!!!!вместо атмосферен вьздух!!!!

blacki написа:NO2 Тва е.![]()
niikoo_1 написа:blacki написа:NO2 Тва е.![]()
Бате ше ма извиняваш, че те постоянно те коригирам, но се пише N20, защото азота N е първа валентност, а кислорода O е втора и за стане връзка и трябват два атома N(nitrogen) азот и един атом кислород О (oxygene) => молекулата се нарича диазотен оксит.
Известна е още и като райски гас като се диша от него ти става весело само, че този дето се използва в колите и този в медицината са различни.
NITRO DRIVER написа:.......................
Теоретично кислорода може да се използва за увеличаване на мощността. На практика обаче почти никой не го прави, защото е доста трудно и опасно. Причините са няколко:
- чистия кислород е много активен окислител и под неговото действие се самозапалват много органични вещества ( масла, горива и др.) и то при ОБИКНОВЕНА температура. Всички знаят че всмукателния колектор почти винаги е омаслен от картерните газове и е ясно какво може да стане.
- под действие на чистия кислород в двигателя ще се развият екстремно високи температури и той ще се повреди за секунди.
- много трудно е да се дозира правилно горивото спрямо кислорода.
- увеличава се риска от детонации.
В сравнение с кислорода, двуазотния оксид (N2O) притежава редица предимства:
- при изпарението на течния N2O се поглъща значително количество топлина. Благодарение на това охлаждане, в горивната камера не могат да се развият опасно високи температури.
- кислорода, който се отделя при разлагането на N2O е разреден с два обема азот, който е сравнително инертен и не участва в процеса на горене.
- до момента на своето разлагане, N2O е сравнително инертен и безопасен, за разлика от кислорода.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта