Настройка карбуратор на моторен трион

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kossis » Съб 17 авг 2013 15:35


Понеже от 2 години не бях я палил и снощи след 10 дръпвания запали, та капнах малко масло между шайбата и водещото колело от долу так че да влезе в лагера.
После ми направи впечатление че когато е без верига и съединителя се върти без да е отворен, но увлича и движещото колело без товара разбирасе.
Kогато подам газ и съединителя се отваря и зацепва.

Значи и лагера понеже не е сменен вероятно при смяната на колелото, та е стар и може и да е увличална празен ход. Но като загася машината и колелото се върти по инерция продължително време, особено след като го смазах.

Всичко е чисто. Може и лагерчето да е помагало за увличането, а може и по високи обороти. Но вчера изгори 100 грама бензин и не видях съединителя да се отваря на ниски, но пак увличаше свободното водещо колело.

Гледах клипове- как се демонтира това колело- с канап се блокира буталото през свеща и с отверка се чуква с чук съединителя и се развива от вала.

Само се чудя съединителя дали е завит по часовника или е обратно. На мене ми се стори че е обратно на часовника. А вала се върти по часовниковата. Нещо не ми се връзва това ?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8960
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот samo_pechka » Съб 17 авг 2013 22:29


С лява резба е :th_up т.е. да се самозатяга винаги по време на работа, чукни го по посока на час.стрелка - ще се развие :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kossis » Пон 19 авг 2013 14:46


Майстора каза че лагера го сменя с колелото-комплект са и ми показа даже запечатани в пликче как са.

По принцип тоя лагер се мажел от маслото на веригата. Нали го разплисква навсякъде.

Значи оборотите са ми високи, като се сложи веригата вероятно. Или Пружината си е мека и като позагрее се променят еластичните и свойства !


Потребителски аватар
kondivzk
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.8 mi 1992
Местоположение: sliven

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kondivzk » Вто 19 ное 2013 12:35


Здравейте колеги моля за помощ имам щил 230 държи много високи обороти въртях какво ли не и не се оправя понякога и сами се менят като и дам газ малко заглъхва и чак тогава се форсира като че ли се дави иначе си пали има хала моля помогнете благодаря ви предварително


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kossis » Вто 19 ное 2013 23:43


Колега -високите на тия машини се правят с ел. оборотомер-а на око можеш да и пръснеш мотора !!!!


Принципно и двата винта се завиват до край и после се отвиват на оборот или оборот и половина и после се пали и донастройва. Но не на око !!! И особено високите !!!!

Само този третият на дроселната клапа се регулира на око в зависимост от ниските обороти. Това е за Волбро !!!

За щиловите, които са с един винт не знам.

Отиваи на майстор ! И аз не съм регулирал сам нито една от моите машини, а бях цар на ладовия карб, но там имаше оборотомер :Mr Green Fun !


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот Комшията » Сря 20 ное 2013 0:09


Колко вървят втора ръка резачките сега ?


Потребителски аватар
kondivzk
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.8 mi 1992
Местоположение: sliven

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kondivzk » Сря 20 ное 2013 8:25


Благодаря ти колега но се чудя дали има нещо под-пушено и дали може да се оправи или само с нов ще се оправят нещата ? :flag_bulgaria


Потребителски аватар
kondivzk
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.8 mi 1992
Местоположение: sliven

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kondivzk » Сря 20 ное 2013 8:45


Дали може да е от платната и на каква цена са те з-то много време е седяла без да се пали пак и не е парва младост и е на много часове


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8960
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 ное 2013 9:14


И на "око" и "ухо" става :Mr Green Fun те досега сички мастори са имали оборотомери :screwy нали носих една моя на един "попрехвален" с оборотомер :mhihi почна да гори еб@си джинса , на няма три клона опердашваше един резервоар :eek и мудна,муднаа ...Разбрах на вълка що му е дебел врата :icon_lol аз моите ги "докарвам" малко преди пръсване в макс оборотите :redface трябва звука да наподобява леко на четиритактов ,като я напънеш на макс без товар , прехода от ниски на високи тр става без замисляне ! Т.е. светкавично.
А към колегата с проблема- вероятно си я оставил с бензин (гориво) мн дълго време без да е палена. Трябва се разглоби карбчето и почисти , да се продуха/смени и филтърчето за горивото. Ще се оправи :th_up
П.п. Опа тя била работила :banghead ма и аз като чета м/у редовете :redface това дето се форсира - виж какво му пречи да се върне шибърчето до край :exclaim нещо има , може опилка нещо да е , може лостчето за газта да прави проблем . Тази е насоката :th_up


Потребителски аватар
kondivzk
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.8 mi 1992
Местоположение: sliven

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kondivzk » Сря 20 ное 2013 11:26


мерси ще провера нещо да не заяжда но мисля че не от това з-то си мени оборотите предполагам 4е е от карбуратора цялата работа имам един друг карбуратор които изобщо не иска да запали с него но мембраните са същите /в смисъл другият няма и слагам пак на тези/


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kossis » Сря 20 ное 2013 20:56


Значи колега онзи ден ден бях при майстора и един си купи мембраните - мисля че бяха около 40 лева, не съм сигурен. Към тях имаше и някакви опръстени- но карбовете са 2 типа за хускварната- Валбро и нещо с "Зама" беше другят чишит- трябва да видиш кои модел е твоят- щото си приличат външно !

Дори и без бензин да е съхранявана машината- ако не е палена с години тогава мемебраните се одървят и искат нови.

Аз лично ползвам услугите на едно майсторче от което купувам и машините си - до Женският пазар, доволен съм от него, регулира ми добре старата Хускварна и една нова духалка-метла и винаги ги гледа с оборотомер !

Много добре ги настройва !!!

Косата която купих от него беше ок и не сме я пипали.

На новите машини- Косата, Металта -винтовете за високите и сместа са със специални вътрешни многозвезни резби и не може да се регулират без специална отвертка, само този за ниските е с нормална -кръстата отвертка !!! За да можеш сам да го регулираш !

Аз лично не бих пипа високите без да имам опит само на слух ! А обичам да базикам здраво !

В нета има описания на машинки как се настройват карбовете им, и ако имаш опит си играй, но иначе не те съветвам !

Имам си буталце от резачка- цялото е в каналчета и дерюги по периферията си - един си настроил сам машината и после я дал за смяна на бутало, та такива работи.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот keymaker » Чет 21 ное 2013 7:09


kondivzk,
Проблема ,който опиаваш най вероятно се дължи на излезли от строя семеринги на коляновия вал.Оборотите започват да се менят ,а когато се променя наклона(не по оста ,а при завъртане в посока на страничните капаци) на машината има колебания в оборотите

Последна промяна от keymaker на Чет 21 ное 2013 18:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8960
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот samo_pechka » Чет 21 ное 2013 8:06


Ако има повредени семеринги на кол.вал , двигателчето ще работи само на макс обороти, на ниски - забрави ,даже може въобще да не пали :exclaim ,прехода от ниски към високи ще е мн труден, на моменти направо невъзможен (моторчето се стреми винаги към гаснене ) А към колегата kossis- прав си ,че е добре да се настройват карбове с оборотомерче :th_up ма да знаеш какво правиш , а за настройка по слух- е аз не се хваля , но за 25 години "дървосекачески" опит тр съм се понаучил малко ( сега съм на 44 :redface ) :Mr Green Fun звука в макс обороти на празен ход трябва да наподобява като на четиритактово звучене леко, не мога да ти го опиша трябва се чуе :smile а свещта и изхода от ауспуха тр се оцветят в светлокафяво ( след по-продължителна работа ) Ако се занимавах профи с ремонт на резачки (и др. ) със сигурност бих си взел такъв уред :smile


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот keymaker » Чет 21 ное 2013 18:30


не веднъж се е налагало да отвивам винта за клапата до изпадане и оборотите на двигателя да са ту ниски ,ту много високи след оглед на семерингите се е оказвало ,че семеринга е започнал да се къса и от там смуче въздух ,което води до описания проблем.Казвам го от опит с ремонт на градинска и земеделска техника се занимавам от ученик(1993-4г.)


Потребителски аватар
kondivzk
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.8 mi 1992
Местоположение: sliven

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kondivzk » Пет 22 ное 2013 9:36


Благодаря ви колеги значи е възможно да е от с-те . А как мога да ги сменя лесна ли е смяната им или майстор да търся но много не ми се дава на майстор защото им нямам вяра много пак и много скъпо ще ми излезне



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта