импулсно захранване

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 02 апр 2007 14:21


Засега в България не е известен подобен уред което го прави уникален и затова през 2004 година е подадена документация за патентоване като изобретение.

А, дали са успели да го патентоват ?:roll:




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19697
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 02 апр 2007 15:20


K22 написа:Засега в България не е известен подобен уред което го прави уникален и...

Да, да! Надявай се!
Знаеш ли от кога се използва ШИМ модулацията за захранващи системи?
За незапознатите: ШИМ (Широчинно-Импулсна Модулация)при токозахранващите системи използва ефекта на 'отрязването' на част от синосуидата на 220V-овото захранване, дето си го имате в контакта.
Например ри ШИМ=50% едната полувъна на синосуидата липсва напълно . По този начин ефективното напрежение става на полвина, т.е. 110V А тъй като P[W}=U*U/R, тоест, мощността е пропорционална на квадрата на напрежението, това занчи, че ако подавате 110V напрежение на 220V-ов уред, то мощността му ще е 1/4. Толкова ще консумира, но и толкова работа ще извършва.
Е не знам без чертежи и графики как да го обясня по-простичко...


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пон 02 апр 2007 16:20


K22 написа:Засега в България не е известен подобен уред което го прави уникален и затова през 2004 година е подадена документация за патентоване като изобретение.

А, дали са успели да го патентоват ?:roll:


такъв уред всеки си го има у тях ... прост регулатор за осветление - димер ... само че е с по малка мощност до 200 вата ... но принципа е същия - теристор и регулиране ...
истината е че няма икономия ... има регулиране ... малко свети ..малко плащаш и обратно .. не е вечен двигтаел :idea:


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3966
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пон 02 апр 2007 20:05


колеги, аз притежавам 2 броя импулсни нагреватели за монтаж в съществуващи радиатори (с откачен ТЕЦ). ползвал съм ги 2 зими и гарантирам, че спестяват енергия. целия трик е в това, че старите (аналогови) електромери не могат да отчитат прецизно тези импулси и съм гледал с очите си как шайбата на електромера се колебае напред-назад при включен отоплител. започва да се върти едва след като се включи по-голям от мощността на ототплителя консуматор. произведени са от пловдивска фирма,но не знам дали е същата, за която се говори в темата.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Пон 02 апр 2007 20:41


Със старите електромери е разбираемо. А с новите? Те засичали и стембай лампичката на телевизора / мой така се казваше/.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 02 апр 2007 20:47


levonik написа:Със старите електромери е разбираемо. А с новите? Те засичали и стембай лампичката на телевизора / мой така се казваше/.

Новите засичат всичко. Засичат не консумацията на лампичката (която е светодиод и консумацията й е нищожна), ами консумацията на уреда в stand-by (стенд-бай) режим.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта