Как да си направя ел.табло?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Как да си направя ел.табло?

Мнениеот тръба » Сря 29 авг 2007 17:14


Имам текстолит,кабел,двоен контакт,един предпазител 63А и 2 предпазителя 25А(тези материали ми казаха да купя).Въпросът ми е,как да свържа изброеното?Снимки ще ми са от полза също.




Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 29 авг 2007 20:04


тва дето си го купил да го фърлиш в кофата.
отиди във Филкаб и им кажи че искаш апартаментно табло за Х предпазителя. там разбират ще ти кажат какво ти трябва след като им обясниш за какво ще го ползваш.
не можеш след 63 амепров главен да сложиш 2 по 25
и тоя текстолит забрави че го имаш ако не искаш да се самокремираш.


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Сря 29 авг 2007 20:23


nii написа:.
не можеш след 63 амепров главен да сложиш 2 по 25
.
колега не пиши глупости и не обърквай хората!!!!според това което пишеш явно че не разбираш от токове!точно за главен бушон се поставя 63 амперов а за всяка отделна верига се поставят по малки по ампери бушони като целта е като се натовари с консуматори цялата ел инсталация главния бушон да не пада!ще ти го обясня по точно една печка от 2 киловата се равнява приблизително на 10 ампера ток бушона на който е вързана се изчислява според консуматорите ако е вързан към него и хладилник и няколко контакта слагаш 25 ампера!като сумираш всички консуматори в апартамента и си изчисляваш главни колко да ти бъде!ако нещо не ти е ясно пиши на лични!

Последна промяна от titi7707 на Сря 29 авг 2007 21:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 29 авг 2007 21:26


Ако правилно съм разбрал колегата nii ги знае нещата :wink:
А това че ...хм..."говори глупости....." еми кво да ти пиша-100 човека да питаш-100 мнения ще получиш.....
Във всяко мнение има и доза истина,нали????
Мир :D

Между другото доколкото знам 1 KW=4.4ампера!
Ако иска колегата,ще се опитам на лични да му обясня' горе-долу, как съм го направил вкъщи :D


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 29 авг 2007 21:33


Трябва да си набавиш и медна шина,болтове с гайки и шайби за нулата!

Подреждаш си предпазителите, контакта под тях .Шината за нулата мисля, че се слагаше от долната част на таблото.Фазата от стената я свързваш първо към главния предпазител, нулата за шината.От главния предпазител пускаш фази към 25А предпазители, а нулите за тези 2 'кръга', които ти се явяват предпазителите пак от шината.Контакта му вкарваш фаза и нула и го зануляваш.


Stanislav1
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 13 май 2006 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Stanislav1 » Сря 29 авг 2007 21:47


http://www.napravisam.bg/index.php?id=visual&sid=21

Колега дано тази статия ти помогне


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Сря 29 авг 2007 21:53


chy написа:
Между другото доколкото знам 1 KW=4.4ампера!
да така е но при изработка на табло за посигурно си го смятай за 5А че да няма изненади!!!!мисля че колегата bobcho е обяснил добре но лично моето мнение е да намери познат който се е занимавал с тези неща защото с тока шега небива един офазен контакт един смъртен случай!!!!!!


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 29 авг 2007 22:03


titi28 написа:
chy написа:
Между другото доколкото знам 1 KW=4.4ампера!
да така е но при изработка на табло за посигурно си го смятай за 5А че да няма изненади!!!!мисля че колегата bobcho е обяснил добре но лично моето мнение е да намери познат който се е занимавал с тези неща защото с тока шега небива един офазен контакт един смъртен случай!!!!!!



И това ,пък ако не е смъртен случай(дано)-запалване на жилище!!!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 29 авг 2007 22:09


Предполагам знаеш ама да си кажа- в инсталациите кафявия кабел ( или черен ) се използва за фаза, а синия за нула (мисля, че даже е международен стандарт ).

Нулата се поставя на шина за да може да се притегне добре с болтовете и да няма връзки с усукване на кабели.По-принцип ел инсталациите не обичат хлабави връзки.

За зануляването... по принцип се прави с мостче от кабел, но някой контакти си имат специална пластинка, която само трябва да се прекриви и да се спази връзването (на такива контакти обикновенно е означено къде да свържеш фаза и къде нула ).
От нулата се прави връзка и към стърчащите шипчета на контакта.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Сря 29 авг 2007 22:20


Ееейй когеги, :bowdown :!:
Утре почвам да мажа. :D


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 29 авг 2007 22:28


тръба написа:Ееейй когеги, :bowdown :!:
Утре почвам да мажа. :D

Успех-и дано да сме помогнали!!!Ако има проблемации-пиши :!:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 29 авг 2007 23:05


Колегата Тити28 се изказа неподготвен за нии обаче :lol: хубаво че сухия пастак още не го е прочел :)


Потребителски аватар
Kaizer Soze
Monseigneur
Мнения: 1277
Регистриран на: Съб 22 апр 2006 20:14
Автомобил: Dacia Sandero Stepway
Двигател: 2017
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kaizer Soze » Чет 30 авг 2007 9:08


тръба написа:Ееейй когеги, :bowdown :!:
Утре почвам да мажа. :D


Прочети автобиографията на Орлеанската Дева преди тва... :roll:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 30 авг 2007 9:11


chy написа:колегата nii ги знае нещата :wink:


:да: Подкрепям напълно пича ми върза девиаторните ключове.
Само дето малко бира пие ( щото е шофер ) :lol:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 30 авг 2007 9:31


Ти пък що не свиркаш, бе тръбен?
Я казвай за какво точно ще се ползва, че да видя какво има в склада и да действаме довечера.
Предполагам, че говориш за монофазно захранване, фаза и нула, и няколко линии към апартамента.
Колко точно? Как са разделени?
За кухнята (печката) и за бойлера (ако имаш) ще ти трябват малко по-мощни бИшони. За другите линии, особенно за осветлението, ако ти е общо, ти трябват не-повече от 10-16А



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deas и 120 госта