Проблем с монофазен генератор за ток

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с монофазен генератор за ток

Мнениеот fox_vt » Сря 21 ное 2012 19:47


Хмм то тва земно ако е двупроводна е на нулата демек става земно чак в ГРТ той получава от стълба само 2 проводника така или иначе.Фатката е че като заземи единия проводник на генератора ще трябва да пусне и кабел до нулата след неговото си табло,тва съм го пропуснал в плана mhihi

пп оф ама че съм и аз що да пуска кабел та нали ще го е заземил :D

Ето и схемата чертал съм на лист че докат я нарисувам ...
20121121_200011(1)_001.jpg




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с монофазен генератор за ток

Мнениеот milmar » Сря 21 ное 2012 22:52


Идеята е ясна, може да се осъществи и с контактор , има такива с две групи по 3 контакта NO и NC. Намотката е свързана към входящото от "стълба" (това е напрежение след електромера, преди него само брад'чедите имат право да барат :Mr Green Fun ). Кат' фърлят уран на АЕЦ-а и има ток, контактора си включва, когато токът спре, контактора превключва другата верига и чака да фърлиш кюмюр на твоя генератор.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с монофазен генератор за ток

Мнениеот ktamen » Чет 22 ное 2012 0:22


passat_rs написа:Така преди малко мерих с мултицета и има 230v постоянни не се менят при включване на флекса.

Наистина ли изобщо не се менят, щото аз съм почти сигурен, че стават примерно 229 при включване и 231 при изключване на флекса. 1 волт разбира се не е проблем, но в действителност тези волтове е възможно да са много повече, но просто мултицета реагира твърде бавно и не може да ги отчете на дисплея. Така с контактор, както го е описал милмар е доста надеждно, но риска (риска не е много голям, краткотрайните импулси би трябвало да се поемат от филтриращите кондензатори, ама...) за електрониката вкъщи според мен си остава заради нестабилното напрежение.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с монофазен генератор за ток

Мнениеот milmar » Чет 22 ное 2012 10:55


Отскока е много по-голям, мисля че колегата не е измерил както трябва, говорим за 30-40V и повече.
Токът е доста бърз (м@мк@ му :D ), докато едно ДВГ е много много по-бавно. Моторът си има механична обратна връзка по обороти (а и електронна да е няма разлика), така като го натовариш се увеличава и горивото, но като го разтовариш изведнъж - оборотите скачат, това едно на ръка. Второ - управлението на подмагнитването на генератора също е бавен процес. Виждал съм как заваряват с импулсни електрожени на полеви условия с много по-мощен генератор, как когато всички 6-7 електрожена работят няма проблем, и как когато повечето спрат за момент, а остане един да "църка" с електрода другите пукат като пуканки :bishop .


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1015
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с монофазен генератор за ток

Мнениеот vasko__2 » Пет 28 дек 2012 1:52


Аз съм с генератор вкъщи от две години.Ползвам го за осветлението. Превключването към мрежата съм го направил автоматично с контактор- просто,елементарно,надеждно и най-вече безопасно.
Прикачени файлове
generator.JPG



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта