Помощ от електричарите..

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Помощ от електричарите..

Мнениеот leavon » Пет 14 мар 2008 21:57


Днес се натъкнах на един, според мен, странен проблем!
Не светят светлините за заден ход! Крушките са в ред (когато ги сложа на мигачите - светят!), когато ги махна, в цокъла има напрежение, но сложа ли едната крушка на място, тя не светва и в цокъла на другата напрежението се губи!
Доколкото разбирам от духова музика, не мога да си обясня това явление! Всички други светлини си светят нормално!
Дано някой помогне с идея!!




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пет 14 мар 2008 21:58


Провери превключвателя за задна скорост на скоростната кутия :wink:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 14 мар 2008 22:03


Провери освен машинката за заден ход, дали контакните клеми или пластини не са окислени, или замърсени, и дали има добра маса, да не е прекъснат някой проводник. Освен това провеи и предпазителите в таблото-да няманакой изгорял ....


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пет 14 мар 2008 22:17


Извади клемата на превключвателя на задния ход на скоростната кутия, дай го на "късо", т.е. да имитираш включена задна и виж пак как е
Това ще ти е перфектния тест дали работи


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 14 мар 2008 22:21


lyubobg написа:Извади клемата на превключвателя на задния ход на скоростната кутия, дай го на "късо", т.е. да имитираш включена задна и виж пак как е
Това ще ти е перфектния тест дали работи


:да: колко съм тъп :roll: това ще провери дали веригата е изправна. ако не е тогава направи проверките дето съм ти писал по-горе ...


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пет 14 мар 2008 22:22




Потребителски аватар
ZLaTa_KiFLa
Мнения: 552
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ZLaTa_KiFLa » Пет 14 мар 2008 22:36


И на мен ми беше така и се оказа, че нещо от бушоните е проблема


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 14 мар 2008 22:56


Това обикновено е признак на хлабава/окислена връзка :idea:


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Пет 14 мар 2008 23:01


Всичко това, което пишете и цитирате от търсачката ми мина през ум, но, ако машинката в скоростната кутия не работи или е предпазител отзад в цокъла не би трябвало да има напрежение!! Това ме смущава!

Кайзер, това, което цитираш от търсачката беше друг случай и на друга кола и наистина се оказа от машинката!


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пет 14 мар 2008 23:02


ZLaTa_KiFLa написа:И на мен ми беше така и се оказа, че нещо от бушоните е проблема


Колежке нещо не ми стана ястно, как преди няколко дена питаше какво трябва да има в аптечката и къде трябва да е резеврната гума или нещо такова беше цялата тема.
А сега казваш, че знаеш къде са бушоните на една кола че и знаеш как да ги смениш :?: :?:


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пет 14 мар 2008 23:18


leavon написа:Всичко това, което пишете и цитирате от търсачката ми мина през ум, но, ако машинката в скоростната кутия не работи или е предпазител отзад в цокъла не би трябвало да има напрежение!! Това ме смущава!

Кайзер, това, което цитираш от търсачката беше друг случай и на друга кола и наистина се оказа от машинката!


Приятелю как така има напрежение,крушките са здрави,а не свети? :roll:
Я вярно зачисти гнездото и пробвай,ма и двете едновременно да са окислили толкова,че да не светят....


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Пет 14 мар 2008 23:34


Нали точно това се опитвам да си обясня! Когато крушките не са си на местата и в двата цокъла има напрежение. Сложа ли едната крушка, тя не свети и изчезва напрежението и в другия цокъл...


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пет 14 мар 2008 23:57


leavon написа:Нали точно това се опитвам да си обясня! Когато крушките не са си на местата и в двата цокъла има напрежение. Сложа ли едната крушка, тя не свети и изчезва напрежението и в другия цокъл...


Хмм,а препазител гори ли ти? Да не би цокъла да ти дава на късо?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 14 мар 2008 23:59


leavon написа:Нали точно това се опитвам да си обясня! Когато крушките не са си на местата и в двата цокъла има напрежение. Сложа ли едната крушка, тя не свети и изчезва напрежението и в другия цокъл...

Точно, де!
Окислената клема може да се представи като съпротивление с много голяма стойност.
Когато веригата е разкъсана (няма товар (крушка)), то от двата края на съпротивлението напрежението е еднакво, защото ток не протича (нали е разкъсана веригата) и няма пад на напрежение.
В момента, в който веригата се затвори (сложиш крушката), то ток протича през така измисленото съпротивление, което изобразява окислената или хлабава връзка, в резултат на което в/у него се получава пад на напрежение.
Колкото по-голямо е съпротивлението на окислената клема- толкова по-голям ще е пада на напрежение.
В крайните варианти, ако е много зле връзката, то в/у нея ще паднат 11-12V примерно, а за крушката ще останат 1-2 V.
Е, при това напрежение нали се сещаш дали ще светне ;)

По-научно обосновано и същевременно достъпно не успях да го измисля! Дано сте ме разбрали. ;)


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Съб 15 мар 2008 0:05


Пич я поясни как определи,че имаш напрежение на цокъла и как го установи?

п.п Ако има окислена клема нали ще има пад на напрежението и до цокъла няма да стига U>12 V :roll:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта