


а до коректноста на магазинерите... на всякъде е различно

Lawyer написа:Доколкото съм чувал, магазините пазаруват телефоните от доставчиците по два начина: без гаранция от доставчика, като в този случай гаранцията се носи от магазина, или с гаранция от доставчика, което оскъпява всеки телефонс около 10 лв. Във втория случай на магазина не му пука и при евентуална рекламация спокойно предава телефона на доставчика, от който го е взел, срещу което получава друг и без особени проблеми свършва работата на клиента. В първия случай обаче магазинът трябва да се погрижи за всичко, включително за евентуалната замяна на телефона. Предполагам, че тогава стават "глупостите".
Отскоро един наш колега стартира с такъв магазин - от типа "няколко квадратни метра", за които по-горе някой изказа принципното си мнение. При колегата обаче нещата с доставките стоят по "втория вариант", описан от мен, поради което той и съдружникът му работят с впечатляваща коректност. Става въпрос за dready.
Mega написа:Това до някъде е така колега, а ако знаеш при евентуален проблем каква борба пада с вносителите? Никой не сменя телефон ей така. Голяма борба е и аз (търговеца) съм между чука и наковалнята. На клиента не му дреме, че имам гаранция от вносителя, той изисква от мен и е прав за себе си. Трудно е и е тъпо, в повечето случи, когато е много сериозен дефект плащам телефона аз и ако мога после си искам друг от вносителя ...
Ludia написа:Mega написа:Това до някъде е така колега, а ако знаеш при евентуален проблем каква борба пада с вносителите? Никой не сменя телефон ей така. Голяма борба е и аз (търговеца) съм между чука и наковалнята. На клиента не му дреме, че имам гаранция от вносителя, той изисква от мен и е прав за себе си. Трудно е и е тъпо, в повечето случи, когато е много сериозен дефект плащам телефона аз и ако мога после си искам друг от вносителя ...
еми като е трудно си смени работата/бизнеса.Аз като клиент искам всичко свързано с гаранцията да е коректно,а как това ще стане не ми дреме.не е мой проблем.
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
Чл. 117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта