нещо което прочетох и мисля да направя е почистване на рядатора ...


Това аз го правих по две направления - вътрешно с добавка и маркуча от чешмата.Идеята е че създадох доста силен поток вода по посока обратна на нормалната от чешмата с един маркуч.....почти нищо не изтече....малко ръждива вода ама без боклуци и после си течеше бистра.Слагах после и добавка против ръжда и котлен камък и пак на чешмата - отново нищо не изтече.
След това чистих с пароструйка питата като отвътре навън духах боклуците - излизаха само дребни такива рази парченца листа,разни такива мизерии ама отново доста малко количество.
Ефекта - никакъв.
Моята специално си грее само като е на едно място....ако движи няма грешка.
Когато е на едно място или се движи бавно се получава един лош ефект - перката вее горещ въздух право в двигателя и той се напича още повече понеже го обдухваш с горещ въздух.И като добавим това,че перката смуче въздух,нагрят на около 35 градуса сега по жегите.....си прегряваш за норматив.Забелязах и още нещо - колкото по-бързо веят перките на жегата толкова по-бързо загрява колата.Направих си експеримента да разменя 1 и 2 степен на датчика - за кратки задръствания няма проблем ама при по-продлжително загрява по-бързо отколкото ако са нормално свързани понеже по-дълго време вее ггорещ въздух в двигателя.
Ако го натоваря и с компресора и отпред напека и радиатора за фреона си държа 110 постоянно и всеки път се яудя дали няма да замине някое съединение.Тези градуси ги развива само ако околната температура е над 30 градуса.До към 30 няма грижи и вдига до към 100 максимум....ама стане ли към 35....отива си до към 110 даже.
По повод решенията на проблема :
-в момента а и заводски съм с възможно най-големия радиатор за Пасат (от единия фар чак до другия).
-термостата ми е за 87 градуса.
-датчика за перката е стандартен 95/102 градуса
-системата има идеална циркулация и е прочистена цялата няколко пъти.
-замислял съм се да сменям датичка с по-нискотемпературен ама както казах тогава обдухването на двигателя с горещ въздух започва по-рано и спира по-късно и ефекта не е много добър (като разменя 1 и 2 степен получавам практически датчик 87/95 градуса работещ само на 2-ра степен).Добро е ако колата не закисне в някое задръстване ама не е трайно решение на проблема.
-мислил съм да слагам по-нискотемпературен термостат - да кажем за около 82 градуса ама така не си решавам проблема - колата рано или късно ще загрее достатъчно за да се отвори съвсем да кажем на около 96-7 градуса обаче както и при сегашния няма да спре да загрява.Сегашния отваря максимално на 102 градуса а тя вдига 110....т.е. и това не е решение.....малко ще увелича времето за достигане на 110 ама няма да го избегна....а и ще имам летен и зимен термостат :)
Мислил съм си да конструирам някаква глупост,която да отвежда горещия въздух от перката някъде надолу за да не обдухва мотора ама.....зимата ще загрявам за около 100 км :)
Мислил съм да разширявам системата да кажем с още литър или два с някакъв съд ама тогава също само увеличавам времето за подгряване на водата (просто защото е повече а не нещо друго) и пак ефекта ще е никакъв в продължение на времето.....
Успех!


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Сря 09 юли 2008 9:38


Да се включа и аз към любимата на всички тема.При мен също се вдига темп.много бързо 100-110 гр. влезна ли в центъра,а на правите темпер. пада на 90 гр. Двете степени на перката работят,термостата е перфектен,радиатора също,а преди 10-тина дни смених датчика на перката сложих BEHR /оригиналният се оказа същият и разлика след смяната- никаква/ и му дават първа степен да я пуска на 95 гр.По таблото термостата ми отваря абсолютно точно малко преди 90,но първа степен я пуска на 100 /по табло/,а не изхвърля антифриза,дори не е заврял,което ме навежда на мисилъта,че има някакво отклонение при показанията на таблото/от 5-10 гр/ като позагрее колата!От приятели с италиански коли са имали същият проблем и се оказа,че имали отлонение в показанията на таблото!Сега ще пробвам да сложа работещ датчик за показанията на таблото отбензиново Поло мисля че ще стане със жълт пръстен да видя дали ще има промяна!Мисля,че е време колегите с този проблем да направиме един сбор някоя събота или неделя :bowdown love.vw


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Мнениеот zdrash » Сря 09 юли 2008 9:47


нали си давате сметка,
че стрелката за температурата показва доста условно ?
някой с термометър мерил ли е?
(между другото и тази за бензина и тази на оборотомера и те показват
някъде там ама колко точно ......)


Потребителски аватар
Nikoes
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nikoes » Сря 09 юли 2008 10:10


Колега самнявам се да промениш нещо с тоя датчик за перките .... аз съм със същия 95 102 радиотра ми никога не е прочистван мит и колата ми на най големите жеги не е минавала 108 градуса с пуснат климатроник ... според мен проблема е в нещо друго ... може и таблото да не отчита правилно премери го с някав термометър като загрее и аз нз...


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 09 юли 2008 13:28


Ако някой има нужда да проверява с термометър в София нека да ми пише на ЛС. :wink: Имам такъв до 200 градуса С.


Потребителски аватар
Oxyde
Мнения: 1090
Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Мнениеот Oxyde » Сря 09 юли 2008 16:51


значи колега има голямо значение дали си купуваш китайски боклук датчик...или качествен...аз имах същия проблем и след смяната на датчика с нов (БЕРУ) нямах никакви проблеми...най добре отиди на диагностика и там ще ти кажат точно какъв датчик трябва да купиш :wink:


Потребителски аватар
stefanov65
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 22 юни 2008 9:22
Автомобил: vw golf 1.9 tdi
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Русе

Мнениеот stefanov65 » Сря 09 юли 2008 17:31


здравейте аз имам същия проблем като пусна климатроника и отива на 102 в жегите ама не минава пипал съм маркучите меки са нормално,и дори ми губи по малко около100 гр. на месец.Ходих напреглед замериха ми с някакъв уред с ЛСД който показва веднага където посочиш градусите и казаха че всичко е редовно така пише в книгите ,но имало закъснение при подаването на данните към таблото и разлика соколо 2,3 градуса новсичко е редовно .На мен ми беше притеснено ,ама казаха да не се притеснявам да карам до 120 гр. нямало опасност ама...
Въпреки това аз едното ми око е на таблото. Извън града работи на 92-3 в жегите. от мен това. Успех колеги...
пасатчо е Б3 1,8 16v


dazdan
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dazdan » Сря 09 юли 2008 23:00


При нови датчици(за перката и водата излизаша от двигателя) при мен граско държеше 100гр. Перката ми беше с 3 витла и виеше силно, като за световно при това почти непрекъснато. На магистралата в големите жеги при 140/150 км./ч. скачаше и над 100гр.
Смених си перката с 6 витла (родих се - виенето изчезна).
Сложих си дифузьор пред радиатора, който ми събира въздуха от долу и го насочва към радиатора. (сега на магистралата пак в жегата с 150 км./ч. - 90гр и не мърда)
Това, което научих по между другото е, че показанията на таблото е температурата на водата която излиза от двиигателя а датчика за перката стои долу на радиатора и за това е нормално да има разминаване с показания и включване на перката.
Другата проблемна точка е че радиатора на климатика стои пред големия радиатор и това му пречи да се охлажда добре.
При мен радиатора е от малките което е по-лошо, зашото при слагане на климатика е трябвало да сложат по-голям за който има възможност да се сложат две перки.
Сега градско от време на време качва 100 гр. но след като се включи перката бързо пада на 90.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Kr1s0o и 41 госта