Имам и аз подобен проблем, направих една поръчка на 15ти декември. Срока на доставка от онлайн магазина е от 3 до 10раб дни. Мина седмица и гледам в един момент на сайта им статуса на поръчката ми променен от "обработва се" на "затворен" и пише че е платена все едно съм я получил(даже и в момента си стои така). Писах им още същия ден на е-майла какво става и дали изобщо да я чакам тази поръчка. Отговор никакъв, а имаше работни дни (през които да си проверят пощата) покрай коледа въпреки идващите празници. И помислих си аз тия няма да пратят нищо и поръчах от друг сайт. Преди малко гледам смс от Спиди, имам пратка за утре. Директно я отказах и им пратих нов е-майл. Сега, ясно е за 14 дневния срок за отказ когато си приел стоката, ама при това положение има ли вариант за някакви претенции от тях?
Едит: работни дни за тях след поръчката 16,17,18,19,(20 затворен статус и писмо от мен) 23,27,28,30,31,(02 изпратена).
Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Основно правило - не разчитай на email. Масово уж фирми с онлайн търговия, а пощата им я чете някоя секретарка, ако се сети. Защо не им се обади по телефона първия път?
- NikMar55
- Мнения: 250
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Много рядко купувам онлайн. Досега покупките ми се броят на пръсти но винаги с проверка и изпробване преди да платя.
- alpinab
- Мнения: 634
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Ако не приемеш стоката от Спиди, онлайн магазина те пишат нередовен клиент, възможно е и Спиди дори. Онлайн доставчика пие една студена вода по доставката и така. Никой няма да ти търси отговорност административна, че не си си взел пратката.
Така като гледам те са в срока на доставката обявена от 2-10 работни дни и са я пратили баш на 10тия - 2 Януари. Не е трябвало да ги търсиш по е-майл а по телефон за да изговориш според твоята преценка забавянето по доставката и евентуално да им я откажеш.
При он-лайн поръчките не винаги може да имаш адекватна обратна връзка какво точно се случва точно с твоята поръчка защото много често попадаш на първа линия обслужване на клиенти, които нямат достъп до тези данни. Пускат те по пързалката и така. Личен пример - Зора.
Така като гледам те са в срока на доставката обявена от 2-10 работни дни и са я пратили баш на 10тия - 2 Януари. Не е трябвало да ги търсиш по е-майл а по телефон за да изговориш според твоята преценка забавянето по доставката и евентуално да им я откажеш.
При он-лайн поръчките не винаги може да имаш адекватна обратна връзка какво точно се случва точно с твоята поръчка защото много често попадаш на първа линия обслужване на клиенти, които нямат достъп до тези данни. Пускат те по пързалката и така. Личен пример - Зора.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Не ми беше проблем да изчакам колкото трябва пратката ама ме заблудиха с това че затвориха поръчката, е хубаво после защо пускат пак. Ако не си четат писмата то тогава нали и 14 дневния срок в които можеш да размислиш без да даваш никакви обяснения също се декларира по емайл.
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Аз спирам да поръчвам каквото и да било онлайн или по телефон. Такава простотия, каквато се шири у нас, я няма по света. Тези фирми сами режат клона, на който седят, ако са истински фирми, де...
А доста печалби вадят и куриерските фирми с иде ми - дойде ми, къде безплатно, къде платено връщане на стоки. Край на сеанса от мен... 


- Stivi
- Мнения: 8363
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Целия свят /включително България/ пазарува онлайн, това че някой ще се откаже от този начин...няма никакво значение за търговците
Не напразно куриерските кутии за самообслужване никнат като гъби 


Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
mar011@abv.bg написа:Не ми беше проблем да изчакам колкото трябва пратката ама ме заблудиха с това че затвориха поръчката, е хубаво после защо пускат пак. Ако не си четат писмата то тогава нали и 14 дневния срок в които можеш да размислиш без да даваш никакви обяснения също се декларира по емайл.
14 дневният срок тече след като вече си получил пратката. Не е 14 дни за размисъл дали наистина искаш нещото.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Да, правя разлика. Просто не вярвам че не си четат пощата. В общите условия пише че при връщане след получаване трябва да се прати пратката на еди кой си адрес и да се заяви недвусмислено желанието за отказ на еди кой си емайл. Все тая, в проследяването на Спиди виждам че някаква е приела пратката обратно и никой не ме е търсил.
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
mar011@abv.bg написа:Все тая, в проследяването на Спиди виждам че някаква е приела пратката обратно и никой не ме е търсил.
В крайна сметка прие ли пратката или не? Питаш ще има ли проблем, че си я отказал, а сега говориш че някой ти е приел (върнатата) пратка.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Писах по нагоре, аз нещата си ги поръчах от друг сайт и дойдоха за 2 дни. А тази просто я отказах от Смарт контрола на Спиди и почти веднага тръгна наобратно, Еконт май нямат такава опция. Исках да кажа че са си я приели обратно и явно някоя служителка е платила двете доставки.
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
mar011@abv.bg написа:и явно някоя служителка е платила двете доставки.
Не е платила служителка, а Спиди са писали на сметката на фирмата им двете доставки. Имат достатъчно добри отстъпки, така че едва ли ги вълнува, че са дали 4-5лв в повече.
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
mar011@abv.bg написа:Писах по нагоре, аз нещата си ги поръчах от друг сайт и дойдоха за 2 дни. А тази просто я отказах от Смарт контрола на Спиди и почти веднага тръгна наобратно, Еконт май нямат такава опция. Исках да кажа че са си я приели обратно и явно някоя служителка е платила двете доставки.
Наистина не откривам такава опция при Еконт. Чакам няколко дена някаква съмнителна фирма да ми пусне поръчката, днес предиобед им писах на мейла с главни букви ОТКАЗ ОТ ПОРЪЧКА и тази вечер еконт ме известява че пратката е получена от тях и пътува между софийските складове. Имам възможност само да променя офиса на получаване в моя град и да упълномощя друг получател, но не и да им наредя да прекратят доставката! Цената е завишена с няколко лева спрямо формата за поръчка и фирмата подател е различна

Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Третият вариант е да я пренасочиш към адреса на фирмата-продавач. Отказ от поръчка би трябвало да правиш към продавача, а не към куриера.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10056
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Проблем с поръчка на телефон, моля за съвет.
Най-вероятно сайта, от който е поръчан телефона, е гръцки. Те имат тази склонност да слагат статус 'затворена поръчка'. Това е някаква тяхна номенклатура, когато поръчката пристигне от техен доставчик. После следва изпращането от тях самите към получателя.
Казвам го информативно, защото скоро и аз така се чудих какво ми става с поръчка.
Казвам го информативно, защото скоро и аз така се чудих какво ми става с поръчка.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта