А, аз пиша от достатъчно дълго време по форумите, за да не целя да обременявам или задължавам никого с моето мнение. В случаят споделям гледната си точка, на база на това, което ни учат, когато ходим на обучения за извършване на интериорните ремонти, защото трябва да си призная, че и аз изобщо не се бях замислял за това и какви може да са последиците от един кабел... Дори един човек да прочете това и в резултат на това, да не го прекара така - имало е смисъл...
Проблемът не е, че кабелът ще спре отварянето на Airbag-a. Ясно е, че това няма как да се случи, нито че този кабел може да повлияе отварянето на Airbag-a. Проблемът е, че всичко около този Airbag, е съобразено безкрайно прецизно, с цел да не нанесе вреди на водача / пътника, в случай на отваряне на Airbag-a. Например пластмасите на A и B колонките трябва само да се изместят, колкото Airbag да излезе покрай тях, без да се изкъртят и да излетят в някаква посока, както и хиляди други неща. В случаят, когато там има един кабел, който минава през средата на Airbag-a, като преди и след това минава и под/покрай околните пластмаси и уплтънения, нещата много се променят, защото този Airbag се отваря много рязко, ще издърпа кабела с над 1метър също толкова рязко, в резултат на което той (кабелът), е твърде вероятно да изкърти елементи от нитериора, които никой не е мислил и предвиждал да се изкъртват. Това може да доведе до сериозни наранявания на водача / пътника, защото не е ясно кое в каква посока би могло да излети. Ако кабелът не се изскубе от регистратора, може да изкърти и самия него от стойката му на челното стъкло и също да го запрати в незнайна посока, което също да нарани сериозно някой в автомобила. Разбира се може и нищо от това да не се случи, както и никога да не се наложи да се отваря този Airbag, но е по-добре да не разчитаме на типичното за нас " точно на мен няма да се случи " .
Ето и видео как работи този Airbag и защо не е хубаво там да има кабел ->
https://youtu.be/xC7yw66WU5Q?t=223Ако ще минава покрай уплътнението на вратата, за да се качи горе до тавана (признавам, че понякога така е най-лесно и неинвазивно), пресичането на Airbag-ът горе, е редно да се случи по ето този начин :

Иначе ако така и така колонката е дмонтирана изцяло, както на примерната снимка, е най-удачно кабелът да се прекара покрай арматурното табло и да се качи до тавана заедно с другите кабели по А-колонката, които са зад "завесата" .
