Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
mar011@abv.bg
Мнения: 30
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот mar011@abv.bg » Пон 06 яну 2025 23:06


Имам и аз подобен проблем, направих една поръчка на 15ти декември. Срока на доставка от онлайн магазина е от 3 до 10раб дни. Мина седмица и гледам в един момент на сайта им статуса на поръчката ми променен от "обработва се" на "затворен" и пише че е платена все едно съм я получил(даже и в момента си стои така). Писах им още същия ден на е-майла какво става и дали изобщо да я чакам тази поръчка. Отговор никакъв, а имаше работни дни (през които да си проверят пощата) покрай коледа въпреки идващите празници. И помислих си аз тия няма да пратят нищо и поръчах от друг сайт. Преди малко гледам смс от Спиди, имам пратка за утре. Директно я отказах и им пратих нов е-майл. Сега, ясно е за 14 дневния срок за отказ когато си приел стоката, ама при това положение има ли вариант за някакви претенции от тях?

Едит: работни дни за тях след поръчката 16,17,18,19,(20 затворен статус и писмо от мен) 23,27,28,30,31,(02 изпратена).




Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1723
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот MMX » Вто 07 яну 2025 20:13


Основно правило - не разчитай на email. Масово уж фирми с онлайн търговия, а пощата им я чете някоя секретарка, ако се сети. Защо не им се обади по телефона първия път?


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 250
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот NikMar55 » Вто 07 яну 2025 22:08


Много рядко купувам онлайн. Досега покупките ми се броят на пръсти но винаги с проверка и изпробване преди да платя.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 634
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот alpinab » Сря 08 яну 2025 13:49


Ако не приемеш стоката от Спиди, онлайн магазина те пишат нередовен клиент, възможно е и Спиди дори. Онлайн доставчика пие една студена вода по доставката и така. Никой няма да ти търси отговорност административна, че не си си взел пратката.

Така като гледам те са в срока на доставката обявена от 2-10 работни дни и са я пратили баш на 10тия - 2 Януари. Не е трябвало да ги търсиш по е-майл а по телефон за да изговориш според твоята преценка забавянето по доставката и евентуално да им я откажеш.

При он-лайн поръчките не винаги може да имаш адекватна обратна връзка какво точно се случва точно с твоята поръчка защото много често попадаш на първа линия обслужване на клиенти, които нямат достъп до тези данни. Пускат те по пързалката и така. Личен пример - Зора.


mar011@abv.bg
Мнения: 30
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот mar011@abv.bg » Чет 09 яну 2025 0:41


Не ми беше проблем да изчакам колкото трябва пратката ама ме заблудиха с това че затвориха поръчката, е хубаво после защо пускат пак. Ако не си четат писмата то тогава нали и 14 дневния срок в които можеш да размислиш без да даваш никакви обяснения също се декларира по емайл.


nikmar
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот nikmar » Чет 09 яну 2025 7:48


Аз спирам да поръчвам каквото и да било онлайн или по телефон. Такава простотия, каквато се шири у нас, я няма по света. Тези фирми сами режат клона, на който седят, ако са истински фирми, де... :banghead А доста печалби вадят и куриерските фирми с иде ми - дойде ми, къде безплатно, къде платено връщане на стоки. Край на сеанса от мен... :bishop


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8363
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот Stivi » Чет 09 яну 2025 14:16


Целия свят /включително България/ пазарува онлайн, това че някой ще се откаже от този начин...няма никакво значение за търговците :a045 Не напразно куриерските кутии за самообслужване никнат като гъби :wink


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1723
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот MMX » Чет 09 яну 2025 19:32


mar011@abv.bg написа:Не ми беше проблем да изчакам колкото трябва пратката ама ме заблудиха с това че затвориха поръчката, е хубаво после защо пускат пак. Ако не си четат писмата то тогава нали и 14 дневния срок в които можеш да размислиш без да даваш никакви обяснения също се декларира по емайл.

14 дневният срок тече след като вече си получил пратката. Не е 14 дни за размисъл дали наистина искаш нещото.


mar011@abv.bg
Мнения: 30
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот mar011@abv.bg » Чет 09 яну 2025 20:14


Да, правя разлика. Просто не вярвам че не си четат пощата. В общите условия пише че при връщане след получаване трябва да се прати пратката на еди кой си адрес и да се заяви недвусмислено желанието за отказ на еди кой си емайл. Все тая, в проследяването на Спиди виждам че някаква е приела пратката обратно и никой не ме е търсил.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1723
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот MMX » Чет 09 яну 2025 20:34


mar011@abv.bg написа:Все тая, в проследяването на Спиди виждам че някаква е приела пратката обратно и никой не ме е търсил.

В крайна сметка прие ли пратката или не? Питаш ще има ли проблем, че си я отказал, а сега говориш че някой ти е приел (върнатата) пратка.


mar011@abv.bg
Мнения: 30
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот mar011@abv.bg » Чет 09 яну 2025 21:09


Писах по нагоре, аз нещата си ги поръчах от друг сайт и дойдоха за 2 дни. А тази просто я отказах от Смарт контрола на Спиди и почти веднага тръгна наобратно, Еконт май нямат такава опция. Исках да кажа че са си я приели обратно и явно някоя служителка е платила двете доставки.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1723
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот MMX » Пет 10 яну 2025 20:15


mar011@abv.bg написа:и явно някоя служителка е платила двете доставки.

Не е платила служителка, а Спиди са писали на сметката на фирмата им двете доставки. Имат достатъчно добри отстъпки, така че едва ли ги вълнува, че са дали 4-5лв в повече.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 403
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот paagrio » Чет 06 мар 2025 21:24


mar011@abv.bg написа:Писах по нагоре, аз нещата си ги поръчах от друг сайт и дойдоха за 2 дни. А тази просто я отказах от Смарт контрола на Спиди и почти веднага тръгна наобратно, Еконт май нямат такава опция. Исках да кажа че са си я приели обратно и явно някоя служителка е платила двете доставки.

Наистина не откривам такава опция при Еконт. Чакам няколко дена някаква съмнителна фирма да ми пусне поръчката, днес предиобед им писах на мейла с главни букви ОТКАЗ ОТ ПОРЪЧКА и тази вечер еконт ме известява че пратката е получена от тях и пътува между софийските складове. Имам възможност само да променя офиса на получаване в моя град и да упълномощя друг получател, но не и да им наредя да прекратят доставката! Цената е завишена с няколко лева спрямо формата за поръчка и фирмата подател е различна :no


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1723
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот MMX » Пет 07 мар 2025 20:13


Третият вариант е да я пренасочиш към адреса на фирмата-продавач. Отказ от поръчка би трябвало да правиш към продавача, а не към куриера.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10056
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.

Мнениеот group® » Пет 07 мар 2025 22:47


Най-вероятно сайта, от който е поръчан телефона, е гръцки. Те имат тази склонност да слагат статус 'затворена поръчка'. Това е някаква тяхна номенклатура, когато поръчката пристигне от техен доставчик. После следва изпращането от тях самите към получателя.

Казвам го информативно, защото скоро и аз така се чудих какво ми става с поръчка.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта