musura написа:е не е толкова грубо положението - просто обикновенно произовдителя гарантира, че продукта е с определени качества и при правилна експлоатация ще издържи минимум 1-2-3-5 години.
Не е точно така. На повечето стоки гаранциярта е доста по-малка от колкото очакваният живот при правилна експлоатация. Ще ти напомня за твоят пример с автомобилите.
musura написа:Обаче този прост факт от клиентите обикновенно се приема като че ли няма значение как се експлоатира стоката - счупили се, така или иначе ще ми я сменят. "Аз съм клиент и на мен ми се полага ..."
Това е абсолютно вярно. Заради това дилъра преценява според стандартите на производителя дали проблема се покрива от гаранцията или не.
musura написа: Да не казвам всеки, но всеки втори клиент, когато му сменя дефектирала стока с нова такава ме пита "а сега гаранцията наново ли започва, защото ми дадохте ново устройство?" - това е мисленето на масовия потребител.
Понеже автомобилите са близко до съзнанието на всеки един нормален човек (особенно мъж), често ги ползвам като пример, при разрешаване на спорове. Много клиенти са убедени, че нещо ги лъжем, като отказваме безплатно да им подменим "дефектиралата" тонер-касета на принтера, която е направила само около 2000 копия(толкова и е капацитета)! Когато обаче разберат, че както бензина е консуматив, така и тонера ... Или ако си кара колата без масло - няма гаранция, така и ако токов удар му изгори принтера - пак няма гаранция.
Ей, идиоти има всякакви, но по тази логика никой не трябва да се дава гаранция на никой за нищо.
musura написа: Помислете реално, как ще се докаже едни слушалки дали са прецакани от потребителя или от производствен дефект. И колко са тарикатите в БГ, които 2 дни преди изтичане на гаранцията ще припкат до магазина за нови слушалки без пари?
Както споменах производителя на всяка стока има стандарт по който преценява дали стоката е дефекта или развалена от неправилна употреба. Ако неможе да се прецени от дилъра те пращат да се разправяш директно с производителя. Ще ти дам пример с процесори за компютри и някой други електроники на които имат много ограничена гаранция (някой даже нямат).
musura написа:Просто нашата реалност е такава, че както повечето купувачи мислят, че търговците от които пазаруват, са мошенници, по същият начин и търговците се опитват да се презастраховат от евентуални мошенници. Сори, но такъв ни е манталитета. Няма да ви казвам колко много пъти съм бил лъган, защото съм работил на доверие.

Тука вече си 110% прав и няма какво да коментирам
