чист кислород

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

чист кислород

Мнениеот smurf » Съб 08 апр 2006 21:13


много от хорататук са технически грамотни хора има ли поне един кото да може да ми каже какьв е ефекта вьрху двигател без турбо вкарването на чист кислород (посредством бтилка)под налягане 3 атм.
!!!!вместо атмосферен вьздух!!!! :?:




Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Съб 08 апр 2006 22:04


никакъв
затова са измислили азотните системи (нитрото) :wink:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Съб 08 апр 2006 22:07


Е не баш никакъв. Ше спестиш от въздушен филтър :lol:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2700
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 08 апр 2006 22:09


Нитрото не беше ли азотен прекис?


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Съб 08 апр 2006 22:11


NO2 Тва е. :wink: :lol:


Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Съб 08 апр 2006 22:13


накратко
щом вкарваш повече кислород ти трябва повече гориво, значи по-големи дюзи и нещо да командва цялата работа - електроника, така че само с кислород нищо няма да стане


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Мнениеот lowrider » Съб 08 апр 2006 22:32


FreAk написа:никакъв
затова са измислили азотните системи (нитрото) :wink:


Изобщо не съм съгласен,ефект има и то голям :!:


Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Съб 08 апр 2006 22:35


lowrider написа:
FreAk написа:никакъв
затова са измислили азотните системи (нитрото) :wink:


Изобщо не съм съгласен,ефект има и то голям :!:

би ли ми казъл какъв :?:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 08 апр 2006 22:48


Някъде беше много добре описано как работят азотните системи.Голямата сила която се постига с тях се получава именно от кислорода, а не от азота(азот има достатъчно в атмосферата).Съединението е N2O и именно при неговия разпад вследствие на високата температура в цилиндъра се получава познатият ефект на моментно повишаване на мощността.

При чистия кислород - най-много да обеднее мн сместа от към гориво и да не стане нищо :D


Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Съб 08 апр 2006 22:50


bobcho написа:.............
При чистия кислород - най-много да обеднее мн сместа от към гориво и да не стане нищо :D

за това говорех и аз


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Мнениеот lowrider » Нед 09 апр 2006 0:28


FreAk написа:би ли ми казъл какъв :?:

един познат в момента инсталира бутилки с кислород на 200sx-a си ,тези дни ще посъбера информациа по въпроса :!:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 09 апр 2006 0:43


blacki написа:NO2 Тва е. :wink: :lol:


Бате ше ма извиняваш, че те постоянно те коригирам, но се пише N20, защото азота N е първа валентност, а кислорода O е втора и за стане връзка и трябват два атома N(nitrogen) азот и един атом кислород О (oxygene) => молекулата се нарича диазотен оксит.

Известна е още и като райски гас като се диша от него ти става весело само, че този дето се използва в колите и този в медицината са различни.

Чист кислород не може да се добави в двигателя, защото ще се повиши прекалено много температурата на мотора, може и детонация да се получи


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Нед 09 апр 2006 12:39


niikoo_1 написа:
blacki написа:NO2 Тва е. :wink: :lol:


Бате ше ма извиняваш, че те постоянно те коригирам, но се пише N20, защото азота N е първа валентност, а кислорода O е втора и за стане връзка и трябват два атома N(nitrogen) азот и един атом кислород О (oxygene) => молекулата се нарича диазотен оксит.

Известна е още и като райски гас като се диша от него ти става весело само, че този дето се използва в колите и този в медицината са различни.


Азотен монооксид (NO)
Азотен диоксид (NO2)
Диазотен монооксид (N2O)
Диазотен триоксид (N2O3)
Диазотен тетраоксид (N2O4)
Диазотен пентаоксид (N2O5)

т.е. азота има съединения с кислорода от I до V степен на окисление. N2O е райски газ и се използва се като окислител.

NO се окислява вързо до NO2 който е силно токсичен.
N2O3 е течност която лесно се разлага на NO и NO2
N2O4 e течност и също се използва като окислител нпр. в ракетите V2 и Saturn. Винаги е в равновесие с N2O. Той намира приложение най-вече в автомобилните NOS.

N2O5 e силен окислител, безцветни кристали. Използва се за експлозиви.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 09 апр 2006 13:49


NITRO DRIVER написа:.......................
Теоретично кислорода може да се използва за увеличаване на мощността. На практика обаче почти никой не го прави, защото е доста трудно и опасно. Причините са няколко:

- чистия кислород е много активен окислител и под неговото действие се самозапалват много органични вещества ( масла, горива и др.) и то при ОБИКНОВЕНА температура. Всички знаят че всмукателния колектор почти винаги е омаслен от картерните газове и е ясно какво може да стане.
- под действие на чистия кислород в двигателя ще се развият екстремно високи температури и той ще се повреди за секунди.
- много трудно е да се дозира правилно горивото спрямо кислорода.
- увеличава се риска от детонации.

В сравнение с кислорода, двуазотния оксид (N2O) притежава редица предимства:

- при изпарението на течния N2O се поглъща значително количество топлина. Благодарение на това охлаждане, в горивната камера не могат да се развият опасно високи температури.
- кислорода, който се отделя при разлагането на N2O е разреден с два обема азот, който е сравнително инертен и не участва в процеса на горене.
- до момента на своето разлагане, N2O е сравнително инертен и безопасен, за разлика от кислорода.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 09 апр 2006 13:58


Нитрото е N2O или райски газ. съдържа два атома азот и един кислород, свързани в молекула, която при температура от -53oC и налягане по-ниско от 54bar се разпада и се отделят свободни атоми азот и кислород. както всички знаем, за да има горене е необходим кислород. Точно това отделяне на кислород се използва при нитро системите.
Доставянето на кислород в двигателя позволява 100% изгаряне на горивно въздушната смес смес в цилиндрите. повечето двигатели изгарят пълноценно около 50-60% от гориво въздушната смес. Пълноценното изгаряне на сместа повишава значително мощността.
И при двата вида системи е необходимо допълнително количество гориво. А това е необходимо, защтото прекалено високото съдържание на кислород в сместта води до детонационно горене, което от своя страна е пагубно за двигателя.
При сухите системи доставянето на гориво става посредством заводската горивна система. Докато при мокрите това става посредством допълнителна допълнителна горивна система. И при двата вида повишаването на мощността зависи от количеството нитро и гориво.
При сухите системи повишаването на мощността е около 50HP.
При мокрите системи повишаването на мощноста може да достигне 500HP и повече.
Пример при заводски двигател е работен обем 2000 сс може да се постигне повишаване на мощността с мокра система от 25НР до 125НР
За по-високи резултати е необходимо:
-изпускателна сиситема;
-работа по цилиндрова глава;
-електроника.

Ние предлагаме нитро системи ZEX тип мокри, поради следните причини:
1. Фирмата ZEX предлага едни от най-качествените нитро системи, в което ние лично сме се убедили след многократни тестове.
2. Мокрите системи са по-надежни от сухите, в което също лично сме се убедили.
3. ZEX системите са изработени от качествени материали, компактни са и имат хубав дизайн.

Намалява ли нитрото живота на двигателя?

Когато една нитро система бъде съобразена с възможностите на даден двигател и бъде поставена и регулирана правилно, живота на двигателя се намалява незначително. В крайна сметка всички тунинги по един или друг начин намаляват живота на двигателя.
Живота на двигателя е константа когато той не работи.



Взех от страницата на тсунами, има на доста места инфо за азотните системи, ма не ми се търсеше, е тунинг.бг пак имаше някъде подробно обяснено

Yossarian личи си, че не си бягал от часовете по химия :D



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта